Gå til innhold

Nytt headset til 500-1500,-

Anbefalte innlegg

Hei!

I kveld slutta av en eller annen grunn mine fem år gamle PX200 å virke som de skal, lyden ble skurrete og datt ut rett som det var, jeg prøvde dem på flere lydkilder, til ingen nytte, er vel en kontaktfeil ett sted. Derfor trenger jeg ett nytt headsett.

Jeg er godt fornøyd med PX200, men har lyst til å prøve et nytt headsett, kanskje med noe fyldigere lyd. Forrige uke låne jeg Bose QuietComfort 3 og ble ganske imponert, men de er for dyre.

Kilden jeg bruker er nyeste generasjon ipod touch, jeg hører på alt fra rolig singer-songwriter til röyksopp, så de må passe til det meste av musikk. Jeg er ikke glad i overdrevet bass, og det er viktig at hele lydbildet kommer frem. De trenger heller ikke å være digre. Så hva anbefales?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det for eksempel noen som har erfaringer med AKG K 450 og Sennheiser HD 228?

Skulle akkurat lage en lignende post med dette spørsmålet, så jeg henger meg på denne jeg! :) Skal flytte vekk med kjæresten og ønsker å ha god lyd på konsert-dvdene mine sånn at jeg kan nyte dem fullt ut selv om hun skulle være der. :) Samtidig vil jeg ha noen øreklokker som det går an å høre på ute blant folk. Signalkilde: 5. generasjon iPod Classic!

Lenke til kommentar

Det ble så jeg kjøpte K450, testa de på Soundgarden, de var egentlig utsolgt for dem, men jeg fikk låne et av en som jobba der, tror det headsetet vil tilfredsstille våre krav. Billigste nettbutikk som jeg fant i Norge var Komplett.no, de skal ha 695,- for dem.

Lenke til kommentar

Allright, da har jeg brukt K450 ei stund, jeg er fornøyd!

- Lydkvaliteten er bra i alle ledd, bassen er tydelig og dynamisk, men ikke for overdrevet, akkurat slik jeg liker det.

- Mellomtone og diskant er er klar og nydelig balansert.

- Ellers er headsetet meget lettdrevet, så en slipper å bruke så høyt volum.

- Det er lett og godt å ha på hodet (120g), i motsetning til blandt annet 518DJ fra AKG.

- Akkurat passe lang kabel, blir lite floker (to lengder). Om kabelen går til helvete skal det gå an å få kjøpt ny, mtp at den er utskiftbar.

- De er sammenleggbare, og det følger med et solid etui.

- Headsetet stenger musikken inne, og støy ute.

Anbefales på det groveste!

Lenke til kommentar

Cool! Høres bra ut. Tusen takk for reviewen. Tror jeg går for noen slike, da mine PortaPro har tatt kvelden for fjerde gang.

Gidder ikke bytte dem ut mer på livstidsgarantien fordi jeg begynner å få dårlig samvittighet. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå har jeg endelig fått rævva i gir og vært på Soundgarden en tur. Prøvde disse K450 på iPoden min mens jeg gikk rundt i butikken og kikket på stativhøyttalere, forsterkere og tv-er. Det første inntrykket mitt var at de var gode å ha på og at de kjentes deilige ut på.

Jeg har i flere år bare nøyet meg med Koss Portapro, og hadde disse med meg i butikken som jeg hadde hørt på hele dagen på jobb. Lydmessig vil jeg påstå at bassen er mye bedre på disse enn på portapro, de er også nesten like lettdrevne, om ikke mer, enn Portapro.

Jeg kjøpte dem ikke, da jeg syns de var så dyre (1000 spenn!). Istedet fikk jeg meg ett nytt, "red hot" portapro-headset. Det er ikke noe nevneverdig nytt på dette headsettet annet enn kabelen som ikke er vinklet helt nede ved pluggen i ledningen, så jeg tror dette kanskje vil vare lenger på grunn av dette.

Allikevel har jeg lyst på K450, og forstod det slik at det var ingen problem hvis ledningen skulle ryke for da var det bare å komme til Soundgarden så skulle de ordne ny. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...