Gå til innhold

Vi må passe på jentene og barna våre - Oversikt over overgripere nå!


Anbefalte innlegg

FlinkeFreddy

 

Har nettopp lest artikklen du linket til i åpningsinnlegget og er helt enig i at det burde lages en oversikt over slike folk for å få kartlagt hvem de som er i faresonen bør holde seg unna. Ellers når det gjeldeer slike saker mener jeg at folk som begår voldtektsforbrytelser bør tvangskastreres så man har en slags form for sikkerhet på at det ikke skjer igjen. Og er de over kriminell lavalder så bør de sendes på enecelle i flere år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FlinkeFreddy

 

Har nettopp lest artikklen du linket til i åpningsinnlegget og er helt enig i at det burde lages en oversikt over slike folk for å få kartlagt hvem de som er i faresonen bør holde seg unna. Ellers når det gjeldeer slike saker mener jeg at folk som begår voldtektsforbrytelser bør tvangskastreres så man har en slags form for sikkerhet på at det ikke skjer igjen. Og er de over kriminell lavalder så bør de sendes på enecelle i flere år.

 

Og hva skal de isolerte personene brukes til når de slippes løs tørr jeg spørre? Jeg antar at du kan se forskjellen i sosialintelligens mellom et torturoffer og et vanlig menneske?

Lenke til kommentar

Hvem er offeret utsatt for turtur? En stakkers uskyldig som blir utsatt for gruppevoldtekt eller voldtekstforbryterne som ender opp med å bli tvangskastrert for så å sone på hversin enecelle/i isolat?

 

Livet til voldtektsofferet kan være ødelagt. Forhåpentligvis kan behandling og rehabilitering hjelpe, men sikkert er det ikke. Voldtektsforbryterne har bare seg selv å skylde på for sine syke og onde handlinger.

Lenke til kommentar
Hvem er offeret utsatt for turtur? En stakkers uskyldig som blir utsatt for gruppevoldtekt eller voldtekstforbryterne som ender opp med å bli tvangskastrert for så å sone på hversin enecelle/i isolat?

 

Livet til voldtektsofferet kan være ødelagt. Forhåpentligvis kan behandling og rehabilitering hjelpe, men sikkert er det ikke. Voldtektsforbryterne har bare seg selv å skylde på for sine syke og onde handlinger.

 

Svar på det jeg spør deg om - jeg nekter ikke for at offeret har det kjipt, jeg setter spørsmål ved den obskure lysten på hevn som råder, tilsvarende hekseprossen.

Det jeg spurte deg om er: hva skal du gjøre med torturofferet når det slipper ut av isolat - tvangskatrert og isolert for en veldig lenge.

 

Som offtopic; tortur vil aldri kunne finne sted i rettssystemet i Norge, ikke lovhjemlet - så tar hva enn du ønsker som dine meninger, og ikke fnugg av realitet over muligheten for å innføre det :)

Lenke til kommentar
Hvem er offeret utsatt for turtur? En stakkers uskyldig som blir utsatt for gruppevoldtekt eller voldtekstforbryterne som ender opp med å bli tvangskastrert for så å sone på hversin enecelle/i isolat?

 

Livet til voldtektsofferet kan være ødelagt. Forhåpentligvis kan behandling og rehabilitering hjelpe, men sikkert er det ikke. Voldtektsforbryterne har bare seg selv å skylde på for sine syke og onde handlinger.

 

Svar på det jeg spør deg om - jeg nekter ikke for at offeret har det kjipt, jeg setter spørsmål ved den obskure lysten på hevn som råder, tilsvarende hekseprossen.

Det jeg spurte deg om er: hva skal du gjøre med torturofferet når det slipper ut av isolat - tvangskatrert og isolert for en veldig lenge.

 

Som offtopic; tortur vil aldri kunne finne sted i rettssystemet i Norge, ikke lovhjemlet - så tar hva enn du ønsker som dine meninger, og ikke fnugg av realitet over muligheten for å innføre det :)

 

Er tvangskastrering å innse som tortur når man er villig til å voldta noen? Niks, det er en helt ordinær måte å forsikre seg om at vedkommende ikke vil kunne gjennta forbrytelsen. For noen år siden var det tilbud til norske voldtektsforbrytere om kjemisk kastrering så tanken er ikke helt ukjent selvom det den gang var snakk om frivillighet og ikke tvang.

 

Hva voldtektsforbryteren skal ta seg til etter fengselsoppholdet har jeg ingen anelse om. hvorfor spørre meg om det?'

 

Besvar nå spørsmålet jeg stilte: Hvem av overgriperen og offeret for voldtekten blir utsatt for tortur? hvem er det synd på? Hvem bør prioriteres?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke offerene for overgrep vil få det noe mindre kjipt, hvis de veit at overgriperen blir tvangskastrert, satt på isolat osv. Så vidt jeg veit får ikke jeg det bedre av å gjøre kjipe ting mot andre, selv om de gjør kjipe ting mot meg.

 

Innerst inne tror jeg offrene vil at overgriperne skal endre seg. De må hjelpes til å slutte med overgrep, slik at ikke overgrep kan gjentas. Alle mennesker kan forandre seg, og man kan gjøre gode ting og onde ting.

Lenke til kommentar
Hvem er offeret utsatt for turtur? En stakkers uskyldig som blir utsatt for gruppevoldtekt eller voldtekstforbryterne som ender opp med å bli tvangskastrert for så å sone på hversin enecelle/i isolat?

 

Livet til voldtektsofferet kan være ødelagt. Forhåpentligvis kan behandling og rehabilitering hjelpe, men sikkert er det ikke. Voldtektsforbryterne har bare seg selv å skylde på for sine syke og onde handlinger.

 

Svar på det jeg spør deg om - jeg nekter ikke for at offeret har det kjipt, jeg setter spørsmål ved den obskure lysten på hevn som råder, tilsvarende hekseprossen.

Det jeg spurte deg om er: hva skal du gjøre med torturofferet når det slipper ut av isolat - tvangskatrert og isolert for en veldig lenge.

 

Som offtopic; tortur vil aldri kunne finne sted i rettssystemet i Norge, ikke lovhjemlet - så tar hva enn du ønsker som dine meninger, og ikke fnugg av realitet over muligheten for å innføre det :)

 

Er tvangskastrering å innse som tortur når man er villig til å voldta noen? Niks, det er en helt ordinær måte å forsikre seg om at vedkommende ikke vil kunne gjennta forbrytelsen. For noen år siden var det tilbud til norske voldtektsforbrytere om kjemisk kastrering så tanken er ikke helt ukjent selvom det den gang var snakk om frivillighet og ikke tvang.

 

Hva voldtektsforbryteren skal ta seg til etter fengselsoppholdet har jeg ingen anelse om. hvorfor spørre meg om det?'

 

Besvar nå spørsmålet jeg stilte: Hvem av overgriperen og offeret for voldtekten blir utsatt for tortur? hvem er det synd på? Hvem bør prioriteres?

 

så du foreslår ting, særdeles uortodokse ting - men aner ikke konsekvensen av det? Likevel fremhever du din sannhet som den riktige?

 

jeg spør deg fordi du som klekker ut disse ideen vitterlig også burde se lengere enn hevnen, men også konsekvensen av det, og kunne vise en evne til å vurdere målet mot midlet, og hvorvidt det finnes andre løsninger som gavner like mye.

 

Det registeret Flinkefreddy snakker om kalles strafferegisteret - så hvorfor utvide til noe du ikke ser rekkevidden av?

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke offerene for overgrep vil få det noe mindre kjipt, hvis de veit at overgriperen blir tvangskastrert, satt på isolat osv. Så vidt jeg veit får ikke jeg det bedre av å gjøre kjipe ting mot andre, selv om de gjør kjipe ting mot meg.

 

Innerst inne tror jeg offrene vil at overgriperne skal endre seg. De må hjelpes til å slutte med overgrep, slik at ikke overgrep kan gjentas. Alle mennesker kan forandre seg, og man kan gjøre gode ting og onde ting.

 

Det vet du vel ikke før du eventueølt har snakket med voldtektsoffre. kan godt være at både de og deres nærmeste ønsker overgriperen(e) alt vondt, noe som abbsolutt er forstålig!

 

Hvordan vil du foresten være sikker på at de slutter med overgrepene? De har allerede gjort det en gang og dermed bevist at de er villig til å overfalle og voldta et uskyldig offer. Dersom de snakker om anger og lover å forbedre seg etter x anntall timers terapi i fengsel er det ingen garanti for at de mener det. kansje er det bare løgn alt sammen. Den sikkreste måten å unngå at de voldtar noen på igjen er å tvangskastrere dem. I tillegg må de selvsagt få en lang soning i fengslet og jeg kommer ikke på en eneste grunn til at de ikke fortjener soning i issolat.

 

Hvem er offeret utsatt for turtur? En stakkers uskyldig som blir utsatt for gruppevoldtekt eller voldtekstforbryterne som ender opp med å bli tvangskastrert for så å sone på hversin enecelle/i isolat?

 

Livet til voldtektsofferet kan være ødelagt. Forhåpentligvis kan behandling og rehabilitering hjelpe, men sikkert er det ikke. Voldtektsforbryterne har bare seg selv å skylde på for sine syke og onde handlinger.

 

Svar på det jeg spør deg om - jeg nekter ikke for at offeret har det kjipt, jeg setter spørsmål ved den obskure lysten på hevn som råder, tilsvarende hekseprossen.

Det jeg spurte deg om er: hva skal du gjøre med torturofferet når det slipper ut av isolat - tvangskatrert og isolert for en veldig lenge.

 

Som offtopic; tortur vil aldri kunne finne sted i rettssystemet i Norge, ikke lovhjemlet - så tar hva enn du ønsker som dine meninger, og ikke fnugg av realitet over muligheten for å innføre det :)

 

Er tvangskastrering å innse som tortur når man er villig til å voldta noen? Niks, det er en helt ordinær måte å forsikre seg om at vedkommende ikke vil kunne gjennta forbrytelsen. For noen år siden var det tilbud til norske voldtektsforbrytere om kjemisk kastrering så tanken er ikke helt ukjent selvom det den gang var snakk om frivillighet og ikke tvang.

 

Hva voldtektsforbryteren skal ta seg til etter fengselsoppholdet har jeg ingen anelse om. hvorfor spørre meg om det?'

 

Besvar nå spørsmålet jeg stilte: Hvem av overgriperen og offeret for voldtekten blir utsatt for tortur? hvem er det synd på? Hvem bør prioriteres?

 

så du foreslår ting, særdeles uortodokse ting - men aner ikke konsekvensen av det? Likevel fremhever du din sannhet som den riktige?

 

jeg spør deg fordi du som klekker ut disse ideen vitterlig også burde se lengere enn hevnen, men også konsekvensen av det, og kunne vise en evne til å vurdere målet mot midlet, og hvorvidt det finnes andre løsninger som gavner like mye.

 

Det registeret Flinkefreddy snakker om kalles strafferegisteret - så hvorfor utvide til noe du ikke ser rekkevidden av?

 

har du tenkt å besvare det jeg spurte om eller ikke?

Lenke til kommentar

Men de har fra motsettning til andre krysset grensen og begått overgrep og det er ingen garanti for at de ikke vil gjøre det igjen! Bedre å være føre var! Akkurat som FlinkeFreddu mener jeg at det bør lages en statelig oversikt over disse personene. Og skal man først slippe dem ut igjen etter x anntall år i fengsel så har man en garabti for at de ikke voldtar noen igjen dersom de først tvangskastreres.

Lenke til kommentar

Det er bare kunnskap som kan hindre mennesker i å gjøre gale ting.

 

Hvis du hadde blitt voldtatt, Glimti, hvordan ville det hjulpet deg å ta hevn på overgriperen? Om du voldtok noen, ville du følt det riktig at samfunnet gjorde et overgrep mot deg for å hindre at du gjorde nye overgrep? Hva om man tenkte at du hadde gjort det en gang og dermed alltid ville gjøre det igjen?

 

Mennesker kan endre seg, mennesker kan lære.

Lenke til kommentar

Det finnes så altfor mange av dem som ikke bryr seg med hvorvidt de tingene de gjør oppfattes som gale eller ikke. Å snakke til kaldblodige voldtektsforbrytere om hva som er rett og hva som er galt kan fort ende opp som et dødfødt prosjekt.

 

Om du på liv og død må trekke person inn i dette så vet jeg ikke nøyaktig hva jeg hadde ment og det tviler jeg på at du heller kan ettersom det er noe annet å tenke seg en slik situasjon samt når det faktisk skjer. Men jeg ønsker de kriminielle det værste og mener ikke at man skal kaste bort en masse tid, krefter og ressurser på dem.

 

Hvor har du garantien for at de har lært? For at angeren deres er ekte? Er du villig til å ta sjansen på at de lyver så de kan voldta på nytt så snart de slippes ut?

Lenke til kommentar

Skal man ha det bra med seg selv, må man gjøre det rette. Jeg tror ikke overgripere, som du kaller kaldblodige, har det noe særlig bra med seg selv etter at de har gjort et overgrep. Sannsynligvis skammer man seg over at man gjorde det man gjorde? Man veit det er galt, og man vil gjerne forbedre seg. Men det er vanskelig å forbedre seg hvis man ikke lærer hva som er rett.

 

Overgripere er i som oftest like forskjellige som alle andre, selv om man har lettere for å begå overgep hvis man ikke veit hva som er riktig. Grunnen til at jeg blander person inn i dette, er for å få deg til å tenke at det muligens kunne vært deg, hvis du ikke kan alt i hele verden da. Ingen mennesker er feilfrie, men man kan bestrebe seg på å bli et bedre menneske.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke vanelig at voldtekstforbrytere eller forbrytere generelt tillstår før de blir konfontert med fellende beviser og den "angeren" noen av dem da påroper seg er ikke nødvendigvis eklte. Skal man følge den logikken din så angrer hver forbryter straks de har gjort noe galt. Logikken din fungerer sikkert bra når det gjelder barneskolebarn som har slått hverandre, men ikke når det kommer til kaldblodige kriminelle som er villige til å overfalle og voldta en uskyldig enten alene eller samen med andre. Hva vil du kalle den saken det er linket til i første artikkel? Tror du at disse psykopatene automatisk lærer hva som er rett og hva som er galt straks de får fortalt det? tror du at de vil forbedre seg over natten bare fordi de blir fortalt at de skal gjøre det? De har krysset grensen og vist at de er fullt villige til å voldta. Neste gang kan det være annen type viold med i bildet. Ikke verdt å risikere.

 

Har du tenkt å besvare om du er villig til å slippe dem løs og risikere gjenntagelse eller ikke?

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke offerene for overgrep vil få det noe mindre kjipt, hvis de veit at overgriperen blir tvangskastrert, satt på isolat osv. Så vidt jeg veit får ikke jeg det bedre av å gjøre kjipe ting mot andre, selv om de gjør kjipe ting mot meg.

 

Innerst inne tror jeg offrene vil at overgriperne skal endre seg. De må hjelpes til å slutte med overgrep, slik at ikke overgrep kan gjentas. Alle mennesker kan forandre seg, og man kan gjøre gode ting og onde ting.

 

Det vet du vel ikke før du eventueølt har snakket med voldtektsoffre. kan godt være at både de og deres nærmeste ønsker overgriperen(e) alt vondt, noe som abbsolutt er forstålig!

 

Hvordan vil du foresten være sikker på at de slutter med overgrepene? De har allerede gjort det en gang og dermed bevist at de er villig til å overfalle og voldta et uskyldig offer. Dersom de snakker om anger og lover å forbedre seg etter x anntall timers terapi i fengsel er det ingen garanti for at de mener det. kansje er det bare løgn alt sammen. Den sikkreste måten å unngå at de voldtar noen på igjen er å tvangskastrere dem. I tillegg må de selvsagt få en lang soning i fengslet og jeg kommer ikke på en eneste grunn til at de ikke fortjener soning i issolat.

 

Hvem er offeret utsatt for turtur? En stakkers uskyldig som blir utsatt for gruppevoldtekt eller voldtekstforbryterne som ender opp med å bli tvangskastrert for så å sone på hversin enecelle/i isolat?

 

Livet til voldtektsofferet kan være ødelagt. Forhåpentligvis kan behandling og rehabilitering hjelpe, men sikkert er det ikke. Voldtektsforbryterne har bare seg selv å skylde på for sine syke og onde handlinger.

 

Svar på det jeg spør deg om - jeg nekter ikke for at offeret har det kjipt, jeg setter spørsmål ved den obskure lysten på hevn som råder, tilsvarende hekseprossen.

Det jeg spurte deg om er: hva skal du gjøre med torturofferet når det slipper ut av isolat - tvangskatrert og isolert for en veldig lenge.

 

Som offtopic; tortur vil aldri kunne finne sted i rettssystemet i Norge, ikke lovhjemlet - så tar hva enn du ønsker som dine meninger, og ikke fnugg av realitet over muligheten for å innføre det :)

 

Er tvangskastrering å innse som tortur når man er villig til å voldta noen? Niks, det er en helt ordinær måte å forsikre seg om at vedkommende ikke vil kunne gjennta forbrytelsen. For noen år siden var det tilbud til norske voldtektsforbrytere om kjemisk kastrering så tanken er ikke helt ukjent selvom det den gang var snakk om frivillighet og ikke tvang.

 

Hva voldtektsforbryteren skal ta seg til etter fengselsoppholdet har jeg ingen anelse om. hvorfor spørre meg om det?'

 

Besvar nå spørsmålet jeg stilte: Hvem av overgriperen og offeret for voldtekten blir utsatt for tortur? hvem er det synd på? Hvem bør prioriteres?

 

så du foreslår ting, særdeles uortodokse ting - men aner ikke konsekvensen av det? Likevel fremhever du din sannhet som den riktige?

 

jeg spør deg fordi du som klekker ut disse ideen vitterlig også burde se lengere enn hevnen, men også konsekvensen av det, og kunne vise en evne til å vurdere målet mot midlet, og hvorvidt det finnes andre løsninger som gavner like mye.

 

Det registeret Flinkefreddy snakker om kalles strafferegisteret - så hvorfor utvide til noe du ikke ser rekkevidden av?

 

har du tenkt å besvare det jeg spurte om eller ikke?

 

 

1)

Vel - jeg kjenner tre som ble utsatt for overgrep av tillitspersoner, kjæreste,tillitsperson og stefar - ingen av de ønsker hevn.

De ønsker bare å komme seg videre og bli ferdig, dessverre ønsker ingen av dem profesjonell hjelp, så jeg bruker min energi på å hjelpe 2 av dem som jeg snakker mest med når ting er tøft. Jeg skulle likevel ønske de fikk skikkelig hjelp.

 

2)

Jeg svarte på det du skrev - jeg spurte hvorfor du da kommer med ønsker du ikke ser rekkevidden av, eller hopet du over de setningene?

 

 

Men igjen er spekulasjonene dine basert på et eller annet hevnønske som ikke er forankret i noe kunnskap, emperi e.l., stort sett bare egne tanker rundt moralen rett og galt.

Dessverre foreligger det en klar logisk brist i argumentasjonen, all den tid vi har et register som uten at offentligheten kan selge den i media, likevel beskytter mot de som har gjort dumme ting i den grad det er nødvendig-. Et sivilisert samfunn er ikke tjent med å starte en hekseprosess, eller lister som utsetter enkeltindivider for prosesser som vil medføre ytterligere belastninger etter endt soning. Og for ordens skyld; I norge er du per definisjon fri og med blanke ark når soning opphører - vi som samfunn må ta med oss de som havnet utenfor, og sørge for at de kommer inn igjen, ikke utsette dem for nye hekseprosesser, som igjen øker tilbakefallsfaren. Det er vel en grunn til at NHO i media sa at flere bedrifter gjør det til politikk å ha kvoter med folk fra endt soning i sine bedrifter, for å ta sosialt ansvar.

