Gå til innhold

[Løst]Hjelp til å fjerne vista

Anbefalte innlegg

Sitter nå med Vista på D og Xp på C, tenkte eg skulle slette Vista siden eg ikke bruker den uansett og instalere/teste ut Windows 7 RC1 ved å legge den hvor Vista er på D.

http://www.vista4beginners.com/How-to-Unin...l-Windows-Vista

^Har brukt VistaBootPro som vist i guide på link over til å fjerne Vista fra oppstart valg, når eg nå starter maskinen går den rett inn i Xp.

Men så til hvor eg trenger hjelp:

Når eg nå går inn og skal formatere D får eg bare beskjed om at format kan ikke gjennomførest fordi disken er i bruk!

Hvordan kan eg nå formatere D?, kan ikke skjønne hvorfor D skal være i bruk, alt som ligger på D er jo bare Vista som ikke er i bruk.

Håper noen kan hjelpe :)

Endret av Falkers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke noen grunn for at du må bruke et program for å slette sekundær disken din. Høyreklikk på diskstasjon -> Formater D? Dette skal gjøres når du er i XP såklart.

Du kan også prøve å sette inn en XP-cd og la den gå til du kommer til formaterings menyen, der kan du slette partisjonen du måtte ønske.

Lenke til kommentar

Bruker ikke et program for å slette D disken, bruker et program for å fjerne vista sin boot loader.

Får ikke i Windows Xp formater D hvor Vista ligger fordi Windows Xp som ligger på C sier D disken er i bruk, hvordan komme rundt dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...