Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Får ikke logget inn på Windows XP Home uansett hva?! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har Windows XP Home Edition og skulle formatere pc'n. Har en egen formaterings cd med XP Home fra Dell, men når jeg starter pc'n kommer det ikke noe opp fra cd'n ved oppstart.

Og når jeg kommer inn på menyen for å logge på Windows så trykker jeg på en av brukerne også står det "Lagrer innstillinger" e.l. for å logge på, men så bare går det tilbake til den samme menyen med en gang. Samme gjelder ved Sikkermodus. Jeg har klussa med det her i hele dag og begriper ikke hva som kan være problemet.

Jeg avinnstallerte XP service pack 2 før jeg skulle reinstallere XP igjen, fordi det stod at den versjonen jeg hadde nå var oppdatert og nyere enn den versjonen på formaterings cd'n. Etter det, kom problemet med innloggingen...men vet ikke hva jeg kan gjøre for å kunne logge inn igjen. Har prøvd alt jeg kan, men håper at noen her ute kanskje vet noe!

Trenger hjelp til dette!

På forhånd takk for svar!

Endret av MD89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv og slette partisjonen igjen og installer win xp på nytt ?

Hvordan gjør jeg det, uten å kunne logge inn på Windows?

Prøv å logg inn med administratorbrukeren under sikkerhetsmodus.

Har prøvd det, men funker ikke. Når man trykker logg inn knappen så er den på vei til å logge inn, men etter to sekunder ca. så bare går den tilbake til logg inn menyen. Vet ikke hvorfor...ganske håpløs sitausjon!

Lenke til kommentar
trykk f8 for å boote fra CD. eller muligens en annen knapp. mens du har CD inne under boot.

Det kan hende virker ja, men når jeg trykker F8 kommer jeg inn på sånn Sikkermodus og sånt, så var nok ikke den knappen...hvordan kan jeg finne ut hvilken knapp det er da?

Lenke til kommentar
trykk f8 for å boote fra CD. eller muligens en annen knapp. mens du har CD inne under boot.

Det kan hende virker ja, men når jeg trykker F8 kommer jeg inn på sånn Sikkermodus og sånt, så var nok ikke den knappen...hvordan kan jeg finne ut hvilken knapp det er da?

Den kan være "Tab" eller "F10"

Lenke til kommentar
Er usikker, men det er mulig det er en av f knappene. Det står ikke noen plass på skjermen press "x" to boot from CD? når du starter maskinen?

Nei, det står bare:

F12 - Boot Menu

F2 - Setup

Jeg er ellers vandt med at oppstart av CD skal skje automatisk(ved reinstallasjon av XP), men det skjer ikke ved dette tilfellet...vet ikke om det har å gjøre med at det er XP Home eller ikke...

Lenke til kommentar
Er usikker, men det er mulig det er en av f knappene. Det står ikke noen plass på skjermen press "x" to boot from CD? når du starter maskinen?

Nei, det står bare:

F12 - Boot Menu

F2 - Setup

Jeg er ellers vandt med at oppstart av CD skal skje automatisk(ved reinstallasjon av XP), men det skjer ikke ved dette tilfellet...vet ikke om det har å gjøre med at det er XP Home eller ikke...

hmm .... er d en bærbar?

Lenke til kommentar

hmm .... er d en bærbar?

Nei, det er en eldre stasjonær: Dell Dimension 4600, med XP Home. Har selv mest erfaring med XP Pro, men regner med at Home er så og si det samme, bare "dårligere"....

Lenke til kommentar
trykk f12 og du vil få en meny som du kan velge boot fra cd

stemmer...men hvilken skal jeg velge da?? Det står følgende:

Boot Device Menu

=================

1. Normal

2. Primary Master Drive

3. Hard-Disk Drive C:

4. IDE CD-ROM Device

5. System setup

6. IDE Drive Diagnostics

7. Boot to Utility Partition

Lenke til kommentar

Boot Device Menu

=================

1. Normal

2. Primary Master Drive

3. Hard-Disk Drive C:

4. IDE CD-ROM Device

5. System setup

6. IDE Drive Diagnostics

Så bytter du rekkefølgen slik at IDE CD-ROM Device kommer øverst og restarter.

Lenke til kommentar

Boot Device Menu

=================

1. Normal

2. Primary Master Drive

3. Hard-Disk Drive C:

4. IDE CD-ROM Device

5. System setup

6. IDE Drive Diagnostics

Så bytter du rekkefølgen slik at IDE CD-ROM Device kommer øverst og restarter.

Vet ikke om jeg bytta rekkefølge, men jeg trykka Enter på IDE CD-ROM Device og da kom Windows Instalasjonen opp:D:D:D!!

Tusen takk for hjelp folkens, det var konge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...