Glasscola2 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Hei! Jeg har oppe en 50" HD-TV som jeg gjerne vil utnytte potensialet av. Sett at jeg laster ned en film som er f.eks. .mkv på min MacBook. Denne er på 7.4 GB, hvordan kan jeg spille dette av på min TV? Har kjøpt alle Star Wars DVD'ene bortsett fra nr. 1. Jævla keen på å få sett den første!! Lenke til kommentar
likferd Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Om macen din har HDMI, kjører du HDMI kabel rett i tv'en. Om den har DVI, og tv'en har DVI inngang, kan du bruke en DVI kabel. Om TV kun har HDMI, og mac kun DVI, kan du bruke ett hdmi->DVI adapter og en vanlig HDMI kabel. Samme om det er omvendt. For avspilling bruker du valgfritt program. VLC er det enkleste. Endret 5. mai 2009 av likferd Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Så det er ingen løsning å brenne ut platen? Har forøvrig VLC, men Apple har jo fucka dette med standarder så jeg har vel mini-DVI. Går det å spille HD filmer på TV'en når MacBooken ikke har HD oppløsning? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Eh, skjermen på macen skal ikke ha noe å si, siden du får opp nye valg for oppløsing når du kobler på TVen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå