Jarmo Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 er dette normalt? Langt ifra normalt, CPU-en passer ikke til ditt hovedkort. Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) er dette normalt? Langt ifra normalt, CPU-en passer ikke til ditt hovedkort. passer ikke? hvorfor funker pcen da?... og e4400 funka helt fint.... selv om det er litt forskjell Endret 6. mai 2009 av gattuso Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Årsaken er nok at maskinen din sliter litt her. Prøv å overstyre verdiene i BIOSen, det er ikke alltid at en prosessor ikke vil fungere med ett hovedkort altså at du får svart skjerm. I enkelte tilfeller går det i stå, dessverre siden du har en ferdigbygget skranglekasse (Nedstrippet BIOS er fy fy i bransjen synes jeg) så sliter du vell med å forandre verdiene i BIOS slik som multiplikator og FSB. Du kan vurdere å gjøre mods på sokkelen for å få opp farten til normalt nivå men jeg hadde heller skrotet hovedkortet og kjøpt ett nytt i løs form. Da får du også BIOS oppdateringer for nyere CPUer hvis mulig og mer makt i BIOS. Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Årsaken er nok at maskinen din sliter litt her.Prøv å overstyre verdiene i BIOSen, det er ikke alltid at en prosessor ikke vil fungere med ett hovedkort altså at du får svart skjerm. I enkelte tilfeller går det i stå, dessverre siden du har en ferdigbygget skranglekasse (Nedstrippet BIOS er fy fy i bransjen synes jeg) så sliter du vell med å forandre verdiene i BIOS slik som multiplikator og FSB. Du kan vurdere å gjøre mods på sokkelen for å få opp farten til normalt nivå men jeg hadde heller skrotet hovedkortet og kjøpt ett nytt i løs form. Da får du også BIOS oppdateringer for nyere CPUer hvis mulig og mer makt i BIOS. altså det du sier er at jeg må kjøpe meg et nytt hovedkort? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Sannsynligvis, men prøv en ting, last ned Prime95 i en eller annen form så primer du og mens du kjører stresstesten så tar du bilde av hva CPU-Z viser og legger opp her. Da kan vi utelukke at verdiene ikke kommer av EIST. Slik som jeg ser det nå så er multiplieren lav, men den justeres av C1E og EIST (Strømsparing) men FSB'en din ligger på 400Mhz Quad pumped, CPUen din SKAL ligge på 800Mhz Quad Pumped. Endret 6. mai 2009 av 007CD Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 passer ikke? hvorfor funker pcen da?...og e4400 funka helt fint.... selv om det er litt forskjell Litt forskjell? Din kjører nå på 600MHz, det riktige skal være 2500MHz.. Hovedkortet ditt støtter ikke E5200 CPU-en. Men har støtte for E4400.. Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 ait... løsningen er altså kjøpe et nytt hovedkort eller bytte denne cpuen med en fra e4xxx? Vil dette kortet funke ordentlig bra med en versjon fra e4xxx? med tanke på at det funket utmerket med e4400 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Du MÅ ha en CPU som er laget med 65nm produksjonsteknikk. Alle 45nm vil dessverre fungere på samme måte. Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Du MÅ ha en CPU som er laget med 65nm produksjonsteknikk.Alle 45nm vil dessverre fungere på samme måte. kan du gi meg noen eksempler på noen med 65nm? link elns Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 http://www.tek.no/bruktmarked/annonse/7010 Hør om denne er solgt. Mye bedre enn noen i 4xxx-serien.. Og, uansett bør du flashe biosen din til siste versjon. Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 http://www.tek.no/bruktmarked/annonse/7010 Hør om denne er solgt. Mye bedre enn noen i 4xxx-serien.. Og, uansett bør du flashe biosen din til siste versjon. Denne skal funke helt utmerket med hovedkortet mitt uten no problemeR?? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 http://www.tek.no/bruktmarked/annonse/7010 Hør om denne er solgt. Mye bedre enn noen i 4xxx-serien.. Og, uansett bør du flashe biosen din til siste versjon. Denne skal funke helt utmerket med hovedkortet mitt uten no problemeR?? Jepp Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 http://www.tek.no/bruktmarked/annonse/7010 Hør om denne er solgt. Mye bedre enn noen i 4xxx-serien.. Og, uansett bør du flashe biosen din til siste versjon. Denne skal funke helt utmerket med hovedkortet mitt uten no problemeR?? Jepp da får jeg vel stole på deg. Skal nå returnere denne cpuen og høre om den cpuen er solgt. Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 http://www.tek.no/bruktmarked/annonse/7010 Hør om denne er solgt. Mye bedre enn noen i 4xxx-serien.. Og, uansett bør du flashe biosen din til siste versjon. Er min cpu det der gett, drar ned å bytter med gutten så han får spillt litt igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå