Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lyst til å dumpe dama, men hvordan?

Gjest guest_undrende

Anbefalte innlegg

ser ikke problemet. du kan ikke ver sammen me noen du ikke elsker.

Klart man kan. Problemet er de nye generasjonene som slenger litt mye med ordet "elsker".

Til OP, jeg har vært sammen med en jente hvor det var veldig mye av de samme problemene som du snakker om.

Det jeg gjorde var å fortelle henne hvordan ting var, face to face. Vi pratet kanskje i 40min, hun forsto det ikke og det føltes dritt etterpå, men sånn er det noen ganger.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, det er skikkelig dårlig gjort av deg å være sammen med ho av sympati! Da holder du jo henne for narr! Hvis det er sånn at du rett og slett ikke kunne tenke deg å være sammen med henne, rett og slett fordi dere ikke passer sammen - du trives ikke med henne.

Eller er det bare det at forelskelsen tok slutt. For det gjør den nemlig i alle forhold! Man må bare innse at man kommer til å ende opp med ei god venninne/en god kompis man kan ha sex med, og som man blir forelsket i små biter av gangen resten av livet. Men den langvarige hjertebanken når han/hun kommer inn i rommet, er ikke noe å satse på som "kjærlighetstermometer". Det er nemlig så mange andre ting som er viktige i livet enn det.

Lenke til kommentar

Beklager for å kverulere litt, men ang. det at hun spurte deg om hun halvnakne-damen som var på TV'en var fin, og du svarer selvfølgelig?

nei?

Altså, jenta burde da tåle at du synes andre kjendiser er pene?

Hun har sikkert sine favoritter aswell?

Lenke til kommentar
Jeg og dama har vært sammen i snart 7 måneder, og jeg føler vi har sklidd fra hverandre.

Ting er ikke som før, hvor vi kunne v ære sammen HELE tiden uten å bli lei av hverandre, og ha det perfekt sammen.

Det virker som det fortsatt er sånn for henne, men det er det ikke for meg.

Hun snakker hele tiden om at hun elsker meg, vi skal være sammen for alltid osv. Dette skremmer meg egentlig litt, for jeg VET at vi ikke kommer til å være sammen for alltid. No matter what. Jeg merker at det aldri kommer til å holde SÅ lenge!

Hun er også SYKT sjalu. Ser vi på en film, og det dukker opp en halvnaken jente spør hun med en gang "Synes du hun er fin?" Jeg sier selvfølgelig nei, for om jeg sier ja, blir ho "rar" og merkelig resten av kvelden.

Om vi er på en fest sammen (Vi kan jo IKKE dra på fest hver for oss! Er du gal?!) og hun ser en jente som går utfordrende kledd, prøver hun å trekke oppmerksomheten min vekk fra henne med en gang, akkurat som om det er en selvfølge at jeg synes ho er fin.

Jeg har veldig lyst til å dumpe ho, men jeg aner ikke hvordan jeg skal gå fram. Om jeg drar hjem til å ho og snakker med ho, er jeg redd for at ho vil overtale meg til å gi det en sjanse til (noe jeg ikke vil).

Så.. Er det noen her som har noen tips til hvordan jeg bør gjøre det her?

Takk!

Bitterhet og sjalusi kan ta livet av hver en sjel bit for bit. -Kjærlighet (eller folks private oppfatning av hva det er) har fått mange mennesker til å gjøre fullstendig tullete ting opp igjennom alle tider.

Det er vondt å elske for det er vondt å sitte seg selv i en slik posisjon at man lett lar seg såre, men kanskje er det like vondt å ikke kunne besvare kjærligheten et menneske har for deg?...

Du virker som en sympatisk fyr, siden du spør om hjelp, men har du tenkt på hva du i en slik situasjon er mest opptatt av? er du opptatt av at hun skal sitte igjen med en følelse av at det dere har hatt i lag har hatt positiv betydning på livet deres- og du vil at det skal fortsette å bli oppfattes som dette av henne i ettertid også? eller er det mest for å redde ditt eget skinn, du her spør om hjelp? Bare en wild guess, men jeg antar at du som de aller fleste oppegående mennesker er opptatt av andre sin velferd men kanskje spesielt din egen..? Tro meg, jeg ville sikkert gjort noe lignende selv.. Det er en tricky situasjon. Men allikevel, det er måter å bryte opp med et menneske på uten at du trenger å knuse all form for resterende selvtillit de har i tillegg. Eller det går iallefall ann å prøve....

Viss du er interressert i å gjøre det "riktige" så er det viktigste som hverken er særlig originalt, lukrativt eller enkelt- å ty til ærlighet.. Men det vet du jo egentlig. Selv om ærligheten kan være vond, er den mye bedre enn alternativet (altså fravær av ærlighet)- for de aller fleste iallefall. Man kan kanskje våge seg å tolke det som at din kjæreste, (viss jeg skal våge meg ut på noe som kan virke som en analyse) ikke ser seg selv slik hun ønsker (dah!), men ønsker derfor heller at den ene (viss du da er denne ène?) personen skal få henne til å føle seg like spesiell og fantastisk som hun synes du er! kanskje ikke så god grunn til å være stadig sjalu, og iallefall ikke noe bra virkemiddel for å få det man prøver å oppnå- nemlig en gjensidig forgudelse:p Men desto mer vanlig, vi er mennesker og vi oppfører oss ikke alltid fornuftig... Faktisk i min erfaring- svært sjeldent.

Men kjæresten din, uansett om du elsker henne eller ikke- fortjener faktisk å få høre sannheten og da fra deg(selveste). Man skal aldri undervurdere effekten ærlighet om følelser (og da mener jeg de faktiske- ikke de oppdiktede) kan ha på en person, og kanskje også spesielt en sårbar jentesjel.. Selv om det alltid er iallefall to sider av en sak, ville jeg snakket ut om mine følelser(eller mangel på de)- men selvsagt på en måte som ikke ødelegger de mulige resterende restene av noe som kan ligne selvtillit= Viktig. Men det er ikke riktig at man utsetter å fortelle en person noe så viktig- som at man lever som at man elsker noen man i realiteten ikke elsker-... Eller du kan bare gjøre det enda enklere og spørre deg selv; hva viss rollene var omvendt?

Lykke til- I KRIG OG KJÆRLIGHET! Fred ut:)

Lenke til kommentar
enten send en sms og si at det er slutt eller heng en lapp på døren!!!

Ekstremt dårlig løsning som er både feil og feig!

:wallbash: trodde at det å forstå denne ironien, skulle ha en vanskelighetskurve som å løpe hode_først inn i en murvegg. Dessverre ikke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...