Leper Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Hei. Jeg er 22 år og har fagbrev og studiekompentanse. I disse tider går søknadsfrister ut til høyskoler og universitet, og jeg har søkt på et studium som jeg ser via samordnaopptak.no har 54 søkere med studiumet som førstevalg, og 30 plasser. Dette syntes jeg var litt urovekkende, siden jeg har ventet lenge på å kunne gjøre dette. Er det slik at siden jeg er 22 år, har gått yrkesfag med praksis og allmenn påbygning, så vil jeg automatisk komme på 2. plass når de velger søkere? Dette synes jeg i såfall går i mot alle som er lærlinger. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Er det ikke 50% fra hver kvote a? Men folk under 21 stiller jo i begge kvotene. ;P Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Du kommer ikke nødvendigvis i annen rekke. Likevel er rundt havlparten av plassene reserver til folk under 21 år, så i praksis konkurerer du med alle om 15 plasser. Du har uansett en del alderspoeng og annet nå vel...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå