bjaesp Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg lurte på om noen vet om noen kamera som er bedre enn Sony Alpha 350, men som ligger i denne prisklassen Har tenkt på å slå til på dette tilbudet: http://www.japanphoto.no/product/digital-s...a350-m-18-200mm Smart? Håper på gode svar... Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Alernativt, kjøp denne http://www.japanphoto.no/product/digital-s...a700-kamerahus/ Bedre bygget enn A350, raskere skuddtakt, fler innstillinger, kort sagt mer "profft" A350 er veldig bra, men ikke spesielt bra på høy ISO, lav skuddtakt, og krever god optikk for å utnytte mp. Hvis du vil drive mye med macro så er A350 ett glimrende valg, hvis ikke gå heller for A300(likt untatt mindre mp, men raskere takt og bedre på høy iso) eller A700 Og kjøp en Tamron 17-50, eller brukt minoltaoptikk. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Før jeg hadde bestemt meg så hadde jeg tenkt igjen hva du skal bruke det til. F.eks. mitt A-350 utstyr bruker jeg i jobben og da har jeg behov for å kanskje ta 500+ bilder på en utendørsbefaring. Til dette er Sony'en glimrende bl.a. fordi batterikapasiteten er helt i toppklasse med ca. 750 bilder på hver ladning. Til privat bruk foretrekker jeg derimot mitt gamle Canonkamera. Lenke til kommentar
bjaesp Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Takk for alle svar! Jeg lurer litt på Canon EOS 450D m. 18-55mm I tillegg kjøpe Sigma APO 70-300mm F4-5,6 DG MACRO. Bør man ha objektiv med bildestabilisator siden dette ikke finnes i huset? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blant annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Canon 450D er et kjempefint kamera og canon har mange gode objektiver som har innebygget stabilisering.i tillegg så har alle de andre som produserer uoriginal "tredjeparts" objektiver med stabilisering til Canon. Fordelen med og kjøpe kamera som har stabilisering innebygget er at du får det på alle objektiver,spesielet hvis du er villig til og kjøpe eldre brukte objektiver kan du spare penger. Hvis du bare har tenkt deg bare et par objektiver og eventuelt bare kjøpe nye objektiver vil det ikke være noen betydelig prisforskjeller på produsentene sine kamerasystemer. Det jeg ville anbefalt hvis du kjøper 450D er og få med kitobjektivet 18-55 IS,det er noen som selger denne pakkeløsningen med det gamle 18-55 objektivet uten IS,det er et objektiv som er dårligere en det med IS. Hvis du har lyst på en telezoom ville jeg heller ha kjøpt Canon sin telezoom 55-250 IS.Det er et objektiv som er veldig bra selv om det forholdsvis billig,og de 50 millimeterene som er mindre en sigmas sin 70-300 vil ikke utgjøre noe vesentlig forskjeller på bilder. Lenke til kommentar
EldorBoye Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Canon 450D er et kjempefint kamera og canon har mange gode objektiver som har innebygget stabilisering.i tillegg så har alle de andre som produserer uoriginal "tredjeparts" objektiver med stabilisering til Canon. - Det store hullet her har vel vært en lyssterk normalzoom. Billigste variant av dette for Canon eller Nikon har ligget på rundt ti tusen. De lyssterke tredjepartsobjektivene har ikke hatt stabilisering. Hullet blir delvis tettet med den kommende Sigmaen, men den er 2.8 bare på vidvinkelsiden. Hvis du bare har tenkt deg bare et par objektiver og eventuelt bare kjøpe nye objektiver vil det ikke være noen betydelig prisforskjeller på produsentene sine kamerasystemer. - Med mindre et av disse objektivene du vil kjøpe er en lyssterk normalzoom. Da er kostnaden per i dag over dobbelt så høy med Canon/ Nikon. Lenke til kommentar
bjaesp Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Takker for svar! Håper noen har råd for om et bra 18-200mm m. stabilisator Jeg tenkte om jeg kjøper "bare" et kamerahus (Canon EOS 450D) i tillegg til dette objektivet. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Det finnes etter min mening ingen gode "superzoomer", men om du absolutt skal ha en så er visstnok Tamron AF 18-270mm en av de bedre. Jeg har selv en Canon EF-S 18-200mm liggende og kan egentlig ikke anbefale den, brukes nesten aldri fordi den ikke gir god nok billedkvalitet. Er kun "nødobjektiv" dersom jeg har behov for å skifte fra vidvinkel til telezoom i løpet av få sekunder. En mye bedre løsning vil være å kjøpe 450D som et kit sammen med Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS og så supplere med Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS. Dette blir både billigere og bedre. Ja faktisk så er dette objektiver som gir riktig bra bilder og det til en veldig hyggelig pris. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Nikon 18-200 VR er vel den minst dårlige av superzoom-objektivene? Men den koster jo noen kroner, da. En Nikon D80 eller D90 vil være en bra partner. Lenke til kommentar
Coracobrachialis Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Du har allerede fått mange nyttige svar, en ting som ikke er nevnt så langt som endte opp som viktig for meg er ergometrien på kamrahusene også. Hadde jeg vært fornuftig hadde jeg kjøpt Canon da de fleste jeg kjenner har Canon med objektiver jeg vet jeg kunne få lånt hvis nødvendig, men det var Nikon som satt best i hånda mi, så jeg endte opp med Nikon. Så kanskje det hjelper litt å dra innom en butikk å prøve de mest aktuelle kamraene og se hvilket som passer best i hånda når du har fått eliminert noen ut i fra de andre kriteriene Lenke til kommentar
Spook Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Nikon 18-200 VR er vel den minst dårlige av superzoom-objektivene? Men den koster jo noen kroner, da. En Nikon D80 eller D90 vil være en bra partner. Det er mye mulig men siden jeg oppfattet det som om TS hadde bestemt seg for et Canon kamera (EOS 450D) så lot jeg være å foreslå objektiver med fatning som passer kun til Nikon.... Lenke til kommentar
bjaesp Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Takk for svar! For er fortsatt fryktelig usikker. Ville dere valgt Sony Alpha 350 eller Canon EOS 1000D?? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Ville dere valgt Sony Alpha 350 eller Canon EOS 1000D?? Kan du heller ikke si hva du skal bruke det til først ? Lenke til kommentar
bjaesp Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Ville dere valgt Sony Alpha 350 eller Canon EOS 1000D?? Kan du heller ikke si hva du skal bruke det til først ? Selvfølgelig!! Dette skal brukes privat til å ta bilder av litt av det meste egentlig. I hovedsak Natur, familiebilder og bilder fra familieturer (f. eks fra Athen). Håper det hjalp! Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Jeg ville valgt A350:) Personlig mening; bedre grep, stabilsering i huset, bedre bildekvalitet, bedre batteritid, bedre liveview(+ vridbar), men kjøpt skikkelig optikk, 18-70 duger ikke, en Tamron 17-50 eller CZ 16-80 Se de ellers mot hverandre her: http://www.dpreview.com/reviews/compare_po...0d&show=all Endret 8. mai 2009 av Karabin Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg ville valgt A350:)Personlig meninig; bedre grep, stabilsering i huset, bedre bildekvalitet, bedre batteritid, bedre liveview(+ vridbar), men kjøpt skikkelig optikk, 18-70 duger ikke, en Tamron 17-50 eller CZ 16-80 Se de ellers mot hverandre her: http://www.dpreview.com/reviews/compare_po...0d&show=all Enig at god optikk er viktig, spesielt på Sony'en da disse kitobjektive er veldig svake. De er forøvrig overpriset her i Norge i forhold til hva du kan kjøpe disse for på f.eks. ebay. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Nå tar det vel noen dager eller uker, så kommer de nye Sony modellene, etterfølgerne til A200, A300 og A350, og alle vil ha nye kitzoomer, spennende å se om den nye kitzoomen er bra. Også kan vi vel regne med at de modellene kanskje har video for å konkurrere med Canon og Nikon. Endret 8. mai 2009 av Karabin Lenke til kommentar
bjaesp Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Tusen takk for svar! Da venter jeg noen uker for å se! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå