KS Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Hei! Nytt selskap med fet nettlinje til en billig penge. Jeg begynte nesten å sikle her. Noen som vet noe mer om Lynet Internett? 50 mega til samme pris som 7 mega i dag virker jo veldig fristende. Hvis både jeg og naboen abbonerer på 50 mega, vil vi kunne få dette samtidig da? Boligstiftelsen Nydalen har bredbånd fra morselskapet. Alle har en 100 mega linje, og deler en felles på 1000 mega. Så hvis ti stk bruker deres kapasitet maks så får ingen andre? Evt. at ingen får maks hastighet? Det er vel ikke veldig urealistisk med så mange leiligheter (661?) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Nå skal jeg ikke si for mye om Lynet siden jeg kjenner sjefen der bra, men siden jeg bor i Boligstiftelsen Nydalen og har grei erfaring med Fasthost kan jeg jo svare om det. Her er vi ~700 personer som deler 1Gbit ja, men jeg har aldri i løpet av 2 år opplevd under 100mbit fra stedere jeg vet har kapasitet. Så det er det minste problemet, skulle jeg så bare få halvparten en gang er det jo fremdeles utrolig kjapt. Men ja, linjene man har er jo maks teoretisk hastighet, så alt avhenger av hvor mange andre som bruker linjen, men akkurat gjelder ved alle internettabennoment i Norge. Linjen jeg sitter med nå er hvertfall kos 64 bytes from www.vg.no (195.139.129.130): icmp_seq=3 ttl=246 time=2.20 ms.. 64 bytes from hw.apps4.hardware.no.webdealhosting.com (89.250.123.171): icmp_seq=2 ttl=58 time=1.47 ms .. 64 bytes from click.dagbladet.no (81.93.163.115): icmp_seq=2 ttl=248 time=1.74 s VELDIG fin ping å ha når man spiller online Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Er det noen flere erfaringer? Kan ikke tro hvordan det er så billig.. Går det an å bruke sin egen router egentlig? Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Vil sterkt anbefale Lynet Internett, og få gjerne ditt sameie/borettslag til å kontakte dem. Hastigheten er over hva som er lovet, og gir en latency man kan drømme om med xDSL. Man får en ekstern IP-adresse direkte fra et punkt i veggen som installeres ved bestilling. Og man kan da benytte egen valgfri router, men husk at du helst må ha støtte for gigabit. Eldre routere som gjerne har 100mbit på papiret har ofte problemer med å NATe mer enn 40-50. Lynet Internett lever opp til sitt navn. Løp og kjøp =) Endret 11. juli 2010 av fredriri Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Skulle vel ønske at borretslaget gadd å kontakte de bare.. Det som er problemet.. Tror mange husstandene som blir i borettslaget gledelig ville byttet til Get. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Vil sterkt anbefale Lynet Internett, og få gjerne ditt sameie/borettslag til å kontakte dem. Hastigheten er over hva som er lovet, og gir en latency man kan drømme om med xDSL. Man får en ekstern IP-adresse direkte fra et punkt i veggen som installeres ved bestilling. Og man kan da benytte egen valgfri router, men husk at du helst må ha støtte for gigabit. Eldre routere som gjerne har 100mbit på papiret har ofte problemer med å NATe mer enn 40-50. Lynet Internett lever opp til sitt navn. Løp og kjøp =) Latency som man kan drømme om? Har ca 10ms til vg.no, nix.no med en VDSL2 linje. Kjenner desverre ikke til lynnet, men som oftset med små ISP`er så har det et svakt stamnett, så snart det kommer en del kunder på nettet så pleier det å bli overbelastet. Prisen de har er billig, et tegn på at de ønsker å vokse men går ut over kundeservice og kvalitet i lengden. Men la oss håpe de overrasker positivt, men har mine tvil. http://purehelp.no/firma/detaljer/2/LYNET+INTERNETT+AS/5A4A44474F18484340.html Ut i fra egenkapitalen så trenger de i det minste mer penger for videre utbygging og vedlikehold. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Samcki: 10? Jeg lå vel i underkant av 1 mot VG når jeg satt på lynet linje. Ellers kan jeg jo nevne at Lynet bruker Fasthost-stamnettet/nettet, som nok er et av de største i Oslo. Så det blir hvertfall ikke der problemet vil komme først. Alle bedriftene som bruker gigabitnettet dems trekker nok langt mer enn noen småkunder i forhold Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Samcki: 10? Jeg lå vel i underkant av 1 mot VG når jeg satt på lynet linje. Ellers kan jeg jo nevne at Lynet bruker Fasthost-stamnettet/nettet, som nok er et av de største i Oslo. Så det blir hvertfall ikke der problemet vil komme først. Alle bedriftene som bruker gigabitnettet dems trekker nok langt mer enn noen småkunder i forhold Tenker da det internasjonale stamnettet, husk at nettene er bygd opp forskjellig. Fra Node til stamnettet er ofte den største flaskehalsen. Ping med 1 mot VG er meget bra, har ikke sett slikt på fiber før. Hvilken ping har dere mot nix? er vel det som er viktigst. Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) - Endret 25. juli 2010 av fredriri Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Selv er jeg interisert i lynet. Men har hørt service dems er elendig, de tar ikke telefonen, epost svarer de ikke på, vanskelig å få kontakt med de med andre ord. Dette har jeg hørt om av en venn som bor i oslo. Så ja jeg er interisert, i rask bredbånd, men syns hvis servicen er så dårlig, velger jeg heller en annen levrandør. Hva har dere erfart her? Vet noen om lynet, funger samme som LAN (Altså internt mellom lynet kunder kan man få opp mot 250 Mbit/s 50 Mbit/s hastighet) men uten for det nettverket er det 1 gigabit på deling som er hastigheten? Altså blir det raskere da? Endret 31. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Edit, ser ut som lynet.no har fått nyere sider, der de også har engelsk, og de tilbyr også internett til studenter. Men det står ikke noe om prisene. Hvis man ser litt grundig på sidene, ser man raskt skrivefeil. Kan noen som har lynet, skrive hva slags resultat de får ut av hastighetene? Er hastighetene stabile over perioder? Har alle IPv6 adressser, ser ikke fordelen med det, men ofte vanlig at små firmaer begynner tillig med slikt nytt. Lenke til kommentar
The Lamp Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Vil bare legge til at Lynet er det verste jeg noen gang har vært borti. Både når det gjelder kundeservice og hastighet. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Jeg har verken noe negativt å si om kundeservice eller hastighet. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 http://lynet.no/produkter Har ikke lynet.no ganske stive priser? Er misførnøyd med at canaldigital tar 999 kr måneden for 500 nedlasting\50 opp. Men lynet tar 1499 kr? Burde man ikke få gigabit hastighet til den prisen? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Det er veiledende priser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå