Gå til innhold

[Løst]Prog. til å "strippe" lyden fra video?

Anbefalte innlegg

Hei!

Mulig tråden er feilpostet, men jeg er i alle fall på søken etter programmvare man kan bruke til å "fjerne videoen" fra en video. Slik at man altså sitter igjenn med et lydklipp. (Strippe lyden?)

Gjerne at man også kan fjerne lyden fra et videoklipp. Poenget er i alle fall at man får en egen fil som inneholder bare lyden/bildet, fra et videoklipp.

Krav:

-Det skal helst være gratis.

-Jeg ser etter et enkelt lite prog. med så få ekstra fungsjoner som mulig.(Ikke et stort redigerings prog. med andre ord)

Litt knotete formulert, men jeg takker vist noen har linker å dele :)

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjerne at man også kan fjerne lyden fra et videoklipp. Poenget er i alle fall at man får en egen fil som inneholder bare lyden/bildet, fra et videoklipp.
VirtualDub kan gjøre dette. Det er ikke det enkleste tenkelige programmet, men det kan gjøre det du ber om og en del mer. Meget kjekt program til sin bruk...
Lenke til kommentar

Når hovedsaken er å få lyden i egen fil, er Audacity (gratis på nettet) kanskje det enkleste. Start programmet i bakgrunnen, og kjør videoen med et visningsprogram, så har du lydopptaket. Det kan lagres i f. eks. WAV, eller MP3.

Lenke til kommentar

Du kan også bruke Winamp til å hente ut lyd fra en videofil. I preferences velger du disk writer i stedet for direct sound output. Når du spiller av filmen vil den gå veldig fort unna, og ingen lyd kommer ut. Den har da dumpet lyden på harddisken din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...