Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk Eksamen 2009 - 10'ende trinn - Skulle bare være morsom

Anbefalte innlegg

Har litt problemer når det gjelder hvordan jeg skal forberede meg :hm: ... tenkte jeg skulle lese litt nynorsk. Er det noen som vet om en internettside eller liknende der det går ann å lese "riktig" nynorsk på? :p

Her er forresten en link til de som trenger litt hjelp til nynorsk grammatikk ;) :

http://mml.gyldendal.no/flytweb/default.ashx?folder=3048

Det hadde jo vært lurt å dele noen tanker om hvilke oppgave vi får:

På skole snakket vi om dette :thumbs: :

- fra morro til tragedie:

- En morsom hendelse

- Parodiering/etterlikning

- Noen tabber seg ut/ tar feil.

Hadde aldri klart å skrive det selv, men tenker at en av oppgavene blir å skrive et skuespill... bare tenk over det ;)

Endret av Karianne93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet når vi får vite karakterene?

Vi har fått greie på at vi får det torsdagen, på avslutningen på kvelden. (18. Juni tror jeg)... Men trodde egentlig vi skulle få den før, fordi det er jo sånn at man kan klage på karakteren. Det gjør man vel ikke i sommerferien :hmm:

Lenke til kommentar

Shit, leser nå her at sensorene driver med plagiatkontroll. Jeg har lagt ut teksten min på bloggen min, og selvfølgelig skrevet at det er eksamen min og sånt. De burde jo skjønne at det er min tekst? Eller? Hvis jeg sletter innlegget nå, vil de fortsatt finne den?

Lenke til kommentar
Shit, leser nå her at sensorene driver med plagiatkontroll. Jeg har lagt ut teksten min på bloggen min, og selvfølgelig skrevet at det er eksamen min og sånt. De burde jo skjønne at det er min tekst? Eller? Hvis jeg sletter innlegget nå, vil de fortsatt finne den?

Slett det med en gang, ellers kan det være for sent. De vet ikke om det er faktisk du som har skrevet innlegget, eller at du bare har kopiert eksamen. Og hvordan skal de greie å finne noe som er slettet? :p Tror du sliter litt om det er noen som har sitert hele teksten din, eller postet den på en annen nettside så det er best at du sletter den med en gang. ;)

Lenke til kommentar
Wow... Serr, sitter dere her 24/7 eller noe sånt? O.o

JA!

Enig --> JA! Hahaha

Lol.

Faen. Ingen av bokhandlene jeg var innom (2xNorli, 1xArk + en anna) hadde "Kva heiter det?". Får klare meg uten.

Vet. Jeg var også å skjekka om de hadde de, men det skulle hvist komme en ny bok, så de ville ikke kjøpe inn nye før det. :S

Lenke til kommentar

Slett det med en gang, ellers kan det være for sent. De vet ikke om det er faktisk du som har skrevet innlegget, eller at du bare har kopiert eksamen. Og hvordan skal de greie å finne noe som er slettet? :p Tror du sliter litt om det er noen som har sitert hele teksten din, eller postet den på en annen nettside så det er best at du sletter den med en gang. ;)

La oss si det sånn at hurtigbufferen til google er en kul sak når man skal finne sletta ting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Det håper jeg og. Den kan bli temmelig kjip ellers. Om du får stryk, så har du kanskje bevis på at det er din? IP o.l.

EDIT:Snakka til Hberntzen

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Alt som har blitt lagt ut på nettet er der selvom du sletter det! Jeg vet ikke hvordan alt det fungerer, men alt som kommer på nettet blir der, selvom det kanskje ikke er tilgjengelig for alle!

Men, om en sensor ser at det er 100% på plagiatkontrollen så mener jeg det er naturlig at sensor skjekker den siden det er match med! Noe annet ville vært helt tullete... og da vil jo sensor kunne se at det innlegget er postet etter eksamen, og det står at det var eksamenen din! Så da tror jeg ikke en sensor ville ha strøket, det er ikke sånn at de stryker uten en god grunn!

Lenke til kommentar
tips til nynorsk eksamen.

kjøp boka "Kva heiter det?"

fin bok. :)

– ordliste frå bokmål til nynorsk

– synonym

– døme på bruk av orda

– grammatikk- og rettskrivingsreglar

– rettleiing i nynorsk uttrykksmåte

Takk for tipset :)

Jeg er så heldig at jeg slipper Nynorsk :tease: så jeg skriver faktisk to tekster på bokmål

Lenke til kommentar
tips til nynorsk eksamen.

kjøp boka "Kva heiter det?"

fin bok. :)

– ordliste frå bokmål til nynorsk

– synonym

– døme på bruk av orda

– grammatikk- og rettskrivingsreglar

– rettleiing i nynorsk uttrykksmåte

Takk for tipset :)

Jeg er så heldig at jeg slipper Nynorsk :tease: så jeg skriver faktisk to tekster på bokmål

Jeg slipper nynorsk

Lenke til kommentar
Vaktene på vår skole var helt nazi når det gjaldt kommunisering o.l.

28 elever, og til en hver tid 5-6 lærere som sitter og stirrer på deg med ugleblikk. Skummelt...

Slikt det skal være. Synd at ikke alle skoler følger reglementet.

Vi hadde to vakter :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...