Dine argumentasjoner baserer seg i stor grad på den irrasjonelle slutningen at en gang skurk, alltid skurk - noe du utelukkende anvender som logikk for en hver argumentasjon.

 

Men jeg føler det er veldig synd at en setter frem påstander som er evnet å få folk til å tenke slik på et tynt grunlag, og likefult innrømme at en ikke vet konsekvensen av sine tanker og ønsker, likevel fronte dem, som om det var det eneste riktige - hvorfor er tortur og alt dette så viktig?

 

spar meg for eventuelle anklager om personangrep - du utleder din argumentasjon fra egne følelser, og moral, for å kunne besvare dine anklager og påstander er en nødt å gå på dine følelser og moral for å belyse situasjonen du mener å fronte.

Lenke til kommentar
Nå er det ikke vanelig at voldtekstforbrytere eller forbrytere generelt tillstår før de blir konfontert med fellende beviser og den "angeren" noen av dem da påroper seg er ikke nødvendigvis eklte. Skal man følge den logikken din så angrer hver forbryter straks de har gjort noe galt. Logikken din fungerer sikkert bra når det gjelder barneskolebarn som har slått hverandre, men ikke når det kommer til kaldblodige kriminelle som er villige til å overfalle og voldta en uskyldig enten alene eller samen med andre. Hva vil du kalle den saken det er linket til i første artikkel? Tror du at disse psykopatene automatisk lærer hva som er rett og hva som er galt straks de får fortalt det? tror du at de vil forbedre seg over natten bare fordi de blir fortalt at de skal gjøre det? De har krysset grensen og vist at de er fullt villige til å voldta. Neste gang kan det være annen type viold med i bildet. Ikke verdt å risikere.

 

Har du tenkt å besvare om du er villig til å slippe dem løs og risikere gjenntagelse eller ikke?

 

Av onde du presenterer og den risikoen - ja, jeg er villig. Ikke fortell meg at jeg skal vente og se til noen nær meg blir rammet, for jeg står der allerede, men det har ikke endret mitt synspunkt.

Jeg står også i situasjonen hvor jeg kjenner folk som har slitt og gjort dumme ting (en gang og skjerpet seg) eller flere før de fikk skikkelig hjelp. Ditt onde som jeg vil beskrive det, er det siste jeg vil presentere for mine unger om jeg noen gang får, som noe jeg støttet.

 

 

Edit:

Når jeg leser førsteinnlegget så slår det meg at denne tråden i større grad burde dreie seg om kildekriktikk og hvordan mobbtendenser kan starte på tynne grunnlag.

Avisen som det referes til opplyste senere at anklagene var i stor grad overdramatisert, og at det var en person som gjorde det så vidt jeg husker. Dette var samfallende med både tiltaltes og offeret sine forklaringer - likevel tok en avisens ord for god kilde, og baserte størsteparten av tråden på den saken for å fremme sin sak - selv om den viste seg senere å være feil.

Flere aspekter ved saken bar preg om å være merkelig, og de fleste med en viss mengde sunn fornuft ville kunne se at noe ikke stemte, men at avisens versjon ikke medførte riktighet.

 

Min bekymring er at mange utelukkende holder seg til holdningen at hvis samfunnet skyver noen ut - så burde de helst ta sitt eget liv e.l. - og hvis de gud forby gjør noe galt, så skal en overse forklaringen, men anse personen som en en kan gyve løs på enda mer, og i så stor grad som mulig. (Nei Glimti, dette er mine egne observasjoner av andres prat i tråder og opplevelse av samfunnet forøvrig - så sier ikke du har sagt det, men nevner det fordi det er av relevans for trådens spesifike innhold og forstyrrende elementer etter den samfunnsoppfatningen jeg har)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...