peacee Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 hei jeg har koblet til 2 extra høytallere i bilen min. jeg var nøtt til å paralell koble dem med di 2 jeg har fra før. så når jeg skrur lyden ganske høyt så når bassen slår så blir lyden først høy men veldig lav med en gang. jeg vil tro at det er fordi jeg har koblet dem paralelt. hva bør jeg gjøre for å få det til å funke? Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 hei jeg har koblet til 2 extra høytallere i bilen min.jeg var nøtt til å paralell koble dem med di 2 jeg har fra før. så når jeg skrur lyden ganske høyt så når bassen slår så blir lyden først høy men veldig lav med en gang. jeg vil tro at det er fordi jeg har koblet dem paralelt. hva bør jeg gjøre for å få det til å funke? Slik du har koblet blir mest sansynlig lasten på forsterkeren 2ohm, Viss du seriekobler de så blir det 8ohm. Det liker nok forsterkeren bedre. Kan du si noe mer om hva utstyr du har, da blir det mye lettere for oss å svare deg. Lenke til kommentar
peacee Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 det kan jeg ikke si noe om nå er ikke i nærheten av bilen nå. er det ikke noe som du kan tenke deg jeg kan gjøre med det? Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 det kan jeg ikke si noe om nå er ikke i nærheten av bilen nå.er det ikke noe som du kan tenke deg jeg kan gjøre med det? Seriekobling av elementene kan være en mulighet. Har du bare paralellkoblet et sett med nye høytalere med de gamle, på spilleren så blir det fort problemer! Har du koblet alt opp på en forsterker så kan det vere samme problemet eller noe helt annet, derfor må vi vite hva du har av utstyr... Lenke til kommentar
peacee Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 det kan jeg ikke si noe om nå er ikke i nærheten av bilen nå.er det ikke noe som du kan tenke deg jeg kan gjøre med det? Seriekobling av elementene kan være en mulighet. Har du bare paralellkoblet et sett med nye høytalere med de gamle, på spilleren så blir det fort problemer! Har du koblet alt opp på en forsterker så kan det vere samme problemet eller noe helt annet, derfor må vi vite hva du har av utstyr... forsterkeren er en altec lansing og høytallerene jeg har koblet til forsterkeren er kenwood 4 ohms 160w er ikke noe parallel kobling lenger men fremdeles samme problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå