Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Det visstejeg ikke, det vil jeg gjerne ha også. Lykke til alle sammen, la oss høres av i morgen. :> Lenke til kommentar
Sitroon Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Noen som har en kilde på at vi bruker flere muskler i ansiktet på å være sure, enn å smile? Vet at det er sant og har lært det på skolen, men vet ikke helt hvor jeg skal finne det ut. http://arkiv.yeye.no/Nyhet/284743/25+ting+...kke+visste.html på punkt fire står det noe om det! Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Noen som har en kilde på at vi bruker flere muskler i ansiktet på å være sure, enn å smile? Vet at det er sant og har lært det på skolen, men vet ikke helt hvor jeg skal finne det ut. http://arkiv.yeye.no/Nyhet/284743/25+ting+...kke+visste.html på punkt fire står det noe om det! Takker Lenke til kommentar
Admin Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Angående det med minnepenn.. Kan man ta med hele artikler fra nettet, hvis man har med linker? Jeg har kopiert en del fakta rett fra nettsteder; F.eks. en a4 side med fakta om latter fra Newton sin artikkel. Et lettere eksempel: Hvis noen har sett Flying_Turkey sitt vedlegg, har h*n kopiert tekst fra diverse sider; kunne man ha tatt med hele greia på minnepenn, eller er det 'ulovlig'? Endret 7. mai 2009 av Teardown Lenke til kommentar
viking0312 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Noen som har funnet noe kommaregler på nettet? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Er en tråd om regler for det her på forumet tror jeg. Du skal hovedsaklig bruke komme for lage en kort pause i lange setninger og alltid etter: og, men, så, fordi og noen fler? Også i stedet for å bruke og hele tiden. Bare rett på meg hvis jeg tar feil Lenke til kommentar
Skittles Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Angående det med minnepenn.. Kan man ta med hele artikler fra nettet, hvis man har med linker? Jeg har kopiert en del fakta rett fra nettsteder; F.eks. en a4 side med fakta om latter fra Newton sin artikkel. Et lettere eksempel: Hvis noen har sett Flying_Turkey sitt vedlegg, har h*n tatt med direkte avsnitt fra sider; kunne man ha tatt med hele greia på minnepenn, eller er det 'ulovlig'? Ja, det er lov til å ta det med, men du kan ikke bruke det avsnittet i stilen din. Hvis du skal det så må du sette det i anførselstegn og skrive helt på slutten av oppgaven hvilken nettside det er fra og datoen den ble publisert Du må skrive nøyaktig nettside ikke bare www.wikipedia.no Lenke til kommentar
Sveinungmy Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Trur ej begyn å bli ferdig no jobba sida kl. 9 i dag .. :O Lenke til kommentar
PaRaNo1D Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Nokken som veit ka ej skal ta med visst ej skal skrive om mobbing? E flink me skjønnlitterær tekst, men ikkje sakteksta :S Lenke til kommentar
Admin Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Angående det med minnepenn.. Kan man ta med hele artikler fra nettet, hvis man har med linker? Jeg har kopiert en del fakta rett fra nettsteder; F.eks. en a4 side med fakta om latter fra Newton sin artikkel. Et lettere eksempel: Hvis noen har sett Flying_Turkey sitt vedlegg, har h*n tatt med direkte avsnitt fra sider; kunne man ha tatt med hele greia på minnepenn, eller er det 'ulovlig'? Ja, det er lov til å ta det med, men du kan ikke bruke det avsnittet i stilen din. Hvis du skal det så må du sette det i anførselstegn og skrive helt på slutten av oppgaven hvilken nettside det er fra og datoen den ble publisert Du må skrive nøyaktig nettside ikke bare www.wikipedia.no Jeg vet, men hvis noen IT-folk sjekker minnepennene så godtar de at man har kopiert et par avsnitt fra en nettside da? Lenke til kommentar
habbabster Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hvilke sjangre går under sakpreget tekst?! Har grei gramatikk, men har dårlig fantasi! Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Jeg vet, men hvis noen IT-folk sjekker minnepennene så godtar de at man har kopiert et par avsnitt fra en nettside da? Nja, men det bør være minimalt. Håper jeg slipper det eksamensstyret, går vg1. Kan bare komme opp i naturfag og matte men uansett så er det godt å slippe det. Endret 7. mai 2009 av Gryterett Lenke til kommentar
Skittles Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Angående det med minnepenn.. Kan man ta med hele artikler fra nettet, hvis man har med linker? Jeg har kopiert en del fakta rett fra nettsteder; F.eks. en a4 side med fakta om latter fra Newton sin artikkel. Et lettere eksempel: Hvis noen har sett Flying_Turkey sitt vedlegg, har h*n tatt med direkte avsnitt fra sider; kunne man ha tatt med hele greia på minnepenn, eller er det 'ulovlig'? Ja, det er lov til å ta det med, men du kan ikke bruke det avsnittet i stilen din. Hvis du skal det så må du sette det i anførselstegn og skrive helt på slutten av oppgaven hvilken nettside det er fra og datoen den ble publisert Du må skrive nøyaktig nettside ikke bare www.wikipedia.no Jeg vet, men hvis noen IT-folk sjekker minnepennene så godtar de at man har kopiert et par avsnitt fra en nettside da? Jeg håper da det, for jeg har mange sider med kopiert fakta De sier jo at alle hjelpemidler er lov, bortsett fra kommuniserbare. Jeg tolker det slik at det er lov. Hva ellers skal du ha minnepenner til da? Da er det jo bare waste -.- Lenke til kommentar
rosafersken Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Kom selv opp i Norsk, og vet at det kanskje er litt sent å komme med tips nå. men i dagens dagbladet står det om en jente som måtte flytte, endre navn og utseende. Læreren vår sa at det var et gullkorn, og at det var anbefalt til å ta med til eksamen! Andre tips til saklig tekst er internettmobbing. - har internett blitt mobbernes nye hjemmested/mekka? - Internett - himmel eller helvete? - Otto Jespersen er også en ganske sentral person under dette temaet. Han lattlerliggjør mye som kanskje ikke alltid blir sett på som en spøk av alle, selvom det er ment på den måten. bare noen forslag. Vi fikk også en sjekkliste til bokmålsteksten, så vi kunne se gjennom og luke ut feil: - Passer overskriften med innholdet? - Tydlig sjangertrekk? - Skriver jeg i samme tid gjennom hele teksten? - Samme synsvinkel? - Avsnitt - passer det? - Bruker jeg riktig pronomen? - lave tall skal stå med bokstaver - sjekk tegnsetting!!! - og/å, da/når, ennå/enda, vært/hvert, for/får - preposisjoner - orddeling. HUSK Å SE OVER EVENTUELLE SKRIVEFEIL! Lykke til alle sammen Lenke til kommentar
Admin Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Nja, men det bør være minimalt. Håper jeg slipper det eksamensstyret, går vg1. Kan bare komme opp i naturfag og matte men uansett så er det godt å slippe det. Hehe, jeg sprudlet av glede da jeg fikk høre at vår klasse var den eneste som fikk den herlige tillatelsen til å ha eksamen i bokmål og nynorsk ^^ Mens de andre er hjemme og har studiedag >,< Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Man har vel lov til å ha med så mye ferdigskrevet tekst fra internett man vil på minnepenn? Hva med på papir? Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Ja er ikke noen vits å spekulere på noe som står klart i reglene at man har lov til. Ja ofc papir også Lenke til kommentar
Skittles Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Man har vel lov til å ha med så mye ferdigskrevet tekst fra internett man vil på minnepenn? Hva med på papir? JA. for siste gang -.- den dagen bøker og ark begynner å prate så kan du IKKE ha det med deg på eksamen Lenke til kommentar
Jostedalsosten Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Noen som vet hvorfor jeg ikke kommer inn på forberedelsessidene? Jeg var inne både i går og i tidligere i deg. Nei, jeg skrev ikke inn feil passord. Lenke til kommentar
Jostedalsosten Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Har snakket med andre som har hatt samme problemet. Er det noen som kan laste opp forberedelsessidene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå