Gå til innhold

Lost 5x15:"Follow The Leader"(USA)


Lost 5x15:"Follow The Leader"(USA)  

62 stemmer

  1. 1. Hva synes du om episoden?

    • Episk (ohh yeah Juliet!)
      30
    • God (dude)
      31
    • Dårlig (son of a..)
      2
  2. 2. Bra gjesteskuespillere i episoden?

    • Ja.
      16
    • Ja, likte spesielt Alpert.
      39
    • Nja.
      6
    • Nei.
      1
  3. 3. Ender Locke opp med å drepe Jacob?

    • Ja, han har drept før jo!
      33
    • Nei, han er for svak.
      29


Anbefalte innlegg

Hadde fortsatt forventet bedre av LOST! Det der er jo N64.

Har det noe å si hvordan det ser ut da? Det narrative er viktigere enn effektene i mine øyne.

 

Ta det rolig da? Syns bare det var veldig morsomt å se den ubåten. Det var ikke viktig, men morsomt.

Er da helt rolig jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mye bra du skriver om her Mahavishnu. Angående det du sier om castingen, så er jeg veldig enig. Den er veldig bra i LOST, og karakterer som Locke og Ben er så gode som de er nettopp på grunn av utrolig gode skuespillere som passer perfekt til rollen.

 

 

Scenen med Sawyer og Juliet som blir slått, var vond å se på, og jeg håper Sawyer får gjort alvor av løftet om å drepe Phil.

 

Takk

 

Hvis du ser på en del av casten så er det også en stor variasjon på hva skuespillerne har gjort før. Eksempler som Josh Holloway, nesten bare to sekunders roller i flere år. Michael Emerson, nesten bare teater og lavbudsjettsfilmer(samt forresten en uberbra episode av Law And Order: Criminal Intend hvor hans karakter er på vei å skyte sine egne unger med hagle). Adewale(Mr. Eko) spilte jo i Oz, samme gjorde både Lance Reddick(Mattew) og Harold Perrinau(Michael). Også har du Ken Leung som også har hatt veldig små roller i større ting(er forresten mandatory å se hans gjesterolle i The Sopranos, samt hvis du vil se en chick-flick aktig film så anbefaler jeg Shanghai Kiss med Ken Leung i hovedrollen).

 

Noe av dette bidrar veldig må jeg si. Det er liksom ikke folk som har spilt i de "samme" seriene før hundre ganger. I tilegg klarer forfatterne å skrive en hel god del til mange av karakterne. Lost virket veldig i starten for de fleste at de mest sentrale ikke var noe annet enn modeller, dette har endret seg til noe helt helt annet i den femte sesongen spesielt - Noe som rett og slett er bra.

 

 

Angående Phil så tror jeg dette blir den eneste sentrale nok Dharma-personen i de resterende episodene som dør. Ser ikke noe grunn for at Horace sin død vil bidra til noe. Radzinsky`s skjebne kan endres, og han kan bli drept av Jack, Sawyer eller noen andre. Radzinsky er liksom en karakter jeg vil se både død og ikke død, noe jeg egentlig ikke har opplevd på serien til nå. Han er trossalt en veldig viktig karakter når det kommer til Dharma, for min del synes jeg han tok over delen til Horace i år være en viktig karakter i Dharma veldig tidlig da han ble introdusert denne sesongen.

 

 

Eneste tingen jeg krever i sesongfinalen nå er; Bernard, Vincent og Rose(samt de fåtalls redshirts`ene som lever, hvis ikke 1954-Others har slakta dem ned). Samt det samme gamle, awsome cliffhanger og en bra episode.

Lenke til kommentar

Episoden var top, flotte oppsumeringer og tanker dere har ;)

Angående CGI så var dette lavmål, ved 2007 flykræsjscenen var det lavmål, og nå tok de det enda lengre ut. Det ser ut som half-life2 >_<. Skjønner at de ikke har tidenes høyeste budsjett, men det der er ikke verdt det de betaler for det...

Lenke til kommentar
Hadde fortsatt forventet bedre av LOST! Det der er jo N64.

Har det noe å si hvordan det ser ut da? Det narrative er viktigere enn effektene i mine øyne.

 

Ta det rolig da? Syns bare det var veldig morsomt å se den ubåten. Det var ikke viktig, men morsomt.

Er da helt rolig jeg?

 

Tror kanskje den største begrensningen ligger rundt dette med tid.

De som animerer får sikkert veldig kort varsel på hva som skal animeres, og det er snakk om animering av objekt i kontakt med vann. Dette er noe spillindustrien bruker månedsvis eller årsvis på å perfeksjonere.

 

Men som Carlton og Damon selv sier, at det er menneskene som er i sentrum i serien. Og det er jeg EVIG takknemlig for. Heller god pengebruk på manus enn på spesialeffekter.

 

Noe jeg tenkte litt på:

Kan Jughead ha innvirkning på det at ikke kvinner kan få barn på øyen på 2000-tallet?

Si at de ikke klarer å flytte Jughead i finalen, og at den blir begravet under Baracksen for alltid, kan stråling fra den forårsake barnedøden? Finnes det stråling fra hydrogenbomber, eller er det bare etsende væske?

 

Hadde også en teori om at tidsreisende i 1977 som prøver å forlate øyen, blir sendt tilbake til 2007. Men den teorien gikk i vasken når Daniel forlot øya og kom tilbake.

Og angående endring av forrtiden:

 

WHAT EVER HAPPEND, HAPPEND!

Så alt som har skjedd i 2004-2007 kan ikke endres av handlinger i 1977.

Oceanic Airlines 815 vil UANSETT styrte i 2004 på øya "vår". Ellers oppstår paradokser med de tidsreisende.

 

Jeg tror også vi kommer til å returnere til 2007 med alle karakterene enten som cliffhanger i sesongfinalen eller som første ting som skjer i Sesong 6 Episode 1.

Lenke til kommentar

Har tenkt en del på Jacob. Vi så Horace bygge en hytte for lenge siden (tror det var i en drøm eller noe), og vi nærmer oss sesongavslutningen. Vi vet det er en kraftig energy eller noe sånt der, og den eneste måten å stoppe en katastrofe på er ved å sprenge den bomben. Hva om Horace oppfatter det og prøver å hjelpe, men ramler oppi den energien eller noe sånt? Resultatet er at alle tror han er død, men i virkeligheten er han fanget utenfor tiden. Dette gjør at han kan dukke opp når som helst, så han var til stede i alle tidsepoker vi har sett så langt. Han har veldig mye kunnskap om øyen fordi tiden ikke eksisterer for ham, og han vet alt som skjer fordi han allerede har sett det. Grunnen til hvorfor han manipulerer folk er for å redde seg selv og unnslippe fangenskapet i tiden.

 

Når det gjelder de andre har jeg en annen teori. Om de klarer å sprenge bomben vil alle dø, så det tviler jeg på skjer. I stedet vil jeg tippe de ikke klarer å stoppe den katastrofen, men all energien slippes ut. Resultatet er at alle havner på helt tilfeldige steder i tiden, men flesteparten havner veldig langt tilbake i tiden og ser den hele statuen. :)

 

Edit: Når det gjelder ubåten er det lett å skylde på dårlig tid og lavt budsjett, men hva med røykmonsteret? ;)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Choekaas, DETTE var bra oppsummert!

Du frisker ikke bare opp minnet mitt, men du kommer med veldig interessante teorier som jeg selv aldri har tenkt over. Dette var gøy å lese! Keep it coming! ;)

 

Og kos deg med Star Trek i morgen!

 

Tusen hjertelig takk.

 

Finale-oppsummeringen kommer nok til å eksplodere av lengde.

 

Star Trek var forresten den beste kino-opplevelsen jeg noensinne har vært på. Det var også første gang for meg på Ringen kino og det var en del Trekkies der, noe som var ordentlig kult.

 

Men jo, er det flere som har sett den? Fordi jeg er veldig sikker på at jeg hørte et fragment av "Hollywood and Vines" fra Lost. Det stykket som spilles av i Piloten og noen sesongfinaler.

____________________________________________________________

 

Angående ubåten så syntes jeg den scenen var veldig god. Mye takket være Michael Giacchino.

 

Det som er med Lost er at det er så cinematisk at folk blir skuffet når de ser effektene og faktisk så er det ofte man ser veldig gode VFX i Lost som er høy TV-standard.

 

Men husker godt da alle klaget på 1x14 "Special". Det var isbjørnen som var den som ødela episoden helt for mange, men likevel så var de overbeviste om at isbjørnen var noe Walt manifesterte fordi teorier gikk rundt på at han manifesterte isbjørnen i Piloten.

 

Lost har desverre ikke like mange seere som for noen sesonger siden da vi var oppe i 20 millioner. Det har halvert og nå er vi litt under 10 millioner. (Men det telles ikke så mye om populariteten. Serien blir ofte tapet opp, sett på nettet og er historiens mest nedlastede Tv-serie), så Lost er fremdeles gigantisk.

 

Men effektmessig så blir jeg ikke plaget så mye av det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...