Gå til innhold

Bør jeg bytte bank?


Edstro

Anbefalte innlegg

For å stave det for deg da:

De krever at du er med i et kundeprogram, men det betyr selvsagt ikke at du ikke at du ikke kan ha kundeforhold i andre banker.

Det har jeg vel aldri sagt heller.

 

PS. Skandiabanken tar ikke penger for visakortet ditt, men VISA gjør det (årlig beløp).
Det er feil, Skandiabanken trekker gebyret fra din konto. En del banker tar ikke årsgebyr for bankkort med VISA, f.eks. Fokus Bank (forutsatt at du er med i kundeprogram), og som nevnt DnBNOR. Skandiabanken har til og med årsgebyr for kredittkort, noe de færreste banker har.

Nok en gang, les skikkelig. Å kreve inn pengene er ikke det samme som å faktisk få pengene. VISA tar 175kr/året for kortet, Skandiabanken krever dem inn men sender dem videre til VISA.

 

Til trådstarter kan det være en ide å kikke på dinside.no kanskje. De har ihvertfall en del oversikter over bankene, både utlåns- og innskuddsrenter og en del annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nok en gang, les skikkelig. Å kreve inn pengene er ikke det samme som å faktisk få pengene. VISA tar 175kr/året for kortet, Skandiabanken krever dem inn men sender dem videre til VISA.

 

Selv om dette var tilfelle (jeg tror deg ikke uten videre), har det ingenting med saken å gjøre. Hver gang du tar ut penger i en minibank koster det også Skandiabanken penger, men de velger å ikke videreføre denne kostnaden til sine kunder. Det samme gjelder mange andre tjenester hvis kostnader Skandiabanken velger å ikke videreføre til sine kunder.

 

Noen banker tar årsgebyr for kort, andre gjør det ikke. Skandiabanken gjør det. Og prisen er 250 kroner per år, ikke 175.

Endret av yaddah
Lenke til kommentar
Er det foresten noen som har to banker her? Kan det hver en fordel?

Jeg er kunde i 6 ulike banker. Mer å holde styr på, men da utnytter jeg at ingen banker er best på alt.

 

Men kan dnb finne utav at jeg har opprettet meg som kunde i en annen bank?

Sannsynligvis, du kan jo spørre dem om det er slikt de sjekker?

 

Forøvrig er ikke Skandiabanken billigst/har det beste tilbudet. De var kanskje for 5 år siden når de var sulte på nye kunder. Nå er det derimot masse nye banken som tilbyr bedre betingelser.

Tror de fortsatt er best på rente på depotkonto :)

 

Men hadde jeg hatt en nettbank hvor jeg var 100% fornøyd med grensesnittet og tjenestene så hadde jeg ikke giddet å bytte for å spare noen 100-lapper! Bare synd jeg ikke har det, selv om jeg har 4 forskjellige nettbanker.

Lenke til kommentar

En ulempe med flere forskjellige banker er at det kan medføre utgifter (gebyrer, negative renter, rentetap etc.) å flytte verdier fra en bank til en annen og at dette kan ta tid.

Om en går for denne løsningen bør en ha en hovedbank og shoppe enkelttjenester der de er billigest, samtidig som en tar høyde for tid og kostnader ved flytting av midlene.

 

Som andre har vært inne på bør en sjekke hvilke avtaler arbeidsgiver og forreninger en er medlem av har, men det er nok på lån det er mest å hente her.

 

Sam

(ble j.... snusfornuftig der)

Endret av SamBell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...