aralll Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hei. Jeg har satt opp min bærbare med Vista til å koble opp mot den stasjonære med XP gjennom Remote Desktop Connection. Dette fungerer fint. Problemet mitt er at når jeg logger på Remote med den bærbare så logger brukeren på den stasjonære ut. Er det noen måte å være 2 brukere på en konto? Jeg brukte VNC for noen år siden, og der fungerte det fint, så Windows er vell da satt opp til at det skal være mulig. Noe som forhåpentligvis betyr at dette skal gå med Remote Desktop Connection også. Tilkoblingen skjer lokalt, vis det har noe å si. Takker for alle svar. Mvh Harald Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 guiden linket til over, funker kun til å ha flere brukere logget inn samtidig. så det blir litt likt "server edition" da kan bruker 1 logge seg inn på den stasjonære. og bruker 2,3,4,5 kan logge seg på en remote session. Lenke til kommentar
aralll Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Jeg har lest den tidligere faktisk, når jeg var rundt på google-runden. Men vil ikke denne gamle versjonen av Terminal Services dra med seg gamle bugs og hull som er fikset opp den nye versjonen(nåværende)? Hvis det er i det hele tatt er oppdatert noe annet enn instillinger da.. Endret 6. mai 2009 av aralll Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 grunnen til at den funker er at den er gammel og buggy. den funksjonen du vil ha er noe som skiller pro utgaven fra server utgaven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå