Gå til innhold

Vi må passe på jentene og barna våre - Oversikt over overgripere nå!


Anbefalte innlegg

Hva med alle de stakkars dømte "overgriperne" som aldri har gjort noe annet galt enn å ha med ei jente hjem fra byen, som står opp dagen etterpå og finner ut at hun angrer fordi fyren hun ble med sørpe dritings full hjem i går ikke var like fin som når ho var full. Eller ho finner ut at hun må passe på rykte sitt, ho finner ut at ho har vært med feil fyr hjem. Skriker om voldtekt og hevder plutselig ho skulle jo bare overnatte i samme seng som denne fyren ol. Sexen va plutselig ikke frivillig. Eller de som har en bitter x/kjæreste som skal hevne seg for at han har vært utro ol.

 

En ting er jo de som forgriper seg på barn og de som hopper ut av busker slår ned og voldtar med vold, makt og tvang. Men det er jo veldig mange "voldtekter" som ikke skjer på denne måten. Disse såkalte "overgriperne" må gjennom nok om de ikke skal bli uthengt i et register på nettet.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med alle de stakkars dømte "overgriperne" som aldri har gjort noe annet galt enn å ha med ei jente hjem fra byen, som står opp dagen etterpå og finner ut at hun angrer fordi fyren hun ble med sørpe dritings full hjem i går ikke var like fin som når ho var full. Eller ho finner ut at hun må passe på rykte sitt, ho finner ut at ho har vært med feil fyr hjem. Skriker om voldtekt og hevder plutselig ho skulle jo bare overnatte i samme seng som denne fyren ol. Sexen va plutselig ikke frivillig. Eller de som har en bitter x/kjæreste som skal hevne seg for at han har vært utro ol.

 

En ting er jo de som forgriper seg på barn og de som hopper ut av busker slår ned og voldtar med vold, makt og tvang. Men det er jo veldig mange "voldtekter" som ikke skjer på denne måten. Disse såkalte "overgriperne" må gjennom nok om de ikke skal bli uthengt i et register på nettet.

 

Nå skal man ikke pælmes rett inn i registeret straks noen roper om voldtekt, men når man er funnet skyldig.

Lenke til kommentar
I 2008 var det 944 anmeldte voldtekter. Totale antall seksualforbrytelser var 3810. På et år...

 

Det er ca 250 personer som dør i trafikken hvert år, allikevel er dette et langt større tema ved valg, og mye høyere prioritert problem hos rettsvesenet. Mange fler blir dømt for trafikkovertredelser. Mange mister lappen. Kjører man fort nok med promille er det ofte permanent.

 

Det er ingen røster som sier at "men stakkar sjåføren, han har jo mistet sin integritet, han kan jo ikke komme tilbake til samfunnet uten lappen, "lissom å en måte da." vi må lissom på en måte verne om gjerningsmannen -eller kvinnen".

 

Men voldtektsmenn ? Jo de skal vi beskytte!

 

Videre ser man at det er 810 tilfeller med seksuell omgang med barn. Et barn regnes som en person under 16 år. Fremdeles underrepresentert i valgkamp, i media og av politiet.

 

Jeg ville bare sette lys på hvilket stort samfunnsproblem dette er! Til sammenligning skjer det "bare" 34 drap her i landet. Man snakker enda om Orderud Gård i media.

 

Kilde: http://www.ssb.no/a_krim_tab/tab/tab-2009-03-17-04.html

 

Takk til Christian86 som påpekte mangel på bruk av ukritiske kilder.

 

Til sammenlikning er det:

 

120 opptatte dagplasser for de med spiseforstyrrelse

485 selvmord hvert år - hovedtyngde er i min aldersgruppe og mitt kjønn

10% visstnok i følge aftenposten forrige uke sliter med spiseforstyrrelser i en eller annen grad

 

Jeg vil dog si at å bli sperret inn på isolat i 5 år - fremfor å miste lappen i 5 måneder har veldig få, om noen likhetstrekk - at du evner å sammenlikne det er over min fatteevne.

 

Hva angår selvmord kunne jeg nærmest veddet formuen min på at den hadde gått opp hadde deres vilje fått slippe gjennom.

 

Allvorlig og kvalmt at så allvorlige saker får så liten betydning!

 

Takk til Christian86 som påpekte mangel på bruk av ukritiske kilder.

 

Hva mener du her?

 

Du greier enda ikke forstå at du svelger media ukritisk som en eller annen uviten dåre?

 

Jeg snakker ikke om journalistenes vinkling, men uttalelsene til offre for voldtekt og deres pårørende samt dem som er tatt for voldtekt. Altså med egne ord og ikke journalistenes ord.

 

Tull - du leser en avis, avisen vil tjene penger - avisen tjener penger på at du leser deres nettside eller papirutgave, de vil selge slik at d blir sint pga straffene.

Jeg har vært innom lovdata og lest saker - media tar aldri med hvorfor straffen blir lav, ikke med mindre det er snakk om mindre ting. De tar med at straffen ble lav - punktum!

 

Og du sier du leser ukritiske kilder? hva behager?

Lenke til kommentar
Hva med alle de stakkars dømte "overgriperne" som aldri har gjort noe annet galt enn å ha med ei jente hjem fra byen, som står opp dagen etterpå og finner ut at hun angrer fordi fyren hun ble med sørpe dritings full hjem i går ikke var like fin som når ho var full. Eller ho finner ut at hun må passe på rykte sitt, ho finner ut at ho har vært med feil fyr hjem. Skriker om voldtekt og hevder plutselig ho skulle jo bare overnatte i samme seng som denne fyren ol. Sexen va plutselig ikke frivillig. Eller de som har en bitter x/kjæreste som skal hevne seg for at han har vært utro ol.

 

En ting er jo de som forgriper seg på barn og de som hopper ut av busker slår ned og voldtar med vold, makt og tvang. Men det er jo veldig mange "voldtekter" som ikke skjer på denne måten. Disse såkalte "overgriperne" må gjennom nok om de ikke skal bli uthengt i et register på nettet.

 

Nå skal man ikke pælmes rett inn i registeret straks noen roper om voldtekt, men når man er funnet skyldig.

 

Ja som e skriver snakker jeg også om de som er dømt.

Lenke til kommentar

Jeg prøver å bruke erfaringen min til å sette meg inn i andres situasjon, Glimti, men jeg sier ikke at det alltid er så lett. Men slik jeg forestiller meg en voldtekt, tror jeg det er litt som å bli gjort andre kjipe ting mot bare mye verre selvsagt. Det er relativt sjelden jeg leser notiser i aviser og nettaviser om voldtekter, men jeg prøver å forstå ved å sette meg inn i lengre artikler som omhandler voldtekt. En gang leste jeg f.eks. om en mann som hadde blitt voldtatt av en annen mann. Denne mannen møtte overgriperen ved en seinere anledning, og ga ham et takk for sist. Jeg tror ikke det hjalp noen av dem noe særlig. De fleste voldtekter har jeg derimot hørt skjer med en person man kjenner rimelig godt.

 

Så vidt jeg forsto, snakket lærerne på barneskolen min om alle mulige slags kjipe ting som kan skje en. Skal man følge øye-for-øye-og-tann-for-tann-tankegangen helt slavisk, skulle man egentlig ha voldtatt tilbake hvis noen voldtok en. Det har selvsagt ikke noen som helst hensikt, og vil hjelpe like lite som å tvangskastrere folk.

 

Det er litt fascinerende, vil jeg si, at du står så hardt på ditt. Det virker som du på død og liv unngår å sette deg inn i situasjonen til overgriper og ikke orker å sette deg skikkelig inn i situasjonen til offer heller. Er det pga. frykt?

Lenke til kommentar

Det er bare du som tror at du automatisk kan ssette deg inn i alle mulige slags situasjoner. Du vet ikke hvordan det er å bli voldtatt før du har blitt det og du aner ikke hva slags kaldblodighet og ondskap som svirrer rundt i voldtektsforbryternes hode før du selv blir en av dem. jeg har fulgt med det jeg kan og har forstått såpass som at voldtektsoffrene kan få livene sine ødelagt. Om de klarer seg videre har de uansett dype arr etter det som har hendt. Når det gjelder voldtektsforbryterne prøver de først å flykte unna annsvaret. Blir de tatt prøver de å unnskylde seg med at alt sammen var frivillig fra begge parters side. Det skal mye beviser til før de tillstår. Og disse samvittighetsløse og kaldblodige forsvarerne deres forsøker å få dem unnskyldt. Morbid!

 

Har man først ødelagt en annens liv, noe man abbsolutt kan gjøre med folk om man voldtar dem, så fortjener man å få sitt eget liv ødelagt! Tvangskastraksjon eller gjerne amputasjon av kjønnsorganet samt issolat i minst 20 år er faktisk en mild straff for å med viten og vilje forsøke å ødelegge en annens liv fullstendig og kansje lykkes med det! Hva overgiperne skal ta seg til etter at de har sluppet ut igjen og hvordan de har tenkt å fungere skulle de helelr ha tenkt på før de begikk voldtekten! Igjen: En god voldtektsforbryter er en død voldtektforbryter!

 

PS: At jeg ikke er interessert i voldtektsforbryternes situasjon er ikke pga. frykt, men hat! Hvorfor gnåler du egentlig om frykt hele tiden? Man skal ikke frykte de tungt kriminelle, men bekjempe dem!

Lenke til kommentar
Glimti: hva gir en person rett til igjen å ødleggge livet til en voltektsforbryter?

Tror ikke fremtidige voltektsmenn/damer blir noe mere stabile i hode av å få en lov som tilsier at man skal hevne alt.

 

Hva gav voldtektsforbryteren rett til å ødelegge offerets liv i utgangspunktet? Et liv for et liv er en enkel logikk og man bekjemper ikke ugress med ljå, men med gressdreper! Og voldtektsforbrytere er som alt annet kriminelt pakk å regne som ugress! De kan alltids få en ny sjanse etter mage , mange år, men enkelte tiltak som tvangskastrering for at de ikke skal prøve seg igjen samt lang og hard soning for at de ikke ønsker å vende tilbake til fengsel må iverksettes!

Lenke til kommentar
Glimti: hva gir en person rett til igjen å ødleggge livet til en voltektsforbryter?

Tror ikke fremtidige voltektsmenn/damer blir noe mere stabile i hode av å få en lov som tilsier at man skal hevne alt.

 

Hva gav voldtektsforbryteren rett til å ødelegge offerets liv i utgangspunktet? Et liv for et liv er en enkel logikk og man bekjemper ikke ugress med ljå, men med gressdreper! Og voldtektsforbrytere er som alt annet kriminelt pakk å regne som ugress! De kan alltids få en ny sjanse etter mage , mange år, men enkelte tiltak som tvangskastrering for at de ikke skal prøve seg igjen samt lang og hard soning for at de ikke ønsker å vende tilbake til fengsel må iverksettes!

da er det isåfall den som blir voltatt som skal utføre straffen da... noe som er helt på jorde

du tror virkelig tvangskastering virker på mennesker som allerede er syke?

Som noen skrev..det er hode og ikke underlivet de tenker med. beklager men øye for ett øye tankegangen din tror jeg gjør bare ting verre ... Jeg vil ikke si at det å kastrere folk er å gi dem en ny sjanse seinere, da er skaden allerede gjort

 

men du svarte ikke på hva som gir en person rett til å ødlegge en voltektsforbryters liv...

Lenke til kommentar

I et moderne og representativt demokrati er det staten og ikke offeret som utfører straffen. Offeret og dets pårørende vet iallefall at overgriperen får straff som fortjent. Og ja, tvangskastrering virker ettersom de ikke vil ha mulighet til å gjøre den samme greia og igjen. man kan gjerne amputere hele kjønnsorganet deres også. Når det kommer til tankevirksomheten deres og sjansen deres senere så går det selvsagt ikke ann å slippe dem ut igjen dersom de aldri viser tegn på forbedrelse, men gjør de det kan de slippes ut igjen og de har fortsatt en sjanse til å leve livet sitt selvom de ble kastrert ved tvang for flere år siden pga. en forbrytelse de gjorde! Hvor tar du det fra at de ikke har noen ny skjanse?

 

Og hva som gir en rett til å ødelegge voldtektsforbryternes liv slik du kaller det er helt innlysende: Voldtektsforbryterne respekterer ikke andres liv og gjør hva de kan for å ødelegge dem så da har de ikke noe krav på å få respekt for sitt eget liv! En kel logikk!

Lenke til kommentar

Trur ikke tvangskastrering hadde fungert. Si at jeg er en vol... ok, jeg blir kvalm av og forestille meg det. Si at jeg isteden er en musikk pirat, og RIAA ødelegger hørselen min for å hindre meg i å laste ned musikk. Om det hadde skjedd så hadde jeg følt meg altfor hardt straffet og jeg ville som følge av det fortsatt og laste ned musikk enda jeg ikke hadde hatt noe glede av det. Jeg ville faktisk ha starta å laste ned og opp enda mer en jeg gjorde før i rein trass, og jeg hadde vært mer forsiktig.

 

 

Jeg kan derimot være enig med å ha et register over dem som har blitt dømt tre eller feler ganger. Men de burde bli fjernet om de har vært helt lovlydige i 20-30 år, man må ha muligheten til å få ett normalt liv igjen om man har virkelig har forandret seg, men det kan vel kanskje være et problem om lista blir lagt på internet.

Lenke til kommentar

Hvis du prøver å reflektere litt, Glimti. Hvorfor blir noen ondskapsfulle og kaldblodige, tror du? Og; er det virkelig slik at alle voldtektsforbrytere er ondskapsfulle og kaldblodige? Hvorfor skjer voldtekter?

 

Filosofen Hanna Arendt har sagt noe veldig insiktsfullt om ondskap syns jeg. Hun sa at ondskapen er banal. Med det mente hun at ondskap rett og slett skyldes tankeløshet. Det er ikke sånn at noen mennesker er følelsesløse monstre som liker å gjøre jævelskap. Som jeg har påpekt tidligere kjenner som oftest offeret gjerningspersonen i voldtektssaker. Ikke for å henge ut noen, men en del personer har vanskelig for å ta et nei for et nei, og takler dårlig å bli avvist. Noen har så store problemer med sin egen aggresjon at de ikke klarer å tenke klart før de har voldtatt noen. Jeg synes du skal tenke litt over dette, Glimti, og la det synke inn.

 

Det eneste som kan hindre folk fra å gjøre faenskap er å la folk lære av sine og andres feil, da vil man f.eks. lære hvordan man skal håndtere vanskelige situasjoner.

 

PS: Hvorfor skal man bekjempe tungt kriminelle, hvis det ikke er fordi man frykter dem og hva de kan gjøre? Hvorfor hater du kriminelle, hvis du ikke frykter dem? Jeg tror du frykter litt mer enn du vil innrømme, Glimti. Men det er ingen ting å skamme seg over å frykte ting, det er faktisk helt normalt.

Lenke til kommentar

Jeg må jo innrømme at jeg synes det er litt frustrerende når du, Glimti, ikke er villig til å svare på spørsmålene mine. Du står liksom så hardnakket på ditt, uten å komme med særlig mye saklige argumenter for hvorfor jeg tar feil. Akkurat at du gjør som du gjør synes jeg faktisk er fascinerende. Det hadde vært spennende å finne ut hva som ligger bak en slik oppførsel. Er det fordi du er kaldblodig, og mangler empati?

 

Hadde jeg vært av samme ulla som deg, Glimti, så hadde jeg nok slått meg til ro med at du bare er følelseskald og fortjente det verste. Men jeg tror det ligger noe mer menneskelig bak det hele. Jeg har sagt det før og jeg gnåler (om du vil) om det igjen; du må være redd. Jeg kan ikke se noen annen fornuftig og logisk forklaring bak det hele. Kan ikke du vær så snill å fortelle meg litt om hvorfor du ikke vil reflektere mer over overgriper, offer og deg selv?

Lenke til kommentar

Men Glimti, hva med alle de stakkars dømte "overgriperne" som aldri har gjort noe annet galt enn å ha med ei jente hjem fra byen, som står opp dagen etterpå og finner ut at hun angrer fordi fyren hun ble med sørpe dritings full hjem i går ikke var like fin som når ho var full. Eller ho finner ut at hun må passe på rykte sitt, ho finner ut at ho har vært med feil fyr hjem. Skriker om voldtekt og hevder plutselig ho skulle jo bare overnatte i samme seng som denne fyren ol. Sexen va plutselig ikke frivillig. Eller de som har en bitter x/kjæreste som skal hevne seg for at han har vært utro ol.

 

Skal du amputasjon av kjønnsorganet samt issolat de i minst 20 år også?

Lenke til kommentar
Hva er galt med å hate og ønske alt vondt for voldtektsforbrytere?

 

Vold avler vold.

 

Soldater går i krig for landet sitt, når de venner hjem så havner en mye større en normalt andel av den gruppen i fengsel for voldelige forbrytelser.

 

Folk som har opplevd vold fra foreldre har en større en normalt sjanse for å bli voldelige selv.

 

USA/vesten har yppa til vold i midtøsten, så kom taliban med terrorister og yppet til bake så har vesten retaliert igjen osv.

 

 

Det samme gjelder også med hat.

 

Rasister hater, andre hater så rasistene videre så hater andre begge gruppene som så aktivt hater å lager bråk seg i mellom.

 

 

 

 

For å hindre krimminalitet så er neppe vold og hevn den rette veien å gå. Man må prøve og forandre gjeærningspersonene så de ikke gjør det igjen, om de ikke kan forandres så burde de bli sperra vekk. Samtidig burde det også være en viss straff for å skape litt frykt for å sile bort dem som ikke ville gjort noe ulovlig om de var redd for straffen (Hadde flere blitt straffet for piratkopiering hadde nokk mange slutta). Men å straffe noen hardt kun for hevn slik at offerene vil føle seg bedre vil neppe senke krim statestikken.

Lenke til kommentar
Jeg må jo innrømme at jeg synes det er litt frustrerende når du, Glimti, ikke er villig til å svare på spørsmålene mine. Du står liksom så hardnakket på ditt, uten å komme med særlig mye saklige argumenter for hvorfor jeg tar feil. Akkurat at du gjør som du gjør synes jeg faktisk er fascinerende. Det hadde vært spennende å finne ut hva som ligger bak en slik oppførsel. Er det fordi du er kaldblodig, og mangler empati?

 

Hadde jeg vært av samme ulla som deg, Glimti, så hadde jeg nok slått meg til ro med at du bare er følelseskald og fortjente det verste. Men jeg tror det ligger noe mer menneskelig bak det hele. Jeg har sagt det før og jeg gnåler (om du vil) om det igjen; du må være redd. Jeg kan ikke se noen annen fornuftig og logisk forklaring bak det hele. Kan ikke du vær så snill å fortelle meg litt om hvorfor du ikke vil reflektere mer over overgriper, offer og deg selv?

 

Jeg blir virkelig KVALM av hvordan det går ann å sitte rolig i trygghet foran pcen sin og forsvare voltektsforbrytere!!! mens vi diskuterer her nå er det godt mulig at det foregår grov voldtekt i Central Park, Harlem, Detroit, Moskva eller for den saks skyld i en park eller i et skur i Oslo. Akkurat nå ligger sikkert flerfoldige offre og blir smertefullt voldtatt og du bare baggateliserer det! :thumbdown: Og jeg vet ikke helt hvilke spørsmål det er du etterlyser som du ikke har fått svar på og jeg vet heller ikke hvorfor du bare gnåler om reddsel. Har du i det hele tatt uttalt deg om forslaget FlinkeFreddy kommer med i åpningsinnlegget så langt?

 

Ja, jeg kaller voldtektsmenn og andre allvrolig kriminelle for kaldblodige og onde og det er et mirakel at ikke du gjør det samme! Jeg mener at voldtekt er en grusom og bestialsk handling og du begynner å si at jeg mangler empati... :realmad::realmad::realmad::realmad: Det er nettopp voldtektsforbryterne og dem som forsvarer dem som ikke eier empati eller sympati eller medmennekslighet i det hele tatt! Ta Baneheiasaken: Her lokket to gutter på 21 og 19 år to småjenter på rundt 8 - 9 år var det vel med seg dypt inn i skogen ved å si at de trengte hjelp til å lete etter noen kattunger. Så snart de var dypt nok inne i skogen tvang de småjentene til å kle av seg for deretter å voldta og drepe dem. Og du mener at man bør legge en masse arbeid i hva som ligger bak denne syke og onde handlingen og gjøre alt man kan for å rehabilitere disse kaldblodige barnevoldtektsforbryterne og morderne! For min del har slike psykopater null mer i verden å gjøre! Det samme gjelder Anders Eklund i Sverige som er blitt dømt for voldtekter og drap! Og så har du dem det ble linket til i åpningsinnlegget som har begått gruppevoldtekt! Hvordan går det ann å forsvare dem som står bak slike hanldinger? :angry:

 

Du skriver at du ønsker saklige argumenter for hvorfor du tar feil, men du har jo fått dem forlengst: Det er ikke trygt å stole på disse gale og umennekslige voldtektsforbryterne! De har vist at de er villige til å voldta uskyldige enten alene eller i flokk bare for å tillfredsstille sine egne lyuster uten å bry seg om at offene får det vondt! :realmad: Og når de gnåler i vei om hvilken anger de følger, hvorfor tro på dem? Mener du seriøst at man etter noen år kan si at de sikkert har lært og gjenntagelse ikke vil finne sted og så la dem gå rundt i det fri? Er det det samfunnet du ønsker? Hva om de bare har løyet hele tiden og ikke forbedret seg? DDa blir selvsagt ressultatet minst enda en voldtekt som kunne vært unngått hvis man ikke hadde slupper voldtektsforbryteren ut igjen! Dermed er det bare de idiotene i fengslet som har skylden for nok en voldtekt fordi de forsømmer plikten sin om å holde disse farlige forbryterne vekke fra samfunnet og normale folk! :mad: Igjen kan man se på Baneheiasaken der Jan Helge Andersen fikk permisjon for å feire jul med familien. Hva om han hadde voldtatt på ny under pemisjonen? Hva om han ikke hadde vendt tilbake? Skal man da bare bagatellisere hele greia og si at det er et engangstilfelle?

Der har du altså et av argumentene: Du kan ikke garantere at de har forbedret seg! Gjenntagelse kan skje og den sjansen skal man ikke ta! Skal man først slippe voldtektsforbryterne ut igjen etter det de har gjort så må man i det minste ta sine forhåndsregler som feks kastrering eller amputasjon av kjønnsorganet for ikke å risikere at de voldtar på ny! Og hvordan går det egentlig ann å si at det er galt å utføre den slags sikkerhetstiltak? Hvordan går det ann å føle med voltektsforbryterne? :mad::hrm:

 

Det at sjansen for gjenntagelse er der uansett hva slags falsk anger disse psykopatene har vist er et mer enn godt nok argument for å ikke slippe dem ut igjen i det hele tatt og iallefall ta forhåndsregler om kastrering eller amputasjon av kjønnsorganert dersom de virkelig skal få slippe ut igjen! Så har man også en helt annen sak, nemlig at de ikke fortjener å bli behandlet som mennesker etter å ha gjort en så umennekslig handling! Voldtektsforbrytere fortjener ikke de samme rettighetene som normale folk og at noen kan mene noe annet gjør meg kvalm! :sick::yucky:

 

Om du skal tenke litt etter selv så forstår du vel at dette er helt logisk!? Man gjør en umennesklig forbrytelse som faktisk kan ødelegge livet for offeret og uansett vel etterlate dype arr. De pårørende til offeret vil selvsagt også bli påvirket av dette. Den/de som da står bak fortjener ikke å behandles på lik linje med vanlige folk som ikke har gjort noe galt! De kan ikke reversere eller gjøre opp for seg det de har gjort og det må tas på allvor at de kan begå gjenntagelse når som helst! Det er rett og slett feil å ha sympati med dem!

 

Og for siste gang: Jeg er ikke redd for kriminelle og kriminalitet, ikke på nåværende tidspunkt iallefall. Er vesntlig mer redd for at det blir krig mellom Norge og Russland, noe som altså ikke skjer. Men jeg hater kriminelle og vil alltid hate dem uansett hvem de er og hva som ligger bak det de har gjort! Det er ikke plass til den slags søppel i et moderne samfunn og det er helt feil å prioritere dem!

 

Hvis du nå har noen motargumenter mot at voldtekt er umennesklig og at voldtektsforbryterne også er det, at de må sperres inne pga. gjenntagelsesfare eller i det minste kastreres eller få amputert kjønnsorganet før de slipper ut eller at de ikke fortjener å ha de samme rettighetene som normale folk som kom gjerne med det, men dropp flere dype, filosofiske innlegg om redsel og dype følelser ettersom du ikke vet hverken hva jeg eller noen andre ukjente mennesker tenker eller føler. Og hva mener du om registerforslaget til FlinkeFreddy? Jeg støtter det 100%!

Lenke til kommentar

Det er du som ikke klarer å utdype deg eller så vil du ikke forstå. Jeg har sagt hva jeg mener skal skje med voldtektsforbrytere. Og du har tydeligvis fått det med deg. Jeg mener de skal på issolat og iallefall tilbringe 20 år i fengsel og da daglig fores med innformasjon om voldtekter og hvordan det oppleves for offeret så de forhåpentligvis forstår hva de har gjort. Om man til slutt mener det er trygt å slippe dem ut kan man jo gjøre et forsøk, men for å forsikre seg om at det ikke skal gå galt så bør voldtektsforbryteren kastreres eller få amputert kjønnsorganet. Det er helt rett og rimelig med tanke på hva slags forbrytelse vedkommende har blitt dømt for.

 

Når det kommer til hva som måtte skje når vedkommende er ute igjen så er jeg usikker på hva slags var du etterlyser. Så lenge de oppfører seg interesserer det meg ikke om de er hjemmeværende, finner en jobb, skriver bok om opplevelsene sine eller hva de nå måtte finne på. Poenget er at de ikke skal gjøre noe mer galt.

Lenke til kommentar
Det er du som ikke klarer å utdype deg eller så vil du ikke forstå. Jeg har sagt hva jeg mener skal skje med voldtektsforbrytere. Og du har tydeligvis fått det med deg. Jeg mener de skal på issolat og iallefall tilbringe 20 år i fengsel og da daglig fores med innformasjon om voldtekter og hvordan det oppleves for offeret så de forhåpentligvis forstår hva de har gjort. Om man til slutt mener det er trygt å slippe dem ut kan man jo gjøre et forsøk, men for å forsikre seg om at det ikke skal gå galt så bør voldtektsforbryteren kastreres eller få amputert kjønnsorganet. Det er helt rett og rimelig med tanke på hva slags forbrytelse vedkommende har blitt dømt for.

 

Når det kommer til hva som måtte skje når vedkommende er ute igjen så er jeg usikker på hva slags var du etterlyser. Så lenge de oppfører seg interesserer det meg ikke om de er hjemmeværende, finner en jobb, skriver bok om opplevelsene sine eller hva de nå måtte finne på. Poenget er at de ikke skal gjøre noe mer galt.

 

Du ønsker straffene du nevner - men interesserer deg ikke for utfallet når de slippes ut, du vet ikke hva utfallet blir, er usikker på det, eller forstår ikke spørsmålet?

 

Hvilken er det - du har tidligere sagt at du ikke kunne gitt mindre f etter alle straffene du legger på - men nå er du usikker? Er det vanskelig å holde en entydig holdning?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Som sagt så har jeg sagt at de ikke skal slippes ut uten videre. Etter nøye vurderinger kan man vel slippe dem ut igjen dersom de er kastrert og man føler seg trygg på at de ikke vil gjennta forbrytelsen selvom man ikke kan være helt sikker. Hvordan slike vurderinger i fengselet foregår er jeg ikke sikker på. De har sikkert sine metoder.

 

Og jeg interesserer meg for at de ikke skal gjøre noe mer galt når de kommer iut. Hva de ellers måtte gjøre er for min del totalt uinteressangt.

Lenke til kommentar
Som sagt så har jeg sagt at de ikke skal slippes ut uten videre. Etter nøye vurderinger kan man vel slippe dem ut igjen dersom de er kastrert og man føler seg trygg på at de ikke vil gjennta forbrytelsen selvom man ikke kan være helt sikker. Hvordan slike vurderinger i fengselet foregår er jeg ikke sikker på. De har sikkert sine metoder.

 

Og jeg interesserer meg for at de ikke skal gjøre noe mer galt når de kommer iut. Hva de ellers måtte gjøre er for min del totalt uinteressangt.

 

Poenget er egentlig at du foreslår straffer, men du vil ikke se følgene, eller interesserer deg ikke....Min tro er at et isolatmenneske vil være utilpasset i samfunnet, uansett hvor, at løslatelse vil medføre fare for resten av samfunnet.

I realiteten slik jeg ser det, gir du en livstidsdom i praksis, men prøver å få det til å fremstå som noe annet på papiret. D kan hate mennesker du ikke forstår til du dør - det betyr ikke at andre må følge dine spor, noen av oss har kanskje hatet andre før, men lært at hat ikke gjør en selv bedre, det finnes andre måter.

Ingen av oss sier at ifferene ikke skal ha medlidenhet, men vi sier at straff innenfor rimelighetens grenser, og rehabilitering vil ha en større og bedre effekt på de fleste - enn ditt forslag, som uansett har som forutsetning at ingen kan forandres, et faktum psykiatrien motbeviser hver dag - heldig for oss, synd for deg...eller, egentlig ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...