Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Clutch problemer på Furia

Anbefalte innlegg

Hei

har da ett problem med clutchen :hrm:, problemet er at når jeg tar clutchen helt inn og når jeg skal sette den i første fra fri, bare begyner sykkel'n og dra framover.... og hvis jeg kjører litt med den da tar clutchen noen ganger veldig bra og andre ganger drar den framover selv om jeg har clutchen helt inne... har prøvd og bytte lameller og fjærer...

Men det hjalp ikke så veldig mye... Noen forslag hvordan dette kan fikses :) ?

_SUZUKI_

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke erfaring med Furia, men har du prøvd å stramme clutchwiren?

jepp har prøvd og stramme den ved motoren og ved håndtaket.. men hvis jeg strammer for mye, da vill ikke kicken ta fordi da står clutchen og tar hele tiden.. :thumbdown:

Noen som har flere forslag :tease:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er dette noe du opplever ofte? Kan være et problem hvis sykkelen har stått over lengre tid. Forsøk å få den varm og clutch den litt, så vil du se om det er et problem eller ikke.

Er noe som har dukket opp etter at jeg byttet motor:P, men jeg har nå gått over for og sjekke om clutch pinne og clutch kula og sånn var der og alt var greit der;) Men jeg stilte skrua på trykk plata i dag og da hjalp det faktisk men etter en stund ble clutchen veldig slækk... Men fant ut åssen jeg stilte på clutchen i motoren.... så jeg har mest sansynelig fått fiksa det for godt fordi jeg fant ut hva jeg måtte gjøre...

Endret av _Suzuki_
Lenke til kommentar
prøvd og slakke vaieren helt? du kan jo ikke prøve stramme den i allefal som Inkompetanse fåreslår..

jepp har blitt ganske mye styr fordi første gang når jeg stilte på skrua på trykkplata da ble wiern alt for stram men etter at jeg gikk over for og sjekke om clutch pinnen og clutc kula var der gikk det greit fordi jeg fant en veileder så da funka men etterhvert ble clutchen veldig slækk... Men veit åssen jeg skal få fiksa det nå :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...