MrDinkelberg Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Man kan vel si at jeg har vært og besøkt en del tvilsomme nettsider i det siste, og jeg vil bare sørge for at ingen andre får vite om det Jeg vil gjerne få høre alle teknikkene for ikke å bli oppdaget. Til nå vet jeg/gjør jeg følgende: Sletter loggen i nettleseren Har deaktivert webhistorikken i google web history (eller noe lignende) Bruker CCleaner, regner med at det sletter en del (alle?) cookies. Logger routeren webhistorikk/nettsider? Denne tråden kan vel være til hjelp for flere andre også kan jeg tenke meg ^^ Jeg bruker i tillegg til firefox også ie, ettersom noen sider sliter med å fungere ordentlig med ff... Lenke til kommentar
Makky Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Haha... Beste måten, skaff din egen pc som du selv bare bruker til akkurat det du ønsker når du selv ønsker det. Ellers sletter du de fleste spor med den rutinen du har allerede. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Private browsing i safari eller FF 3 beta. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Er det ikke dette jeg har lest om at Google Chrome var så fantastisk med, at den hadde en "Inkognito" modus? Den nye nettleseren har såkalt inkognitomodus som kan brukes for privat surfing, dvs surfehistorikk blir ikke lagret. Den skal også beskytte brukeren mot potensielt skadelige nettsider http://www.hardware.no/artikler/verdens_ra...nettleser/55488 Lenke til kommentar
MrDinkelberg Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Har min egen bærbare pc som jeg også bruker på skolen, men om noen låner pcen min (låner aldri bort pcen min over en lang stund, såklart, men om noen spør "får jeg sjekke noe eller?" får de jo det), hadde det vært greit om de ikke hadde klart å funnet ut noe. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Er man veldig paranoid så kan man bruke TrueCrypt og sette opp to Windows-utgaver(hvor minst den ene er kryptert). Man bruker da en av disse(den krypterte og den som ikke brukes til vanlig) til å surfe på tvilsomme nettsider. At noen da finner ut av det tviler eg sterkt på. Lenke til kommentar
troari Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Man kan vel si at jeg har vært og besøkt en del tvilsomme nettsider i det siste, og jeg vil bare sørge for at ingen andre får vite om det Jeg vil gjerne få høre alle teknikkene for ikke å bli oppdaget. Til nå vet jeg/gjør jeg følgende: Sletter loggen i nettleseren Har deaktivert webhistorikken i google web history (eller noe lignende) Bruker CCleaner, regner med at det sletter en del (alle?) cookies. Logger routeren webhistorikk/nettsider? Denne tråden kan vel være til hjelp for flere andre også kan jeg tenke meg ^^ Jeg bruker i tillegg til firefox også ie, ettersom noen sider sliter med å fungere ordentlig med ff... Kjøre fra en live CD - Gjerne en puppy distro Denne er OK. http://www.puppylinux.org/downloads/puplet...xpup16-sunnyiso. Når du restarter maksinen så er den som før. ;-) Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Stealther addon til Firefox -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå