Gå til innhold

Høyfrekvent lyd via. Coax kabel?

Anbefalte innlegg

Hmm..

Jeg så Crank 2 med dårlig lydkvalitet i går (R5) og i dag når jeg skulle høre på musikk så la jeg merke til at det var en høyfrekvent lyd som kom i fra den venstre fronten som ikke har vært der før:S

Jeg prøvde mye forskjellig, byttet sang, byttet musikkavspiller, tok ut og in kablene i forsterker / høytaler, byttet til en Denon forsterker, samme lyden der..

Så tenkte jeg at jeg skulle prøve den gamle gode analog kabelen min istedenfor Coax (spdif) og da var den borte.. Så den høyfrekvente lyden kom via spdif kabelen: S Har virket helt fint til nå, noen som har peiling hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm..

Jeg så Crank 2 med dårlig lydkvalitet i går (R5) og i dag når jeg skulle høre på musikk så la jeg merke til at det var en høyfrekvent lyd som kom i fra den venstre fronten som ikke har vært der før:S

Jeg prøvde mye forskjellig, byttet sang, byttet musikkavspiller, tok ut og in kablene i forsterker / høytaler, byttet til en Denon forsterker, samme lyden der..

Så tenkte jeg at jeg skulle prøve den gamle gode analog kabelen min istedenfor Coax (spdif) og da var den borte.. Så den høyfrekvente lyden kom via spdif kabelen: S Har virket helt fint til nå, noen som har peiling hva det kan være?

Mest sannsynlig så ligger jordingsskjermen din på coaxkabelen på kjernetråden i coaxen. Altså du får en jordfeil som skaper høyfrekventlyd.

Prøv å kutt av 5-10 cm kabel i hver ende og skjøt inn endene på nytt.

Lenke til kommentar
Mest sannsynlig så ligger jordingsskjermen din på coaxkabelen på kjernetråden i coaxen. Altså du får en jordfeil som skaper høyfrekventlyd.

Prøv å kutt av 5-10 cm kabel i hver ende og skjøt inn endene på nytt.

Det du beskriver er ikke en jordfeil, men en ren kortslutning. Og det ville medføre null lyd.

Det er vel få som ville reparere en defekt kabel, blir masse plunder og dårlig resultat i forhold til å kjøpe en ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...