fuzion Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Hei jeg har vurdert å kjøpe meg ny pc, og har satt opp en temperær liste: Hovedkort ------------------------------------------------------- EPoX EP-8RDA3+ 400 FSB | 1209 ,- ------------------------------------------------------- Cpu ------------------------------------------------------- AMD Athlon XP 2500+ (Barton) | 1149 ,- ------------------------------------------------------- Ram ------------------------------------------------------- TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB | 669 ,- ------------------------------------------------------- Harddisk ------------------------------------------------------- Maxtor IDE ATA-133 120GB | 1095 ,- ------------------------------------------------------- Skjermkort ------------------------------------------------------- ATI Radeon 9500 PRO | 1795 ,- ------------------------------------------------------- Kabinett ------------------------------------------------------- Sky Hawk PSR4698D7+W Miditower | 814 ,- Chieftec Strømforsyning ATX 360W | 450 ,- ------------------------------------------------------- Tilbehør ------------------------------------------------------- NEC CD-spiller IDE 52x | 268 ,- Sony Diskettstasjon | 137,- ------------------------------------------------------- Hva synes dere om listen? Kom gjerne med forslag til alternativ og bedre hardware hvis mulig. Utdypning hadde vært fint På forhånd takk! Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Skal du klokke? kjøp WD harddisk! Lenke til kommentar
fuzion Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Blir nok ikke noe særlig klokking.. Hvorfor skal jeg kjøpe WD harddisk? Lenke til kommentar
erikoed Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Ser greit ut. Men som sagt kjøp heller en wd hardisk. Spar litt penger og kjøp et kabinett med strømforsyning. Feks. Chieftec til ca 800. Lenke til kommentar
Term Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 skifter ut cd spiller med cd brenner? kjøp WD Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Ser greit ut. Men som sagt kjøp heller en wd hardisk. Spar litt penger og kjøp et kabinett med strømforsyning. Feks. Chieftec til ca 800. kan også se litt på dette hk Lenke til kommentar
fuzion Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 En litt revidert liste: Hovedkort ------------------------------------------------------- Asus A7N8X Deluxe | 1342 ------------------------------------------------------- Cpu ------------------------------------------------------- AMD Athlon XP 2500+ (Barton) | 1149 ------------------------------------------------------- Ram ------------------------------------------------------- PC2700 DDR-DIMM 512MB | 441 ------------------------------------------------------- Harddisk ------------------------------------------------------- Western Digital Caviar 120GB | 1229 ------------------------------------------------------- Skjermkort ------------------------------------------------------- ATI Radeon 9500 PRO | 1795 ------------------------------------------------------- Kabinett ------------------------------------------------------- Sky Hawk PSR4698D7+W Miditower | 814 Chieftec Strømforsyning ATX 360W | 450 ------------------------------------------------------- Tilbehør ------------------------------------------------------- NEC CD-spiller IDE 52x | 268 Sony Diskettstasjon | 137 ------------------------------------------------------- Lenke til kommentar
Term Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Hehe skulle akkurat til å nevne hovedkortet jeg også. A7N8X deluxe er knall stabilt etter min mening. Godt valg! Lenke til kommentar
nordin Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Ser bra ut dette, men jeg ville heller kjøpt en WD harddisk og et billigere skjermkort (men det er selvsagt opp til en selv og hva du vil gjøre med pcen din). Det er vel kanskje også smartere å legge på to hundre kroner for en DVD-spiller? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Ser bra ut dette, men jeg ville heller kjøpt en WD harddisk...Ehm...hvis du har fulgt med i Topicen og lest hele så står det på det andre oppsettet han satt opp at han har valgt WD hd Harddisk ------------------------------------------------------- Western Digital Caviar 120GB | 1229 ------------------------------------------------------- Som sagt...bra valg! men PC3200 ram hadde gjort susen Lenke til kommentar
fuzion Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Sånn Hovedkort ------------------------------------------------------- Asus A7N8X Deluxe | 1342 ------------------------------------------------------- Cpu ------------------------------------------------------- AMD Athlon XP 2500+ (Barton) | 1149 ------------------------------------------------------- Ram ------------------------------------------------------- PC3200 DDR-DIMM 512MB Cl 2,5 | 591 ------------------------------------------------------- Harddisk ------------------------------------------------------- Western Digital Caviar 120GB | 1229 ------------------------------------------------------- Skjermkort ------------------------------------------------------- ATI Radeon 9500 PRO | 1795 ------------------------------------------------------- Kabinett ------------------------------------------------------- Sky Hawk PSR4698D7+W Miditower | 814 Chieftec Strømforsyning ATX 360W | 450 ------------------------------------------------------- Tilbehør ------------------------------------------------------- NEC CD-spiller IDE 52x | 268 Sony Diskettstasjon | 137 ------------------------------------------------------- Sum ------------------------------------------------------- 7775 kr inkludert mva + ev. frakt ------------------------------------------------------- Lenke til kommentar
fuzion Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Ser greit ut. Men som sagt kjøp heller en wd hardisk. Spar litt penger og kjøp et kabinett med strømforsyning. Feks. Chieftec til ca 800. Hmm.. Kan ikke fordra chieftec kabinett.. Sky hawk er jo døds-stilig!! Ser bra ut dette, men jeg ville heller kjøpt en WD harddisk og et billigere skjermkort (men det er selvsagt opp til en selv og hva du vil gjøre med pcen din). Det er vel kanskje også smartere å legge på to hundre kroner for en DVD-spiller? Har ikke behov for dvdspiller på pc'n.. Har det på pcen min nå, men har per dags dato ikke brukt den Lenke til kommentar
bambam Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Har hørt dårlig om skyhawk, men det er vel smak og behag. Vurdert Abit NF7? Men Asus A7N8X er vel like bra hvis du ikke skal klokke. Så meget bra ut det der Kos deg! Lenke til kommentar
oc88 Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Sånn Hovedkort ------------------------------------------------------- Asus A7N8X Deluxe | 1342 ------------------------------------------------------- Cpu ------------------------------------------------------- AMD Athlon XP 2500+ (Barton) | 1149 ------------------------------------------------------- Ram ------------------------------------------------------- PC3200 DDR-DIMM 512MB Cl 2,5 | 591 ------------------------------------------------------- Harddisk ------------------------------------------------------- Western Digital Caviar 120GB | 1229 ------------------------------------------------------- Skjermkort ------------------------------------------------------- ATI Radeon 9500 PRO | 1795 ------------------------------------------------------- Skal kjøpe det samme selv, men vurderer 2x512 mb RAM og kansje Seagate Barracuda 120gb V... den er stillere, men er kansje ikke like rask? Lenke til kommentar
sete Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Jeg anbefaler ikke å kjøpe WD, men Seagate hvis du ønsker en roligere PC. Har en WD 80GB 8 MB cache, men det hviner Men satte inn en Seagate V 120GB i servern min og den kan man nesten ikke høre Lenke til kommentar
*Gaute* Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Ville styrt unna skyhawk kabbiset. Har Raidmax 2 som er nesten identisk bortsett fra at jeg ikke har viftetunnel. Problemet er at det er gansk trangt, dårlig kvalitet og dårlig luftgjennomstrømning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå