Big_Mac Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Hei jeg har satt meg litt inn i spillprogrammering, og skal nå med et lite team begynne på et Isometrisk, futuristisk RPG .vet nå såpass at jeg trenger blant annet et programmeringsprogram (C++ ol), et 3d program, en AI generator, map editor osv. Jeg bare lurte på om noen her hadde erfaring, og kunne hjelpe oss å bestemme program, og om mulig hvilke program som funker best med hverandre osv. har ikke funnet noen bra guide på programmer som er brukervennlige med hverandre mvh humla Lenke til kommentar
___ Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Heijeg har satt meg litt inn i spillprogrammering, og skal nå med et lite team begynne på et Isometrisk, futuristisk RPG .vet nå såpass at jeg trenger blant annet et programmeringsprogram (C++ ol), et 3d program, en AI generator, map editor osv. Jeg bare lurte på om noen her hadde erfaring, og kunne hjelpe oss å bestemme program, og om mulig hvilke program som funker best med hverandre osv. har ikke funnet noen bra guide på programmer som er brukervennlige med hverandre mvh humla Måten du formulerer deg på ("programmeringsprogram") får meg til å tro at du er temmelig fersk hva programmering angår. Ting som 3D og AI er etter min mening ikke noe for nybegynnere. Man bør lære å krype før man lærer å gå er det noe som heter. Å velge et så monumentalt prosjekt som det du beskriver, som nybegynnerprosjekt, er ikke særlig lurt spør du meg. Werner Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Som werner indirekte påpeker, er det ikke noe som heter "programmeringsprogram" Det finnes derimot noe som kalles IDE-er (Intergrated Development Environment) som kanskje er mer det du er ute etter. Etter det jeg vet, så er det mest vanlige oppsettet Visual C++, Maya eller 3dsmax og Adobe Photoshop. Map editorer lages vanligvis spesifikt for spillet eller motoren, og mange enkle spill har kanskje ingen map editor i det hele tatt. Du er kanskje mer interessert i en ferdig spillmotor, men da må du nesten vite hva slags spill du skal lage først før det er noe poeng i å nevne noen motorer. Endret 7. mai 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå