Gå til innhold

[Løst]har problemer med en merkelig filtype som jeg ikke finner noe program til.

Anbefalte innlegg

Hei, som regel når jeg skal laste ned spill så består de av masse rar filer som jeg bare skal pakke ut så kjører jeg image filen i daemon tools. Men så hender det noen ganger at det er en annen fil type som jeg ikke får gjort noe med,står at det er en 000-fil, 001-fil,002-fil osv ned igjennom, på install notes så står det at jeg bare skal pakke ut filene i winrar eller lignende, men det er jo ikke noen filer som går ann og pakke ut, de blir bare comprimert, og dermed får jeg ikke noen image fil jeg kan bruke. Er det noen som vett hva slags program jeg må bruke for å kunne få installert spillet?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal gå ann å starte oppakkingen av filene via WinRar om du starter på nr 000 eller .rar. Winrar vil da automatisk fortsette oppakkingen av filene og fullføre jobben.

Hvis du har alle filene da, selvsagt.

går ikke ann å pakke opp 000, går bare å pakke den, noe som igrunnen ikke hjelper stort.

Lenke til kommentar
Hvilken melding får du når du åpner filen via winrar?

nå tror jeg at jeg fikk det til her, er vant til og bare høyre klikke på filen så kommer det opp "extract here", men måtte vist åpne winrar først for så å legge til filen.

Lenke til kommentar

står det ikke noe sted hva slags filer det er? Hvis det er pakkede filer så er det vel bla a winzip som starter på .000 og oppover, eller de kan være rene splittefiler som da skulle virke med hjsplit.

Prøv å åpne en fil i en hex editor (f.eks http://www.memecode.com/ihex.php) og se på headeren på fila, der står det ofte hva slags fil det er (.exe filer begynner på MZ, rar filer på Rar! og zip filer på PK f.eks)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...