Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sprøyte som gjør at man vokser?


EMS15

Anbefalte innlegg

Er det sant at det finnes sprøyter som gjør at man vokser?

 

Jeg er litt liten av vekst og jeg kunne gjerne tenkt meg noen centimeter ekstra!

 

Hvis ja:

 

- Er det noe aldersgrenser? (Er 15, 16 i august.)

- Er det noen bivirkninger? (Eneste som kan stoppe meg, utenom hvis det er ulovelig)

- Er det dyrt? (Har penger enough)

- Hvor mange centimeter snakker vi? (Jeg er vel rundt 167)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe har vært i samme situasjon buddy. legen min sa han kunne gi meg en sprøyte som gjorde at jeg vokste ca 3 cm, men etter det ville jeg stoppe. så veldig glad jeg ikke gjorde det. du har maaaange år igjen å vokse på, ikke no stress. jeg er 178 i dag, 20 år. var vel rundt 14-15 selv, da jeg syntes at alle hadde dratt i fra meg :p

Lenke til kommentar

Du kan få HGH (Human Growth Hormone) på resept om du er ekstremt lav/liten. Men det anbefales ikke med mindre du virkelig føler du må ha det. En bekjent av meg brukte det over flere år og diverse bivirkninger som han fikk var veldig stor nese og ører. Han ble jo så klart høyere men du må huske av på HGH så vokser ALT i kroppen. Ikke kun høyden.

Lenke til kommentar
hehe har vært i samme situasjon buddy. legen min sa han kunne gi meg en sprøyte som gjorde at jeg vokste ca 3 cm, men etter det ville jeg stoppe. så veldig glad jeg ikke gjorde det. du har maaaange år igjen å vokse på, ikke no stress. jeg er 178 i dag, 20 år. var vel rundt 14-15 selv, da jeg syntes at alle hadde dratt i fra meg :p

I 7. klasse fikk jeg vite at jeg skulle bli omtrent 173, det var en slik kurve som viste år til år. Den har nesten stemt 100%.

Jeg syntes egentlig at 173 er ganske lite for en gutt, altså jeg ser jo opp til de fleste jentene, og normale 6. klassingene:S

Lenke til kommentar
Du kan få HGH (Human Growth Hormone) på resept om du er ekstremt lav/liten. Men det anbefales ikke med mindre du virkelig føler du må ha det. En bekjent av meg brukte det over flere år og diverse bivirkninger som han fikk var veldig stor nese og ører. Han ble jo så klart høyere men du må huske av på HGH så vokser ALT i kroppen. Ikke kun høyden.

Jeg ofrer lett en liten og perfekt nese for noen centimeter! Dvs, hvis nesen begynner å vokse rundt / under øynene da begynner det vel å bli litt i overkant.

Lenke til kommentar

Du overreagerer som bare det, beste du kan gjøre er å ta kontakt med helsesøster eller fastlegen slik at du får pratet om at du er så besatt av høyden din slik at du får det ut.

 

173 er forresten heller ikke så kort for en gutt, slutt å bekymre deg.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Som andre her har nevnt, finnes det veksthormoner på sprøyte. Men slik behandling blir i de aller fleste tilfeller startet i veldig ung alder (broren min var 5), der det er tydelig at barnet ligger langt etter sine jevnaldrende i vekst. broren min var altså fem år, men på størrelse med en toåring, så det var helt tydelig at noe ikke stemte. Jeg har også søsken som har ligget etter med veksten, og det er enda en grunn til at broren min ble sendt til grundigere undersøkelse.

 

Det med ører og nese kan jeg ikke tro er sant. Broren min er nå ni år, og han ser fullstendig normal og velproporsjonert ut. Jeg kjenner også andre som har gått på hormonene, og ingen av dem har fått slike bivirkninger.

 

Min oppfatning er at du er både for gammel og for høy til at du kommer til å få slik behandling.

 

Men om det er en liten trøst, så har jeg en annen bror som var 146 høy frem til han var 14. Nå er han 16, og har strukket seg til 174.

