Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

sliter litt med dårlig selvbilde:=(

Gjest Guest_gutt_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_gutt_*

hei

jeg er en 26 år gammel kar som i det siste har vært litt små deprimert; jeg får aldri dame(aldri hatt dame)og har ikke så mange gode venner(kun et par stk i hjembyen min som er gode venner) En annne ting er at det er alltid jeg som må ta kontakt med vennene mine, noe som også får en til å tenke litt!!Jeg føler også at alle er bedre en meg; mer intelligente(jeg kan være litt treg), blir bedre i sine interesser osv.

Jeg føler meg rett og slett litt lite likt, jeg føler at folk heller ikke respekterer meg så mye!!!!!! For en kar så går dette veldig mye på selvtilliten, siden man trenger å føle seg likt og respektert!!

På grunn av alt dette så sliter jeg også med bli kjent med jenter og tenker at hvorfor skulle en jente satse på meg, når det er så mange "bedre"og morsome karer der ute!?

Når det gjelder utseende, så har jeg hørt kun positive ting, så akkurat på det feltet så føler jeg meg normal!!

Jeg vet ikke hvor mye hjelp jeg kan få her på forumet, men er greit å høre noen andres meninger!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes nok for de andre at du er usikker på deg selv, og du blir sikkert veldig forsiktig (som fort gjør deg kjedelig).

Har ikke noe bedre råd enn å tenke mindre og bry deg mindre om hva andre synes og tenker. Er ikke noe kult, jeg vet det veldig godt.

Endret av Kloever_2
Lenke til kommentar

Her må du gjøre noe drastisk med selvbildet ditt. Du tenker at det finnes veldig mange bedre gutter der ute enn deg? Det må du få slutt på med en eneste gang! Fra akkurat dette punktet HER så er du den råeste fyren i universet. Akkurat det punktet du står på i dette øyeblikket er faktisk toppen av verden!

Begynn å snakk med deg selv. Hver eneste morgen skal du se deg selv i øynene i speilet, og si "Du er virkelig kongen!"

For det er akkurat det du er. Du er kongen av ditt liv, og det er kun du som kan ha innvirkning på hvordan det forløper seg.

Fokuser en del på tankene dine fremover. Du snakker ufattelig mye med deg selv i løpet av en dag. Så mye at de fleste faktisk ikke er klar over at de snakker til seg selv. Og som regel er denne samtalen negativt ladet. Du må bli oppmerksom på den samtalen, og snu ALT (ja, absolutt ALT) negativt til noe positivt. Nå du tenker "Hvorfor skulle hun ville bli kjent med meg" og ender opp med å feige ut, må du tenke "Wow! Hun der kunne trengt en så rå fyr som meg i livet sitt!" og løpe bort å prate med henne med en eneste gang.

Slutt også å søk etter ekstern validering. Det er kun deg, og KUN deg som trenger å være fornøyd med deg selv! Det er kun du som skal leve med deg selv 24 timer i døgnet, ingen andre. Så hva andre syns om deg betyr nada-niks. Hvis noen ikke liker deg er det dems problem. Det er de som går glipp av å ha en så sinnsykt kul fyr i livet sitt.

Så skal du alltid se ditt beste ut. Men kun for deg selv. Du skal ha en hårfrisyre du liker, og en klesstil som får deg til å glise hver gang du ser deg selv i speilet. Du skal ikke gå ut av huset uten å være sikker på at du ser sinnsykt bra ut.

Men det viktigste er at du gjør dette kun for deg selv. Alle andres meninger betyr som sagt nada-niks.

Det siste tipset jeg skal gi i dag er holdning. Personer med dårlig selvtillit har som regel en holdning som viser akkurat det samme.

Rett deg opp i ryggen, opp med hodet, skuldrene bakover og kassa frem. (ikke overdriv! Husk, selvsikker ikke overlegen ;) ) Ta øyekontakt med alle du passerer, og smil. Ikke bryt øyekontakten før de gjør det.

Den holdningen vil få deg til å føle deg høyere, kraftigere og mer balansert, noe som vil gå rett inn på psyken din og skape selvtillit.

Ble litt langt dette her, men det er de grunnleggende tipsene i hvert fall. :) Fokuser på de, så vil du merke at selvtilliten din kommer til å skyte fart. :) Det gjorde min!

Lenke til kommentar

"its not simple being cool, but its cool being simple". Kan du forklare hvilke intersser du har, hva du jobber med og litt mer info så det blir lettere å vite hvilken person du er?

Nå skal du ikke tenke "jeg er kongen" hver gang du ser deg i speilet, for det er det bare hans majestet kong Harald og idioter som gjør! Det er slike folk som har FOR bra selvbilde som tenker slik, det vil ikke hjelpe deg i det hele tatt å bli en slik drittsekk! Folk som synes de selv er konge og best er som oftest drittsekker..

Du skal heller se deg i speilet å Vite du er en real kar, det er ingenting i veien med deg så det er derfor ingen grunn for at du ikke skal ha noen venner! Ting som skaper vennskap er enten felles interesser, felles fortid, felles meninger eller felles opplevelser. Å prøve å bli "venner" med noen uten å ha noe slikt "til felles" er vanskelig.

.. uansett så hadde det vært enklere for oss hvis du hadde gitt oss litt mer info!

Lenke til kommentar

Kamerat, hør på Smurfstafa. Mannen har peiling. :)

Offtopic, kommer man til å bli en drittsekk hvis man sier til seg selv at man er kongen? Jeg tror ikke det. Jeg har selv et rituale som går ut på å si til meg selv: "Du er forbanna, ekstremt kul! Ja, du ja! Du er kongen!" ;)

Jeg vil si at dette ikke gjør meg til en dårligere, overlegen fyr, men det booster selvtilliten min slik at jeg kan møte verden med hevet hode. I posten din virker du som du har et godt selvbilde, og derfor god og vel forankret selvtillit. Da kan man skru ned selvskrytet noen hakk - hvis man er tilfreds med det. Vil si at TS vil få bedre resultater av å booste seg selv stort, i stedet for å prøve å være 'helt okei, en real fyr.'

Ang. venner vil jeg si at det at man føler seg vel sammen med hverandre har mer å si enn ting man har til felles. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

det du først bør gjøre er å endre deg

1 begynn å tren

2 kjøp nye kler

3 dra påfest og sånt

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gutt_*
det du først bør gjøre er å endre deg

1 begynn å tren

2 kjøp nye kler

3 dra påfest og sånt

Jeg trener styrke, er som sagt ikke noe spesielt "feil" med usteende mitt...

Liker å kjøpe nye klær, når jeg har råd(fattig student).Føler at jeg kjører en grei stil!!

Er neste litt for mye på fylla, litt lei av byen egentlig...lei av å aldri få kontakt med damer der!!!

Til dere andre; jeg vet at det hjelper å tenke gode positive tanker, men dette er noe jeg har slitt litt med over lengere tid, så det kan være litt vanskelig å tenke slike bra tanker om seg selv hele tiden!! Jeg kan jo ikke akkurat være en "konge" person når ingen andre mener det, altså, jeg får jo ikke så mye oppmerksomhet og respekt!!

Lenke til kommentar
Til dere andre; jeg vet at det hjelper å tenke gode positive tanker, men dette er noe jeg har slitt litt med over lengere tid, så det kan være litt vanskelig å tenke slike bra tanker om seg selv hele tiden!! Jeg kan jo ikke akkurat være en "konge" person når ingen andre mener det, altså, jeg får jo ikke så mye oppmerksomhet og respekt!!

Det er en ond sirkel det der.. Du får ikke oppmerksomheten og respekten rett og slett fordi du ikke har respekten for deg selv. Gjør noe med deg selv, og øk selvtilliten din.

Når du digger deg selv, og har respekt for deg selv, kommer alle andre til å merke det, og du får respekten dems også.

Begynn med deg selv, så kommer de andre av seg selv. :)

Lenke til kommentar

Det spiller ingen verdens rolle hva andre synes om deg! DU skal synes du er konge, om andre ikke synes det, so føkkings what? DE er ikke deg, DE føler ikke det du føler, og DE ruler ikke i DITT liv. Hvis du klarer å innse at du er et gjennomført fantastisk menneske, noe du faktisk er, og erkjenner dette vil det stråle ut av deg. Overbevis deg selv om at du er konge whatever noen andre måtte si om det, det spiller ingen trille. Du er sjef!

Prøv å kast deg ut i nye situasjoner fra nå. Gjør ting du vanligvis ikke gjør. Foreksempel: snakke med ei random jente på busstoppet, melde deg som studierepresentant, melde deg inn i en forening/lag, hopp ut på dansegulvet en lørdagskveld, slå av en prat med noen du sjeldent/aldri snakker med. Ting som dette, som er "uvanlige, og usikre for din del er ting du vokser på. Kun slik kan du komme ut av en eventuell blindvei om du føler du sitter i en. Kast deg ut i nye situasjoner, og ikke tenk på hvordan det går. Bare utfør det, og dra erfaringer fra det. Slik lærer du, erfarer du og har det morro attpå.

Dette krever at du tør presse deg selv å bryte din egen psykiske sperre, men det er absolutt verd det - og, hva har du og tape? :cool:

Lenke til kommentar

skaff deg noe "kule" hobbier. start å DJ'e, bli en hobby-DJ. kan underholde på fester og klubber for eksempel.

å bli likt av alle er vanskelig dessverre. alle liker ikke meg,men jeg liker da pokkern ikke alle jeg heller. slik er det bare.

angående selvtillit:du må bare heve deg over andre best du kan. kle deg bedre og dyrere,ignorer,du opptrer på en "reservert" måte,prat ned til folk,latterligjør så ofte som mulig,fnys av alle som ikke studerer ved universitetet, om de skal på utested så stikker du ditt bare for å snu i døren for å finne et bedre sted.skaff deg betydningsfulle venner, mennesker som betyr noe i samfunnet.og ikkeminst bli en betydningsfull person selv.

noen mener det å bli hatet er en indikator på at du har noe andre ikke har,men som de skulle ønske de hadde.du kan noe andre ikke kan,du er noen andre ikke er.makt.

å bli likt av alle kan bety at du er en snill kar,eller en stakkar alle synes er lett å ha sympati for fordi de ikke ser på deg som noen trussel.du har mangler andre ikke har. de synes heller synd på deg.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
angående selvtillit:du må bare heve deg over andre best du kan. kle deg bedre og dyrere,ignorer,du opptrer på en "reservert" måte,prat ned til folk,latterligjør så ofte som mulig,fnys av alle som ikke studerer ved universitetet, om de skal på utested så stikker du ditt bare for å snu i døren for å finne et bedre sted.skaff deg betydningsfulle venner, mennesker som betyr noe i samfunnet.og ikkeminst bli en betydningsfull person selv.

Er ikke dette oppskriften på en douchebag?

Lenke til kommentar

Et råd fra meg, slutt å tro at det å ha dame er et mål. Kvinner fører til mer bråk en hva godt er. Du må ALDRI forestille deg at kvinner kan elske en mann. Kvinnre mengler rett og slett denne evnen. men de kan begeistres. Som regel med penger og tøff i trynet oppførsel. Fokuser heller på andre ting i livet ditt enn å fylle det med en eller annen kvinne.

Lenke til kommentar

Er ikke dette oppskriften på en douchebag?

jo det stemmer,men man må være litt douchebag for å ha sin egen selvtillit på topp.

Lenke til kommentar

Uten å lest alle postene her.

Jeg slet også delvis med det samme, sleit med å få kontakt med jenter og sånt. Styrketrening hjalp meg en del. Det gir en følelse av mestring og du vil kunne få en "bedre" kropp. Om ikke det i seg selv gjør deg mer atraktiv, så hjelper det veldig på selvbildet. Nå kan det hende jeg er veldig overfladisk av meg, men det hjalp meg som sagt en del.

Lenke til kommentar
Et råd fra meg, slutt å tro at det å ha dame er et mål. Kvinner fører til mer bråk en hva godt er. Du må ALDRI forestille deg at kvinner kan elske en mann. Kvinnre mengler rett og slett denne evnen.

Det vet du også at er helt feil.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gutt_*

Trener som sagt en del styrke, har litt muskler....men tro det eller ei, så gjør alle det bedre en meg på det feltet også, jeg løfter ganske lite i forhold til vekta mi(veier 92 kg, hvor en del av vekta er muskler)! Poenget mitt er, jeg føler meg som en talentløs idiot!!!

Noen dager derimot så føler jeg meg litt "konge", men da kan jeg nesten være litt for "cokky" og det er heller ikke bra!! Jeg sliter med å finne en indre ro, jeg føler at jeg ofte har en indre angst...redd for hva fremtiden bringer; den hverdagen i dagens samfund virker så utrolig kjip, hvis man ikke er så heldig at man har jobben sin som hobby osv

Det er vell bare en ting som holder meg opp for tiden, det er tanken på å jobbe med dyr og reise rundt og oppleve den vakre planeten vi lever på!! MEN dette er et litt vanskelig mål å oppnå for tiden,siden jeg er en fattig student!! Å få en jobb med dyr/natur er også MEGET vanskelig; kan dessverre ikke tenke meg å jobbe med noe annet egentlig!!!!!

Lenke til kommentar
Gjest sentpåkvelden

Jeg hadde dårlig selvbilde og lav selvtillit før, men så oppdaget jeg PUA-tråden på forumet og det forandret livet mitt!

Mitt første råd er å lese PUA, det hjalp iallefall meg!

Hør på Smurf og, det han sier er kloke ord! Hør på den mannen!

Nå vil jeg at du skal svare på et spørsmål, med kun et korrekt svar:

Hvem er awsome?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...