Gå til innhold

Vi må passe på jentene og barna våre - Oversikt over overgripere nå!


Anbefalte innlegg

Med slike registre der man kan søke opp dømte, vil føre til at de dømte vil bli utfryst fra samfunnet. Folk vil søke opp sine venner og bekjente og se at han har voldtatt et barn. Dermed blir han utfryst fra samfunnet. Det er jo forsåvidt helt greit det. Men problemet er at når man er utfryst av samfunnet, og har ingen venner, hva gjør man da når man sitter alene i leiligheten sin? Jo man begår flere overgrep.

 

Jeg har ikke blitt utsatt for noe slikt selv, heller ingen nære venner eller slektninger. Mulig derfor jeg har dette synet på saken. Jeg tror folk som har opplevd slike fæle handlinger på nært hold mister dømmekraften egentlig.

 

Men jeg er enig at slike registre vil gjøre det tryggere for DITT barn. Men hvis man ser helhetlig på det, vil det ikke bli tryggere for ALLE sammenlagt.

Endret av olemedkrutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bare fant på et navn og traff på en kar med adresse og det hele på den nettsiden.

 

Man kan jo tenke seg hva følgene kan bli, når hatefulle eller forskrudde/fulle og sakesløse folk får det for seg at de skal sette eksempel... Er det mulig for en person som blir uthengt slik, og noensinne kunne leve et normalt liv tro? Tviler på det...

Lenke til kommentar
Hvis pedofili er en sykdom bør det da kunne kureres ved enkle grep, psykiatri til de er kvitt det, om ikke det fungerer så innesperring på livstid, eventuelt dødsstraff for å spare plass?

 

Men hvis det er en seksuell legning? Da får vi vel bare ønske det velkommen i mangfoldet, la de ha en egen marsj i Oslo med fargerike kostymer og sambamusikk. Og småbarn til alles forlystelse... :scared:

Det virker litt for opptatt av å putte ting i bøtter.

 

Men de har jo en trang til å misbruke barn?

Ikke mer enn heterofile menn og kvinner har en trang til å misbruke det motsatte kjønn.

Lenke til kommentar
Lite innspill: Kan mennesker som utfører så utrolig inhumane forbrytelser og overgrep, behandles på en 100% human måte?

Det er ikke inhumane forbrytelser. Inhumant er et begrep brukt av mennesker som vil distansere seg fra "de inhumane", enten fordi de er redd for at de egentlig er slik selv, eller fordi de er redd for at andre skal tro at de er slik.

 

Skal man opprettholde Norges lover som, sagt på en flåsete måte, "sender overgripere tilbake på gata etter noen år"?

Norges lover gir rom for å idømme forvaring.

 

Forstår sjansen for at uskyldige kan bli offer for justismord, så registeret MÅ være et statlig organ.

Hva hjelper det?

Lenke til kommentar

Hva hjelper det ? At ikke pivatpersoner og hvemsomhelst styrer denne lista... den gir MYE makt.

 

Dessuten, forvaring er ikke mye prevantivt. Er man syk nok i hodet til å voldta en femåring, så er man fremdeles syk nok i hodet etter 4-5 år...

Enkelt å greit!

 

Dessuten: JO DE HAR EN STØRRE TRANG TIL Å MISBRUKE BARN ENN DET HETEROFILE HAR TIL Å MISBRUKE DET MOTSATTE KJØNN.

 

Å misbruke et barn er noe av det verste og mest uetiske ( ikke ifølge loven, da er forsikringssvindel verre...) man kan gjøre. Da denne etikken ikke er i fokus i det hele tatt blandt pedofile, så har de tydeligvis en trang som overgår det meste.

 

Man kan jo stille spørsmålstegn ved VERDIEN av å ha disse i samfunnet ?

Lenke til kommentar
Hva hjelper det ? At ikke pivatpersoner og hvemsomhelst styrer denne lista... den gir MYE makt.

 

Dessuten, forvaring er ikke mye prevantivt. Er man syk nok i hodet til å voldta en femåring, så er man fremdeles syk nok i hodet etter 4-5 år...

Enkelt å greit!

 

Dessuten: JO DE HAR EN STØRRE TRANG TIL Å MISBRUKE BARN ENN DET HETEROFILE HAR TIL Å MISBRUKE DET MOTSATTE KJØNN.

 

Å misbruke et barn er noe av det verste og mest uetiske ( ikke ifølge loven, da er forsikringssvindel verre...) man kan gjøre. Da denne etikken ikke er i fokus i det hele tatt blandt pedofile, så har de tydeligvis en trang som overgår det meste.

 

Man kan jo stille spørsmålstegn ved VERDIEN av å ha disse i samfunnet ?

 

Dokumenter skriften som er boldet takk.

 

Det finnes mange folk som har blitt regnet som syke som har blitt friske igjen.

 

Spørsmålstegn ved VERDIEN?

Da kan jo jeg like så godt stille spørsmålstegn ved å ha folk som deg her i samfunnet. Same shit. Det er ikke mye etisk riktig å påstå at noen er mer verdifulle enn andre.

 

Og selv om det er staten som styrer denne listen så er det fortsatt mennesker som gjør det.

 

Og uansett om det er staten som lager denne listen så virker du jo som om du vil at den skal være offentlig. Det er like mye uthengig å bli uthengt av staten som noen andre.

 

Dette strider mot det meste som kan kalles personvern da det faktisk går ut med seksuel legning som er en veldig sensitiv opplysning som ingen andre enn personen selv egentlig har noe med.

 

Tenk: det er nok ikke lett å være pedofil heller, hele samfunnet ser jo på deg som satan selv.

+ det at alle i samfunnet får lov til å ha seksuell nytelse på sin måte untatt deg selv, det er nesten som å ta fra en person en "naturlig" menneskerett.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
Hva hjelper det ? At ikke pivatpersoner og hvemsomhelst styrer denne lista... den gir MYE makt.

 

Dessuten, forvaring er ikke mye prevantivt. Er man syk nok i hodet til å voldta en femåring, så er man fremdeles syk nok i hodet etter 4-5 år...

Enkelt å greit!

 

Dessuten: JO DE HAR EN STØRRE TRANG TIL Å MISBRUKE BARN ENN DET HETEROFILE HAR TIL Å MISBRUKE DET MOTSATTE KJØNN.

 

Å misbruke et barn er noe av det verste og mest uetiske ( ikke ifølge loven, da er forsikringssvindel verre...) man kan gjøre. Da denne etikken ikke er i fokus i det hele tatt blandt pedofile, så har de tydeligvis en trang som overgår det meste.

 

Man kan jo stille spørsmålstegn ved VERDIEN av å ha disse i samfunnet ?

 

Merker at du ikke helt vet du hva du skriver om nå.

 

Forvaring er ikke et konsept som sluttes etter 4-5 år. Dømmes du til forvaring så vil det ved utløp måtte vurderes om det skal fortsette:

 

I dom på forvaring skal retten fastsette en tidsramme som vanligvis ikke bør overstige 15 år, og ikke kan overstige 21 år. Etter begjæring fra påtalemyndigheten kan retten likevel ved dom forlenge den fastsatte rammen med inntil 5 år av gangen. Sak om forlengelse reises ved tingretten senest tre måneder før forvaringstidens utløp. Det bør også fastsettes en minstetid for forvaringen som ikke må overstige 10 år. Forvaring er i dag det eneste virkemidlet det norske rettsvesenet har til disposisjon for å idømme lovbrytere en reell livstidsdom, da det ikke er noen øvre grense for en slik doms varighet.

 

Hm, misbruke barn er verre enn trippeldrap, massedrap,atomangrep,terror? Er vi litt hysterisk nå eller?

jeg forstår at for den som mister mange år pga pyskiske senskader så er det kjipt, men jeg forstår ikke det du utleder i teksten din...

 

De har like mye verdi som deg...

Lenke til kommentar

For å begynne med det siste: Pedofile har ikke like mye verdi som meg. Heller ikke som deg !!!

 

Trekker forøvrig tilbake det jeg sa om forvaring, skrev det i farta. Det jeg ville frem til var at barnemisbruk ikke fører til lengre fengselsstraffer en 3-6 år.

 

Har virkelig pedofile verdi i samfunnet ? Jeg tenker både på de ressurser som går med på etterforsking, hjelp og mediadekning. Disse kunne kanskje blitt brukt anderledes ? Det er rett og slett tåpelig å sammenligne mannen i gata med pedofile, når det gjelder stilling i samfunnet. Pedofile forpester vårt samfunn, ødelegger liv til mange mennesker.

 

Du ba meg om å dokumentere skriften som er i bold.

"Dokumentasjonen", i allefall grunnen til at jeg skrev det jeg skrev, er forklart i avsnittet under. Jeg kan forklare nærmere hvis noen ønsker det...

Lenke til kommentar

Så du mener at folk som ikke er like som deg er mindre verdt. Det er jo det du indirekte sier.

 

Det er mange pedofile som lever et normalt liv og som klarer å "kontrollere" seg.

 

Du har heller ikke kommentert det jeg skrev om personvern loven.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Jeg mener selvsagt praktiserende pedofile, f.eks denne karen. Lovene er ikke perfekte, og det trengs en endring i personvernlovene, som du henspiller til, for å gjennomføre min kontroversielle idè. Jeg mener ikke at folk som er ulike enn meg har mindre verdi enn meg. Tvert imot, jeg er svært solidarisk, og mener det er altfor mye urettferdigheter i verden. Les tittelen på tråden, så forstår du poenget med innlegget mitt.

 

Barn og unge har "verdi" de og... DET er kjernen i mine meninger !

 

EDIT: la til en setning

Endret av feitefreddy
Lenke til kommentar
Pedofile forpester vårt samfunn, ødelegger liv til mange mennesker.

Lista er ganske lang over hvem som forpester vårt samfunn! Når vi først tar fra mennesker verdi så er det lettere å skyve grensen. Hva blir det neste? Mordere, jøder, terrorister, narkomane, politiet og pakistanere?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Hva hjelper det ? At ikke pivatpersoner og hvemsomhelst styrer denne lista... den gir MYE makt.

Ja, det gir mye makt, og burde derfor ikke være i noens hender. Det er en grunn til at vi har bygget samfunnet på rettsstatens prinsipper, og du må argumentere på et langt bedre grunnlag enn subjektive følelser om du ønsker å bryte med dem.

 

Dessuten: JO DE HAR EN STØRRE TRANG TIL Å MISBRUKE BARN ENN DET HETEROFILE HAR TIL Å MISBRUKE DET MOTSATTE KJØNN.

 

Å misbruke et barn er noe av det verste og mest uetiske ( ikke ifølge loven, da er forsikringssvindel verre...) man kan gjøre. Da denne etikken ikke er i fokus i det hele tatt blandt pedofile, så har de tydeligvis en trang som overgår det meste.

Nå snakket vi om pedofile, ikke overgripere. Å forklare uetiske handlinger med det intetsigende konseptet "trang er uansett kraftig utdatert. Mange, om ikke de fleste, slike handlinger kan i stor grad forklares med manglende utviklet empati.

 

En annen forklaring er menneskets evne til å distansere seg fra enkelte grupper mennesker. For å bekrefte Godwin's lov: Du kan ikke forklare tyskernes handlinger mot jøder under andre verdenskrig med en "trang" til å torturere dem.

 

Man kan jo stille spørsmålstegn ved VERDIEN av å ha disse i samfunnet ?

Man kan, men burde ikke. Prisen kan fort bli veldig høy om man skal begynne å verdsette ulike menneskegrupper, og før du vet ordet av det er du selv ikke verdt nok for samfunnet.

Lenke til kommentar
Lista er ganske lang over hvem som forpester vårt samfunn! Når vi først tar fra mennesker verdi så er det lettere å skyve grensen. Hva blir det neste? Mordere, jøder, terrorister, narkomane, politiet og pakistanere?

 

Jøder? Det er jo ikke det diskusjonen dreier seg om ?

Terrorister? Sist jeg sjekka, foregikk det opptil flere kriger mot terrorisme, samt "uthengning" og tortur av såkalte terrorister. Støtter ingen av sidene, og vil heller ikke ta parti. Narkomane, politiet og pakistanere ? Forstår ikke hvorfor du blander inn disse gruppene ?

 

longwinded: Takk, du forstår. Men hva skal man gjøre med de som forpester ?

Lenke til kommentar
Lista er ganske lang over hvem som forpester vårt samfunn! Når vi først tar fra mennesker verdi så er det lettere å skyve grensen. Hva blir det neste? Mordere, jøder, terrorister, narkomane, politiet og pakistanere?

 

Jøder? Det er jo ikke det diskusjonen dreier seg om ?

Terrorister? Sist jeg sjekka, foregikk det opptil flere kriger mot terrorisme, samt "uthengning" og tortur av såkalte terrorister. Støtter ingen av sidene, og vil heller ikke ta parti. Narkomane, politiet og pakistanere ? Forstår ikke hvorfor du blander inn disse gruppene ?

 

longwinded: Takk, du forstår. Men hva skal man gjøre med de som forpester ?

 

Sukk...om du leser det som skrives så er det satt på spissen; hva skjer om en fortsetter å lete etter andre å henge ut...det er ikke så vanskelig å forstå at ting vil gå enda verre da.

 

Som en digresjon; hvorfor må disse trådene som omhandler dette, dødsstraff eller tortur alltid utledes fra en eller annens følelser,moral eller ønske om å pine noen andre mest mulig?

Lenke til kommentar

De som har missbrukt barn mest i nyere tid er politikere og andre vokene med politiske mål dem vil oppnå. Tenk på barna, vi må forby slik satan musikk. Vi må skåne om barne, vi må forby elelr sensurere tengeserier (enda de er ment for voksene). Tenk på barna, vi må forby voldelige dataspill (enda de har 18 prs aldersgrense). Vi må skåne barna, *grøss de kan ikke ha sex før de er godt voskene*, vi må inføre purity ringer. Tenk på barna, vi må sende dem på Jesus Camp for å lære (hjernevaske) dem om Gud. osv...

 

Er ikke dette seriøst missbruk av barn så hvet ikke jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...