 

Og du har fortsatt en stund å vokse på.

Lenke til kommentar
Det med ører og nese kan jeg ikke tro er sant. Broren min er nå ni år, og han ser fullstendig normal og velproporsjonert ut. Jeg kjenner også andre som har gått på hormonene, og ingen av dem har fått slike bivirkninger.

 

Alt vokser når man bruker veksthormoner. Det er ikke engang en diskusjon. Så det er fult mulig av både nese og ører kan vokse for mye med ekstra tilskudd av disse hormonene. Det skal ikke mye til før av veksten fester seg på plasser som nese, ben, armer, fingrer og ører.

 

Min bekjente startet ikke så tidlig som fem år. Han startet ikke før i slutten av barneskolen. Nå er ikke ørene og nesa GIGANTISK, men det ser lite proposonalt ut i forhold til resten og det er han bevist på selv. Han har også nevnt at han ofte har "glemt" å sette og heller satt en dobbel dose dagen etter. Noe som kan ha forårsaket dette.

 

Selv om de du kjenner ikke fikke noen bivirkninger så betyr det ikke at det er umulig. Du kan nevne hvilket som helst legemiddel og et vis antall % VIL få bieffekter som kan være ekstremt sjeldne. Slik er det bare.

Lenke til kommentar
Det med ører og nese kan jeg ikke tro er sant. Broren min er nå ni år, og han ser fullstendig normal og velproporsjonert ut. Jeg kjenner også andre som har gått på hormonene, og ingen av dem har fått slike bivirkninger.

 

Alt vokser når man bruker veksthormoner. Det er ikke engang en diskusjon. Så det er fult mulig av både nese og ører kan vokse for mye med ekstra tilskudd av disse hormonene. Det skal ikke mye til før av veksten fester seg på plasser som nese, ben, armer, fingrer og ører.

 

Min bekjente startet ikke så tidlig som fem år. Han startet ikke før i slutten av barneskolen. Nå er ikke ørene og nesa GIGANTISK, men det ser lite proposonalt ut i forhold til resten og det er han bevist på selv. Han har også nevnt at han ofte har "glemt" å sette og heller satt en dobbel dose dagen etter. Noe som kan ha forårsaket dette.

 

Selv om de du kjenner ikke fikke noen bivirkninger så betyr det ikke at det er umulig. Du kan nevne hvilket som helst legemiddel og et vis antall % VIL få bieffekter som kan være ekstremt sjeldne. Slik er det bare.

 

Alt vokser jo ellers også. Umulig for deg å påstå at din bekjente ikke kunne ha fått en merkelig stor nese uten hormonene også. Veksthormoner har vi alle i kroppen, men de som får tilskudd av det produserer for lite selv (det de får er altså for å utjevne forskjellen mellom dem og oss "vanlige").

 

Om det at din bekjente har tullet med dosene sine er grunnen, blir det også ganske feil å advare mot det på den måten du gjorde. I tillegg til at du ikke snakket om det som en ekstremt sjelden bivirkning.

 

Jeg har nå spurt mine foreldre i tillegg, og de skriver under på det jeg sier nå.

Lenke til kommentar

Ok, jeg er fullt klar over risikoen med mutant nese, ører osv.

 

- Men kan jeg ta det når jeg er 15, og 167 cm over havet?

 

Jeg er virkelig villig til å gjøre det !

 

Hvis det er fullt mulig for meg å gjennomføre dette, hvor mange cm snakker vi? 2? 4? 7? 11? 13?

Lenke til kommentar

Som sagt: jeg har ingen tro på at du får slik behandling. Du er ikke spesielt lav, og du er veldig gammel i forhold til å starte med slik behandling.

 

 

Og jeg tror dere som snakker om mutantneser og -hender glemmer at mange som får veksthormoner har en eller annen kroppslig "defekt" som gir en uproporsjonert kropp også i utgangspunktet. (BDD).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...