Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk Eksamen 2009 - 10'ende trinn - Skulle bare være morsom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min lærer sa man burde skrive minst 2 sider. Alt under 2 er for lite, og at gj. snittet blir vel på 2-4 sider

Din lærer suger - det finnes ingen formell begrensning eller noe minimum, man skal skrive slik at man svarer tilfredsstillende på oppgaven. En god, men kort besvarelse er bedre enn en lang og utilfredsstillende.

Lenke til kommentar
Min lærer sa man burde skrive minst 2 sider. Alt under 2 er for lite, og at gj. snittet blir vel på 2-4 sider

Din lærer suger - det finnes ingen formell begrensning eller noe minimum, man skal skrive slik at man svarer tilfredsstillende på oppgaven. En god, men kort besvarelse er bedre enn en lang og utilfredsstillende.

2 sider er kort det da! Med 14 skrift og 1,5 i linjeavstand, det er lite. Men da teller kvaliteten og ikke kantiteten.

Lenke til kommentar

Huffameg, nå har jeg lest igjennom ALLE innleggene som har blitt postet siden jeg stakk i går kveld xD

Så det var mange som satt og diskuterte utover kvelden :) Men for min del hjalp det å stresse helt ned i går kveld. For jeg våknet uten problemer og var faktisk veldig glad i dag tidlig, ikke gretten og ikke nervøs for eksamen heller :)

Oppgavene var helt greie, følte meg veldig godt forberedt takket være dere ;D Og jeg skrev 3 sider på oppg 5 :)

Det virker som at det er veldig stor forskjell rundt om på skolene, vi satt 8 stk. (var ikke fler som kom opp i norsk) i klasserommet, men vi hadde bare en eller to vakter og det var alle lærere vi kjente godt. Uansett brydde de seg ikke om hva vi gjorde, når vi nermet oss ferdig satt vi og tegnet i paint (det gir dårlig intrykk å gå tidlig på en eksamen) og vi snudde pc-skjermene og viste det til hverandre xD Vi kunne godt kommunisere også.

Minnepennene skjekket de ikke, de skjekket faktisk ingenting hos oss oO ! Og vi har egne eksamensprofiler som vi logger innpå via den vanlige brukeren vår, også leverer vi på nettet :) Men vi måtte skrive ut en kopi i tilfelle det skulle skje noe... Jeg lagret min på minnepennen også :)

Nei og nei, nå ble det mange tema å skrive om... hva mer er nevnt?

Jo, det med nynorsk og bokmål :p Jeg har selv nynorsk, behersker det, men skriver rent bokmål på data xD Uansett syntes jeg det høres best ut med hovedmål og sidemål :)

Tror ikke sidemålsoppgaven kommer til å bli noe stress på mandag, skjønnlitterær er mitt sterkeste område og når jeg itillegg kan skrive den på bokmål så kommer det nokk til å gå fint :) Tror vi kommer til å få oppgaver med feks.

-Noe som gikk over streken!

-Mobbing?

tror det kommer en oppgave til noen av sangene også oO Og kanskje de vil at vi skal skrive videre på noen av de utdragene som er nevnt i forb. heftet... Jeg tenker også at de vil hive inn en oppgave der vi skal skrive dikt ! Det er IKKE til å ambefale, læreren vår sa at han har lest ganske mange forsøk på dikt oppgjennom de årene han har vært sensor og omtrent ingen av dem holdt mål, så det sikreste er å kjøre vanlig fortelling (?) eller en annen sjanger en er veldig flink i, om du ikke er født poet da isåfall ;O

Lenke til kommentar
uff :( begynner å bli skikkelig bekymra for at sensor trekker meg for å bare skrive 2 sider :l har en litt dårlig følelse i magen :l

Ikke vær redd, det tviler jeg på i og med at lærerene våre sa at 2 sider var nok, og jeg skrev litt over 2 sider selv. Har du en god tekst tviler jeg p\å at du får mye trekk.

Huffameg, nå har jeg lest igjennom ALLE innleggene som har blitt postet siden jeg stakk i går kveld xD

Så det var mange som satt og diskuterte utover kvelden :) Men for min del hjalp det å stresse helt ned i går kveld. For jeg våknet uten problemer og var faktisk veldig glad i dag tidlig, ikke gretten og ikke nervøs for eksamen heller :)

Oppgavene var helt greie, følte meg veldig godt forberedt takket være dere ;D Og jeg skrev 3 sider på oppg 5 :)

Det virker som at det er veldig stor forskjell rundt om på skolene, vi satt 8 stk. (var ikke fler som kom opp i norsk) i klasserommet, men vi hadde bare en eller to vakter og det var alle lærere vi kjente godt. Uansett brydde de seg ikke om hva vi gjorde, når vi nermet oss ferdig satt vi og tegnet i paint (det gir dårlig intrykk å gå tidlig på en eksamen) og vi snudde pc-skjermene og viste det til hverandre xD Vi kunne godt kommunisere også.

Minnepennene skjekket de ikke, de skjekket faktisk ingenting hos oss oO ! Og vi har egne eksamensprofiler som vi logger innpå via den vanlige brukeren vår, også leverer vi på nettet :) Men vi måtte skrive ut en kopi i tilfelle det skulle skje noe... Jeg lagret min på minnepennen også :)

Nei og nei, nå ble det mange tema å skrive om... hva mer er nevnt?

Jo, det med nynorsk og bokmål :p Jeg har selv nynorsk, behersker det, men skriver rent bokmål på data xD Uansett syntes jeg det høres best ut med hovedmål og sidemål :)

Tror ikke sidemålsoppgaven kommer til å bli noe stress på mandag, skjønnlitterær er mitt sterkeste område og når jeg itillegg kan skrive den på bokmål så kommer det nokk til å gå fint :) Tror vi kommer til å få oppgaver med feks.

-Noe som gikk over streken!

-Mobbing?

tror det kommer en oppgave til noen av sangene også oO Og kanskje de vil at vi skal skrive videre på noen av de utdragene som er nevnt i forb. heftet... Jeg tenker også at de vil hive inn en oppgave der vi skal skrive dikt ! Det er IKKE til å ambefale, læreren vår sa at han har lest ganske mange forsøk på dikt oppgjennom de årene han har vært sensor og omtrent ingen av dem holdt mål, så det sikreste er å kjøre vanlig fortelling (?) eller en annen sjanger en er veldig flink i, om du ikke er født poet da isåfall ;O

Høres ut som en lang, usaklig studietime i mine ører :tease:

Lenke til kommentar

Haha ^^ Vi skrev vel i snitt 3-4 sider alle sammen, og vi pleier å jobbe ganske kjapt. Kanskje litt tull utover, men lærerene sa ingenting på det og det går vel ikke an å jukse på en slik eksamen? :p Det var gøyt da ^^ MEN vi var ganske seriøse :D

Lenke til kommentar

Haha ^^ Vi skrev vel i snitt 3-4 sider alle sammen, og vi pleier å jobbe ganske kjapt. Kanskje litt tull utover, men lærerene sa ingenting på det og det går vel ikke an å jukse på en slik eksamen? :p Det var gøyt da ^^ MEN vi var ganske seriøse :D

Da vår eksamen startet (09.10), var det 9 vakter/lærere som passet på ca 30 elever... :ermm:

Vi fikk ikke lov til å låne penn, viskelør eller lignende av hverandre en gang :( , ikke at det var noe som var nøvendig heller :p

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Var ikke like strenge som jeg trodde. Selv om vi var 7-9 elever i klasserommet med 3-4 vakter hele tiden. Man kunne kommunisere litt helt mot slutten (bare ikke tydelig snakking ofc). Folk hadde til og med planagt å plage vaktene litt. Fordi læreren min sa på torsdag at man ikek fikk lov til å reise seg, og om man skulle fylle vannflaska kunne man be en vakt om å gjøre det. Så folk hadde fyllt vannflaska halvveis og ba da vaktene om å fylle flaskene, og å kaste søppel hele tiden. Lol, stakkars vakter.

2 sider er nok, ikke fortvil. Om du har skrevet bra teller jo det positivt.

Lenke til kommentar

Da vår eksamen startet (09.10), var det 9 vakter/lærere som passet på ca 30 elever... :ermm:

Vi fikk ikke lov til å låne penn, viskelør eller lignende av hverandre en gang :( , ikke at det var noe som var nøvendig heller :p

haha ^^ "vaktene" våre fulgte ikke med engang. En av elevene satt med hånden oppe i kanskje 15 min før de enset det, de var så opptatt med å gjøre matte xD Jeg skjønner det ikke, læreren satt og jobbet i våre mattebøker oO

Lenke til kommentar

Jeg har 6 i norsk hovedmål, men er meget bekymret for hva resultatet av denne eksamen ble. For det første så passet ikke oppgavene til den forbredelsen jeg hadde gjort (en god latter forlenger livet). For det andre så glemte jeg kilder. For det tredje så er jeg redd jeg skreiv meg ut av oppgaven for å få med noe jeg faktisk hadde forbredet meg på. For det fjerde vet jeg at det befinner seg en kommafeil allerede i andre setning :/

Valgte oppgave 5, skrev litt under 5 sider.

Vi måtte levere inn mp3-en.. lol :p Eller så fikk ikke vi heller reise oss uten at vakta kom. Dokumentet jeg skrev er nå utskrevet og slettet.

Lenke til kommentar

Vaktene vi hadde var 2 vaskedamer som jobbet på skolen (no offense), de satt og småpratet og lo i blant. Bare koselig med litt lyd noen ganger ;) Virker som andre elever hadde det strengere enn det vi hadde. Utenom de som var på paint xD

Lenke til kommentar

De fleste i min klasse spilte edderkoppkabal. Eller i hvert fall de få som var i klasserommet. Men det var kun da folk skulle printe ut da, fordi da var det ikke vakt bak, foran eller på siden, så var fritt løp hver gang folk skulle printe ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...