Gå til innhold

Hjelp til HD 720p

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå NVIDIA GeForce 8600 med en elendig 10ms 17" LCD, og tenkte å oppgradere til et bedre skjermkort og en HDskjerm (22" BenQ(?)).

På skjermkortet jeg har nå (8600) så står det at det er HDTVready og HDCP ready. Men når jeg lånte en kamerats skjerm (720p) så hakket bildet ved visning av 720p videoer.

Vil dette da si at prosessoren er for dårlig for å vise HD?

I så fall, er det liten vits i å kjøpe nytt skjermkort, da grunnen til at jeg ønsker det er for å avspille 720p filmer/serier.

Prosessor: Intel P. 4 3.06GHz :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er MPC-HC? MPC er vel mediaplayerclassic, men HC?

- Det funket dårlig i vanlig mediaplayer iallefall. Var treigt bilde, lyden hang etter, rundt 5 fps tenker jeg...

Noe annet jeg kan gjøre?

Har nå fått skjermen, fullHD 1080p, 22" 40000:1, men funker allikevel dårlig

Lenke til kommentar

MPC-HC er en litt annen versjon av MPC. Last ned cccp her og prøv å spille av filmen i MPC-HC.

Hvis du fortsatt opplever at filmen hakker, kan du prøve med coreAVC. (Det koster penger, men du finner en gratis trial på siden)

Hvis det fortsatt hakker, er det mest sannsynlig prossessoren som er for treg til å spille av HD-materiale. Skjermen har ikke noe med dette å gjøre.

Lenke til kommentar

Neida, klar over at skjermen ikke har noe med det å gjøre.

Ironisk nok har jeg nettopp installert coreAVC og prøvd å spille av i MPCHC, men det var desverre fortsatt hakkete.

Kan nok ikke gjøre annet enn å kjøpe ny PC, da, virker det som.

takker for hjelp;)

Lenke til kommentar

Husk at codec ikke er som drivere, du kan ikke bare installere mange uten videre, da vil de kunne ødelegge for hverandre. Bruk feks GSpot til å finne ut hvilke codec som blir brukt til å spille av filen. Dersom du har flere passende codec installert så kan det skape problemer.

Om ingenting annet virker så ville jeg nå ihvertfall prøvd med en clean install før jeg kjøpte en ny pc ;)

Lenke til kommentar

Jeg tror prosessoren din er problemet. Hadde en P4 2.8 GHz tidligere, og de aller fleste 720p-filmene jeg prøvde å spille av rykket kraftig. Det var noen få jeg nesten klarte å spille av greit nok, men det endte gjerne opp med at lyden etterhvert gikk ut av synk.

Lenke til kommentar

720P skal gå glatt på den CPU-en der. Selv så jeg 720P med en klokket AthlonXP 2500+@3400+ og ATI Radeon 9800PRO 128MB uten det minste problem "back in the day". Det jeg ville sett på er om medie-avspilleren er satt til å bruke Direct3D eller lignende, og da om ting som anti-aliasing og Antisotropisk Filtering er skrudd på. Disse har ved flere anledninger tullet det til selv med min nåværende maskin. Du bør også avinstallere alle jalla codec-packs etc. og bruke FFDShow. Noe av den samme filosofien bak VLC(One Codec Fits All), men med den bonusen at du kan velge en hvilken som helst DirectShow-kompatibel avspiller du vil(og slipper den elendigheten VLC :p).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...