Gå til innhold

Vi må passe på jentene og barna våre - Oversikt over overgripere nå!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Latterlig og useriøst! Uten armer vil man ikke være i stand til å fungere i det hele tatt i en normal hverdag. Dette er snakk om sikkringstiltak for å hindre at voldtektsforbrytere voldtar igjenn. Og som du kan se på denne artikklen er det ikke bare å få sydd på kjønnsorganet heller så da er man sikkret mot av vedkommende ikke vil voldta igjen!

 

http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historie...hp?artid=544025

Lenke til kommentar
Latterlig og useriøst! Uten armer vil man ikke være i stand til å fungere i det hele tatt i en normal hverdag. Dette er snakk om sikkringstiltak for å hindre at voldtektsforbrytere voldtar igjenn. Og som du kan se på denne artikklen er det ikke bare å få sydd på kjønnsorganet heller så da er man sikkret mot av vedkommende ikke vil voldta igjen!

 

http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historie...hp?artid=544025

like lattelig som å kastrere folk å tro de blir bedre av det..lurer på åssen straffer du vil ha på alle som ødlegger andres liv.. eks fylle kjørere som kanskje har gjort andre lam(ett eks) skal vi begynne å fysisk straffe noen så må man jo gjøre det med alle andre

Endret av estella_87
Lenke til kommentar

Tråden stenges for opprydning, og for at de deltagende kan tenke over følgende: Diskuter sak og ikke person.

 

Edit: Nå var ikke vedkommende som rapporterte tråden så sikker på om noe var galt allikevel, men det er jeg. Det gale er å kalle hverandre idioter, fjortisser og andre karakteristikker ad hominem som bare har til hensikt å sverte motpartens person istedet for hans/hennes argumenter.

 

En del innlegg er derfor slettet. Det er synd, fordi noen av dem inneholdt verdifulle argumenter innimellom personangrepene. Det betyr også at enkelte poster svarer på argumenter i en slettet post. For å slippe det, hold dere for gode til å gå på person i fremtiden.

 

Reaksjoner tas som vanlig på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Latterlig og useriøst! Uten armer vil man ikke være i stand til å fungere i det hele tatt i en normal hverdag. Dette er snakk om sikkringstiltak for å hindre at voldtektsforbrytere voldtar igjenn. Og som du kan se på denne artikklen er det ikke bare å få sydd på kjønnsorganet heller så da er man sikkret mot av vedkommende ikke vil voldta igjen!

 

http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historie...hp?artid=544025

like lattelig som å kastrere folk å tro de blir bedre av det..lurer på åssen straffer du vil ha på alle som ødlegger andres liv.. eks fylle kjørere som kanskje har gjort andre lam(ett eks) skal vi begynne å fysisk straffe noen så må man jo gjøre det med alle andre

 

Det er en straff/konsekvens av å ha voldtatt noen. Når man får lov til å slippe ut igjen etter soningen så er tvangskastrering eller tvangsamputasjon av kjønnsorganet en lav pris å betale. Man hadde fortjenet å bli utsatt for de samme smertene som voldtektsofferet ble og deretter vært sperret inne for livet!

Lenke til kommentar
Dette var forsåvid ikke særlig relevant til tema, men nå har du kansje forstått at ikke alle fortjener en ny sjanse og at noen ikke kan tilgis eller forstås.

 

Du klager over at jeg ikke besvarer spørsmålene dine. Men nå har faktisk ikke du besvart noe som helst! Igjen:

 

1. Hva mener du om risikoen for at frigjorte voldtektsfanger vil kunne voldta på ny?

 

2. Er det en risiko du er villig til å ta?

 

3. Mener du at voldtektsforbrytere fortjener en ny sjanse og et verdig liv på lik linje som vanlige folk?

 

4. Og hva mener du om FlinkeFreddys forslag om register over de kriminelle

 

Hvis du nå besvarer de to spørsmålene skal jeg besvare alt det sprøytet ditt.

 

Greit da regner jeg med at vi har en deal, Glimti. Jeg besvarer dine nummererte spørsmål over og du besvarer mine spørsmål jeg stilte deg i mitt forrige innlegg i denne tråden.

 

1. Risikoen for at frigjorte voldtektsfanger skal kunne voldta på nytt, avhenger av hva de har lært i fengselet. Hvis man har lært seg hvordan man skal unngå å gjenta overgrepet er risikoen lik null. Men det er selvsagt en vanskelig prosess å igjennom, og det vil være vanskelig å sikre seg at overgriperne har lært. Men man kan ta noen tester for å sjekke ut hva voldtektsfangene har lært.

 

2. Som sagt, vil det ikke være noen risiko for gjentagelse hvis gjerningspersonen har lært av sine feil.

 

3. Ja, voldtekstforbrytere er mennesker som alle oss andre, og kan realisere det gode i seg hvis de lærer om seg selv og verden. Alle har rett til et verdig liv, og menneskerettighetene må følges.

 

4. Jeg mener at forslaget til FlinkeFreddy bidrar til å henge ut folk som har gjort en eller flere feil på livstid. Hvis man skal opprette et slikt offentlig tilgjengelig register, må også andre gale ting oppføres og dessuten må alle folk kunne settes opp på lista for at ingen skal bli uthengt. Så alt i alt er forslaget greit nok hvis det hadde dreid seg om å offentliggjøre alle gale handlinger alle hadde gjort, men som du sikker skjønner vil det bli så godt som umulig. Derfor er jeg sterkt imot et slikt forslag.

 

Håper du har fått svar på spørsmålene dine nå og tar svarene på alvor og forholder deg til svarene mine hvis du vil argumentere mot meg.

 

PS: Dessuten kan du slutte å kalle det jeg kommer med sprøyt, da virker du bare umoden.

Lenke til kommentar

1) Jeg kommer aldri til å henge meg på den latterlige illusjonen din om at alle og enhver kan forbedre seg! Jeg har gitt deg eksempler om tyranner og folkemordere samt gjenngangsforbrytere. Om du tror at folk kan lære å bli bedre mennesker etter å ha utført en rekke medisinkse eksprimenter på uskyldige fanger slik dr. Mengele gjorde eller har vært skyld i mer en 20 millioner liv slik tilfelle var med Stalin så er det bare å le av! Og når det gjelder folk som har vært skyldig i x anntall voldtekter samt andre sexforbrytelser i tillegg til drap så sier det seg selv at vedkommende ikke har noen mulighet til bli et sivilisert menneske! Det har rett og slett gått fr langt.

 

2) Uansett hvilke tester og annalyser leger og psykologer måtte gjøre så er det faktisk ikke sikkert at de kriminelle har lært noe som helst! Hele angeren deres og det nye, bedre jeg kan være løgn og de kan være villige til å begå nye voldtekter eller det som værre er straks de er ute av fengselet. Man kan ikke være sikker på at de ikke bare later som og det er en risiko man ikke skal ta!

 

3) For siste gang: Menneskerettighetene var noe man kom fram til etter en diskusjon. Det er bare noe folk har funnet på akkurat som man har funnet på og trukket opp forskjellige landegrenser. Menneskerettighetene er ikke noen del av universet, men et produkt av mennesklig tenking og dermed ikke noen selvfølge. Om man oppfører seg som et bestialsk monster istedefor et sivilisert menneske og ikke respekterer andres rettigheter skal man heller ikke ha rettigheter selv!

 

4) Forslaget går ut på å kartlegge farlige forbrytere som ikke har noe imot å ødelegge andres liv samt å beskytte de uskyldige som er særlig utsatt for overgrep. Om de som blir kartlagt føler seg uthengt kan de bare takke seg selv ettersom de selv har annsvaret for å de utøfrte kriminaliteten!

 

Ettersom tom waits for alice har slettet en del innlegg er jeg ikke sikker på hvilket innlegg du sikter til så kom gjerne med spørsmålene på ny.

Lenke til kommentar

Jeg tenker da at kunnskap er viktigere enn gjengivelse - i den grad det lar seg gjøre burde en opplyse, og lære barn og unge til rett og galt fra starten - i utgangspunktet betyr det at foreldre må ta rollen sin mer alvorlig enn mange gjør i dag.

En kan ikke ta karriere og ha barn samtidig, uten at noe får lide føler jeg - men samtidig så må en legge av sine fordommer, og forstå virkeligheten barn lever i, ikke sin egen - en må bytte sine verdens briller med andres, slik at en får nye perspektiver og måter å se ting på.

 

Viktigste er vel kanskje å lære at alle har sine personlig sone - det er ikke riktig å bryte den sonen, med mindre en er velkommen så langt inn - altfor mange tenker de kan si og gjøre hva de vil pga ytringsfrihet osv osv - det uten å tenke på de en tråkker på. En kan ikke få alt hva en vil - en må akseptere å jobbe for ting eller gjøre seg fortjent til andres kjærlighet eller omtanke feks :)

 

Jasa.... Hva er værst: Å voldta en unge på ti år eller å tvangskastrere vedkommende som gjorde det?

 

Det første - men du argumenterer jo på en tragikomisk måte - ingen sier deg imot at det er galt, men vi sier at måten du vil gjøre det på blir kalt degenerasjon - ikke utvikling til det bedre. Vi ønsker til det bedre - ikke tilbakevendelse til hekseprosessene..er det så vanskelig å forstå siden din eneste argumentasjon er slike ting?

Lenke til kommentar
Jasa.... Hva er værst: Å voldta en unge på ti år eller å tvangskastrere vedkommende som gjorde det?

 

Det første - men du argumenterer jo på en tragikomisk måte - ingen sier deg imot at det er galt, men vi sier at måten du vil gjøre det på blir kalt degenerasjon - ikke utvikling til det bedre. Vi ønsker til det bedre - ikke tilbakevendelse til hekseprosessene..er det så vanskelig å forstå siden din eneste argumentasjon er slike ting?

 

Hele min argumentasjon går ut på å beskytte offrene for gjenntagelse samt nye ptensielle offre!

Lenke til kommentar

Nei - den gjør ikke det, du benytter utelukkende eksempler av verste sort for å overbevise oss andre om din sak, din argumentasjon er hverken emprisik,saklig,begrunnet, eller på noen måte sammenhengende - du vakler mellom eksemplene dine, besvarer ingen andres spørsmål med annet enn nye spørsmål og i tillegg uttaler deg bastant på et område du selv vedgår å ikke kjenne noe til. Hvordan kan du forsvare ofre du ikke kjenner, men utelukkende baserer deg på via media?

Lenke til kommentar

Jo, jeg argumenterer utifra at offrene skal unngå å bli missbrukt nok en gang samt at nye uskyldige skal unngå å bli offre. Jeh har besvart en rekke spørsmål og de eneste jeg kommer på nå som jeg ikke har besvart er de siste fra kalr1802 siden jeg ikke er helt sikker på hvilke han sikter til siden flere innlegg har forsvunnet. Du trenger ikke å kjenne hverken offre eller skyldige i en kriminalsak for å støtte en av partene!

Lenke til kommentar
Jo, jeg argumenterer utifra at offrene skal unngå å bli missbrukt nok en gang samt at nye uskyldige skal unngå å bli offre.

Hva om det skulle vise seg at din brutale tvangskastreringspolitikk fører til en brutalisering av samfunnet med det resultat at flere blir voldtatt og flere blir utsatt for voldelige handlinger rent generelt?

 

Og hva med tilfeller der det kan stilles tvil om identiteten til den skyldige? Skal vi kastrere ham "for sikkerhets skyld"? Bør kanskje alle menn kastreres "for sikkerhets skyld" - man kan jo ikke vite på forhånd hvem som blir voldtekstsmann? (Sædceller til befruktning kan jo "høstes inn" før puberteten, hvis man i det hele tatt trenger dem snart.)

Lenke til kommentar
1) Hvordan/hvorfor skulle det skje?

 

2) Selvsagt skal man ikke kastrere uskyldige folk som ikke har gjort noe galt. Hva er meningen med forslaget? Jeg snakker om sexforbrytere.

 

PS: Forslaget er ikke brutalt.

1) Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet mitt istedet for å slenge ut et nytt spørsmål?

 

2) Når du skriver "forbryter" regner jeg med at du snakker om folk som er dømt. Rett som det er blir dømte folk frifunnet, og da er det jo litt kjipt at "understellet" ligger i en fryser på rettsmedisinsk institutt, eller hva?

 

PS: Kastrering er en brutal handling selv om du kanskje ikke synes at selve snittet med skalpellen er så brutalt.

Lenke til kommentar

1) Fordi det du skriver er latterlig! Hvorfor skulle samfunnet bli mer brytalt av at voldtekt fikk en langt strengere straff? det henger ikke sammen i det hele tatt.

 

2) Det er selvsagt en liten fare ved det hele, men med tanke på hvilke gode beviser man kan få samt at det også skal mye til før et bevis teller som et bevis samt at de fleste pleier å tillstå når de blir konfrontert med fellende beviser tviler jeg på at det ville bli et stort problem. Dessuten tror jeg metoden ville være avskrekkende for åpotensielle voldtektsforbrytere.

 

PS: Tvangskastrering av voldtektsforbrytere er ikke brutalt med tanke på hva de selv har gjort mot andre!

Lenke til kommentar
1) Fordi det du skriver er latterlig! Hvorfor skulle samfunnet bli mer brytalt av at voldtekt fikk en langt strengere straff? det henger ikke sammen i det hele tatt.

 

2) Det er selvsagt en liten fare ved det hele, men med tanke på hvilke gode beviser man kan få samt at det også skal mye til før et bevis teller som et bevis samt at de fleste pleier å tillstå når de blir konfrontert med fellende beviser tviler jeg på at det ville bli et stort problem. Dessuten tror jeg metoden ville være avskrekkende for åpotensielle voldtektsforbrytere.

 

PS: Tvangskastrering av voldtektsforbrytere er ikke brutalt med tanke på hva de selv har gjort mot andre!

etter å lest dine innlegg tror jeg du vill tvangskastrere alle untatt degselv.

Lenke til kommentar

Okei, jeg ser at det blir vanskelig å få til en skikkelig dialog her, og istedet blir det mye drittslenging. Jeg skal innrømme at jeg kan ha bidrat litt i kampens hete, men la oss endre litt på det. Et forslag jeg tror kunne fungert var at det bare var lov å stille maksimalt 4 spørsmål i hvert innlegg, og at det ikke var lov å stille nye spørsmål før spørsmålene man har fått selv er besvart. Nummerer gjerne både spørsmål og svar, slik at det er lett å holde oversikt. Å bare kunne stille max fire spørsmål vil jeg tro får oss alle til å tenke litt grundigere igjennom hvilke spørsmål vi stille hverandre. Håper dere går med på dette, slik at vi kan få en mer dialogpreget debatt.

 

Så til deg, Glimti. Her er spørsmålene jeg gjerne vil stille deg:

1. Hvorfor gjør folk gale handlinger?

2. Hvordan ville du følt deg om noen hadde voldtatt deg?

3. Hvordan ville du følt deg om du hadde voldtatt noen og samfunnet hadde kastrert deg?

4. Hvorfor kan du ikke sette deg inn i andres situasjon uten å ha vært i situasjonen selv?

 

Jeg håper du tar spørsmålene mine på alvor, og besvarer dem så godt du klarer. Hvis du vil kan du stille meg nye spørsmål, men helst ikke mer enn fire.

Lenke til kommentar
1) Fordi det du skriver er latterlig! Hvorfor skulle samfunnet bli mer brytalt av at voldtekt fikk en langt strengere straff? det henger ikke sammen i det hele tatt.

Vi snakker ikke om "strengere fengselsstraff", vi snakker om amputasjon av kroppsdeler. All erfaring tilsier at strenge strafferegimer - inklusive avkapping av kropssdeler, store som små - ikke reduserer kriminalitet. Og en stat som opptrer med brutalitet legitimerer brutalitet blant borgerne.

 

2) Det er selvsagt en liten fare ved det hele, men med tanke på hvilke gode beviser man kan få samt at det også skal mye til før et bevis teller som et bevis samt at de fleste pleier å tillstå når de blir konfrontert med fellende beviser tviler jeg på at det ville bli et stort problem. Dessuten tror jeg metoden ville være avskrekkende for åpotensielle voldtektsforbrytere.

Den kan like gjerne føre til at flere voldtekter ender som drapssaker.

 

PS: Tvangskastrering av voldtektsforbrytere er ikke brutalt med tanke på hva de selv har gjort mot andre!

Akkurat. Så de som påfører straffen skal holde seg på et nivå som ligger litt over nivået til voldtektsforbryterne? Ambisiøst ...

Men det er vel ingen vits i å diskutere dette lenger. Du har gjort deg opp din mening - og det kommer aldri til å bli innført i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...