Christoffero89 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Skal kjøpe ny scooter til 7k. Vet 7k er lite. men nå som jeg mister busslappen må jeg kjøpe periodekort til 900 i mnd og da vil jeg heller kjøpe meg en scooter. skal kun kjøre mellom 2 steder så er ikke ekstremt mye kjøring. Vet jeg kan få brukt som antakligvis er bedre men jeg vil ha en scooter som går greit og holder. redd for å kjøpe en brukt scooter som feks stopper etter 2 mnd og må på repp. vil derfor heller ha en ny en. Skal kun ha scooter i 2 sesonger. Maks 3. så vet ikke om en billigscooter vil holde da. Noen tips? har hatt en atv scooter, moped (1991, model) og en scooter før. alle slet jeg med der atven var ny. alle stoppet og har solgt videre og vil ikke slite så mye igjen. og: Noen som vet hva det koster å registrere scooteren for å få skilter og slik og klar til kjøring? edit: Vil ikke ha girmoped da jeg kun skal kjøre mellom jobb og hjem til bygda så og si og vil da ikke lukte bensin etter en tur. Endret 5. mai 2009 av SnikendeChris Lenke til kommentar
Inkompetanse Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 En ny scooter til 7k vil neppe fungere noe bedre enn dine tidligere katastrofer. Vil anbefale deg å kjøpe brukt (hvis du ikke vil bruke så mye penger...?), men du må være kritisk til selgeren. Still masse spørsmål om f.eks hvordan den er blitt kjørt, tidligere problemer, er noe skiftet/endret på den og eventuelt hva. En scooter som er godt tatt vare på, varer som regel lenge. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) ser den. kan jeg kreve å få garanti fra selger når jeg kjøper bruktscotoer? at den ikke skal stoppe etter feks 1 mnd? har vurdert brukt også da 7000 er maks inkludert reg. kan klare litt mer med å låne fra fammen men ekke mye mer edit: Er det mulig å få tak i ny billigscooter fra forhandler til 7k inkludert klargjøring og reg? Vil helst ha ny med garanti. Vet det blir billigmerke, men skal kun kjøre fra a til b i 2 sesonger Endret 5. mai 2009 av SnikendeChris Lenke til kommentar
Inkompetanse Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Du kan ikke kreve garanti, med mindre du lager en skriftlig kjøpskontrakt med selgeren, der du setter noen krav til scooteren. Oppfyller ikke scooteren kravene etter kjøpet er gjort, kan du kreve pengene tilbake. Men som nevnt tidligere, spørr mye, og få selger til å bekreftet at ting fungerer som det skal, skriftlig. Da kan ikke vedkommende nekte i ettertid ved eventuelle feil. Lenke til kommentar
Inkompetanse Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) edit: Er det mulig å få tak i ny billigscooter fra forhandler til 7k inkludert klargjøring og reg? Vil helst ha ny med garanti. Vet det blir billigmerke, men skal kun kjøre fra a til b i 2 sesonger Det er mulig, hvis du bare leter litt rundt på nettet, men da ender du opp med kjipeste sort av scooter. Vet ikke hvor lang garantien er på slike ting, men regner med at den skal holde ut 2 sesonger... It's your call EDIT: Beklager dobbelposting, skulle redigere innlegget over, men rota det til på et vis x) Endret 5. mai 2009 av Inkompetanse Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Hm.. grunnen til jeg vil kjøpe ny fra norsk butikk (ikke nett) er fordi da kan jeg bruke reklamsjonsretten for det den er verdt noe jeg ikke kan på brukt. Hvis det blir brukt så vil jeg kreve at i kontrakten skal det stå alt fungerer og at den ikke skal stoppe den første mnd. (siste scooter jeg hadde kjørte jeg hjem og så startet den ikke igjen). Ska gå innom noen butikker og se etter billigscooter. har ikke peng før jeg har fått pengene igjen fra tven. er på vei til verksted for å konstantere at det er samma feil (4 gang) så jeg får pengene. Lenke til kommentar
Inkompetanse Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Finner du en ny scooter til 7k i en norsk butikk, vil jeg holde med deg i å kjøpe den. Lykke til! Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Hvis jeg ikke finner det så blir det nokk brukt, yamaha, pga, derbi eller aprila. alle disse er vel greie? Lenke til kommentar
Inkompetanse Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 pga har jeg ingen erfaring med, men ellers er det greie scootre du har ramsa opp. Kjente, gode merker. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 pgo var det kanskje. eiker motorshop er de jeg tror har billigst så får gå innom og se Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Hva tror dere om denne? http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=14577513 Endret 6. mai 2009 av SnikendeChris Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hold deg unna. Ikke kjøp sånn drit du får ny for 7000. Det går greit i 1mnd, så fucker alt seg. Lite vits med garanti når du aldri får brukt scooteren eller hva? Som sagt, kjøp noe av kjent merke. Peugeot speedfight feks, veldig god scooter. Behagelig å kjøre og ser bra ut. Deler er heller ikke noe problem. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 penger er problemet. har 7k å bruke på scooter. og hvis jeg feks kjøper en av de kjente merkene brukt som ofte er 3 år gamle eller eldre i den prisklassen så ha jeg jo ingen garanti for at den fungerer mnden etter. med garanti på den nye så blir jo det fikset. ifølge flere på annet forum så vil den antakligvis være grei til 2 års bruk hvis man steller den greit. Jeg liker ikke og kan ikke mekke og derfor er brukt ikke no særlig om det ike dukker opp et veldig bra valg da Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Allerede etter 1000km må du på service med den for å få bytta olje og stille ventiler, så går jo litt der. Si 650kr timen, og de tar vel 2timer på småfikkling som det der. Pluss 200-300kr olje tipper jeg. Så er du jo allerede oppe i ca 1600 der. En kompis av meg kjøpe en speedfight for et par år siden, han har ikke rørt en skrue på den og den går enda helt fint. Han herjer til tider også, så vil ikke si den blir behandla perfekt. Eller, når jeg tenker meg om så har han bytta plugg 1 gang, og jeg har rensa luftfilteret 1 gang. Men dette klarer jo alle. Grunnen til at jeg advarer deg mot å kjøpe slik drit, er jo nettopp fordi det er drit Kjenner flere personer som har gått i "fella" og kjøpt en sånn, ALLE har problemer med den. Og jeg tuller ikke når jeg sier alle. Men om du absolutt vil ha driten så må du bare kjøpe altså, ingen som nekter deg her. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Det er større sjanse for og måtte levere inn en av de crappy greiene der på verksted, enn å kjøpe en eldre Peugeot for eksempel, som er noen år gammel. Kjøper du en som det ikke har vært noe galt med, kan jeg nesten garantere deg at det er et bedre kjøp. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Allerede etter 1000km må du på service med den for å få bytta olje og stille ventiler, så går jo litt der.Si 650kr timen, og de tar vel 2timer på småfikkling som det der. Pluss 200-300kr olje tipper jeg. Så er du jo allerede oppe i ca 1600 der. En kompis av meg kjøpe en speedfight for et par år siden, han har ikke rørt en skrue på den og den går enda helt fint. Han herjer til tider også, så vil ikke si den blir behandla perfekt. Eller, når jeg tenker meg om så har han bytta plugg 1 gang, og jeg har rensa luftfilteret 1 gang. Men dette klarer jo alle. Grunnen til at jeg advarer deg mot å kjøpe slik drit, er jo nettopp fordi det er drit Kjenner flere personer som har gått i "fella" og kjøpt en sånn, ALLE har problemer med den. Og jeg tuller ikke når jeg sier alle. Men om du absolutt vil ha driten så må du bare kjøpe altså, ingen som nekter deg her. Er det sån billigscooter du mener eller akkurat den modellen eller merket? 7000 er maks og kan ikke spare har vurdert brukt men er fortsatt redd for å få noe som kanskje stopper og ikke ha noen garantier Endret 6. mai 2009 av SnikendeChris Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Billigscootere generelt = crappy kina vare. Hold deg unna de. Gå for noe brukt som duger. Det får du fint til 7k. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) merket har laget scooter i over 30 år og suzuki lager motorne da de er deleier. er koreansk. har ikke det noe å si? Denne modellen koster vanligvis 11000 etter endel søking.. Brukt er seff et valg. men etter 2 bomkjøp tidligere så er jeg litt skremt. siste stoppet jo etter en tur hjem og den hadde kun vært fikset på 1 gang. Har vurdert derbi eller no i brukt Endret 6. mai 2009 av SnikendeChris Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Gjør som du vil. Jeg hadde aldri i verden kjøpt den scooteren. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 hvis det blir brukt. hva er maks km stand, maks alder jeg bør se etter? merke? vil helst ha ny men hvis denne scootern kun er drit så må andre ting vurderes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå