Gjest Slettet-UibOnr Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Etter jeg har kjørt sånn 3-4 km, blir motoren jævlig varm! Har en suzuki SMX 01 mod, har skiftet simmeringer der oljen lak før og noen pakinger. Hvorfor blir motoren så varm etter så liten strekning ? Kan det vere noe med oljen som er oppi motorn ? Isåfall, hvilken type olje skal jeg kjøre med ? Endret 26. januar 2020 av Slettet-UibOnr Gjenopprettet slettet innhold Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Typen olje som skal være i motoren er 10w40. På smx/rmx skal det være 8,5 dl. Har du vann på den? Sjekk radiatoren. Det er også en vanntank på høyre side forerst. Kan også være luft i kjølesystemet. Ta og klem litt på slangene som går fra radiatoren evt ta av lokket på radiatoren og rus den litt hardt i noen minutter. Kjøleveska skal være halvparten frostvæske og vann. Blir den så varm at. Prøv dette først så skal jeg veilede deg videre om det ikke blir bedre. Endret 5. mai 2009 av Gryterett Lenke til kommentar
Inkompetanse Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Kan også være termostaten/ventilen som slipper kjøleveska gjennom sylineren som ikke fungerer som den skal. Etter overnevnte tips uten ønsket respons, ville jeg ha skjekket termostaten. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Altså, blir den så varm at varmelampen begynner og lyse? (rødt lys på dashn) Kan være en varmeskjæring eller så kan den få for lite bensin, også sjekk radiatoren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg