mayolin Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hva synes dere er viktig å få med i en tekst om Muhammad karikaturtegningene?Dette har jeg med til nå: - Hvorfor ble de tegnet? - Hvem tegnet dem, publisiterte dem? - Konsekvenser - Ytringsfriheten - Hvorfor det var galt å publisitere bildene Jeg vet ikke hvor mye du burde fokusere på det med karikaturtegningene, det høres ut som at du beveger deg litt utenfor emne :S Men du må uansett ha med hva det var skom skulle være morsomt, kanskje litt drøfting om hvor grensen mellom uskyldige morsomheter og blasfemi går osv Lenke til kommentar
Sveinungmy Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Vil nokken dele ka dokke he tenkt å skrive om ? Lenke til kommentar
troyka Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Trenger hjelp til essay. Det står helt stille i hue mitt!! Lenke til kommentar
Jonzki Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Oppdatert første tråd med VIKTIGE poster!! og dere finner IKKE oppgavene før dere får de i morgen kl 09.00 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Skulle ønske jeg kom opp i norsk. Men neida, ble matte på meg. Lenke til kommentar
Sveinungmy Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Oppdatert første tråd med VIKTIGE poster!! og dere finner IKKE oppgavene før dere får de i morgen kl 09.00 ka som e første tråden da ? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Oppdatert første tråd med VIKTIGE poster!! og dere finner IKKE oppgavene før dere får de i morgen kl 09.00 ka som e første tråden da ? Tror han mener første innlegget. Lenke til kommentar
mayolin Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Da har alle norske elever fått vite hva de kommer opp i under den siste skriftlige eksamen 2009. Temaet i år ble: ”Skulle bare være morsom” Forberedelses delen ligger her: https://pgsf.udir.no Passordet er: GS.Forb.Norsk Ikke spørr om oppgavene, du finner de IKKE Fredag blir det bokmål kl 09.00 Mandag blir det nynorsk kl 09.00 Diskuter! Ser folk har lagt ut flere "regler / viktige ting", takk til ALLE som har bidratt til denne posten Mange under, men noe som mangler, send en melding karlsen93 karlsen93 x2 Karlsen93 x3 JonasKs Asadinho med Essay, fortelling og leser innlegg Karlsen93 med sammendrag av hvilke type tekster som fins i forberedelsesmaterialet! Zarac med OPPDATERING av viktige nynorske ting! Kilder fra karlsen93 Lamb of god sitt forberedelsesark! Se hvordan meg9907 forberedet seg til eksamen Ideeer fra viking0312 Knewt sin forberedelse! Tinaelt sin viktige ting om karikaturtegningene av mohammed SI IFRA OM NOE IKKE STEMMER med linker osv! *hovedmål på fredag og sidemål på mandag, det blir feil å si bokmål og nynorsk siden det er mange som har nynorsk som hovedmål også Lenke til kommentar
Jonzki Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Da har alle norske elever fått vite hva de kommer opp i under den siste skriftlige eksamen 2009. Temaet i år ble: ”Skulle bare være morsom” Forberedelses delen ligger her: https://pgsf.udir.no Passordet er: GS.Forb.Norsk Ikke spørr om oppgavene, du finner de IKKE Fredag blir det bokmål kl 09.00 Mandag blir det nynorsk kl 09.00 *hovedmål på fredag og sidemål på mandag, det blir feil å si bokmål og nynorsk siden det er mange som har nynorsk som hovedmål også retter den nå! Lenke til kommentar
jk524 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Det er ingen regler som sier at det ikke er lov å ta med sammenhengende tekst på eksamen ? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Det er ingen regler som sier at det ikke er lov å ta med sammenhengende tekst på eksamen ? Alt er lov, uten om kommunikasjonsutstyr. Lenke til kommentar
mayolin Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Det er ingen regler som sier at det ikke er lov å ta med sammenhengende tekst på eksamen ? Nei, du kan ta med deg en bok, eller en tilhenger med bøker, tekster osv. osv. Du kunne ha tatt med deg en professor om du så hadde villet xD Men du har ikke lov til å kommunisere med andre Så du kan godt skrive en stil, men iogmed at du ikke får oppgavene før på eksamensdagen, så er det ikke sikkert teksten du allerede har skrevet treffer oppgaven Lenke til kommentar
Jonzki Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Det er ingen regler som sier at det ikke er lov å ta med sammenhengende tekst på eksamen ? som sagt, du kan ta med ALT på eksamen untatt midler som tillater kommuniaksjon Du kan ta med, et titalls bøker, flere tusen ark, flere forskjellige ordbøker, hvis du vil Alt er opp til deg! Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Du kan ha med så mange stiler du vil, men ikke bruk andres som ditt. Hvis du ikke har skrevet selv, og de ligger på nett, kan man bli tatt. Hvis du vil kan du jo skrive en tekst i dag og satse på den ligner på en av oppgavene i morra. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Det er heller ikke lov med mp3/-mp4-spillere, eller noe annet som kan forstyrre andre. Hvis du skal ha med godteri, bør du unngå potetgull og andre ting som knaser eller er i en pose som kan forårsake ulyder. Lenke til kommentar
Skrapelodd Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Det er ingen regler som sier at det ikke er lov å ta med sammenhengende tekst på eksamen ? Nei, det er det ikkje Mykje bra her! "En god latter forlenger livet" "En god latter gjør jævlig vondt rundt livet" "Viter på grensen... Svenskevitser." Berre litt open brainstorming Lenke til kommentar
Ghostredier Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Karikaturtegninene er vel lett og bomme på oppgaven ? :s Lenke til kommentar
PaRaNo1D Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Her he dokke alt ej he funne ut idag. Btw, har nynorsk som hovudmål siden ej e fra Ørskog men trur dokke skjønna ka som stend der. He me blant anna - Fleire Sjangra - Kilde - Sitat - Mulige Oppgave - Regla - Tips - Tema - Wikipedia Humor - Otto Jespersen - Eksempel på Oppgave - Info ang. "En god latter forlenger livet" - Notater - Vurderingsveiledning O.s.v... -------- Ka du burde ha me dej til Eksamen--------- - Pennal - Ordliste - Norsk Bøker - Perm / Notater - Tekstene fra Udir - Minnebrikke med evntuelle stoff - Mat og Drikke Norsk_Eksamen_F_rebuing_07_05_2009.zip Endret 7. mai 2009 av PaRaNo1D Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg har planer om å skrive en artikkel der jeg setter komikerne / media i fokus. Tar i hovedsak for meg Otto Jespersen og Harald Eia. Om hvordan de kritiserer eller etterligner norske personer. Alt dette er egentlig ment som en spøk, men for andre er det ikke morsomt. Som f.eks personen som blir hengt ut og hans familie og venner. Kan legge ut notatene mine senere. Fikk også et hefte med de forskjellige kjennetegnene for hver enkel sak tekst, som artikell og essay som jeg kan scanne inn og legge ut. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Man har lov å ha med egen minnepenn, ikke sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå