bjartesi Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg har dette scriptet for en liten brukerdatabase: create database Brukeradm; use Brukeradm; create table Brukere ( bBrukernavn char(20) Not null, bPassord char(20) Not null, bPassordDato date, bPassordEndres date, bSistPaalogget datetime, bRettigheter char(20), primary key(bBrukernavn) ); Jeg ønsker å lage query som legger inn data i databasen slik at bPassordEndres automatisk blir satt til 30 dager etter at bPassordDato. Jeg har prøvd følgende query men får bare feil: insert into Brukere values ('admin', '111', now(), now(), (dateadd(day, '30', now()), 'Administrator'); Lenke til kommentar
bjartesi Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Denne er nå løst ved å gjøre følgende: insert into Brukere values ('Olav', '555' ,now(), date_add(now(),interval 30 day), now(), 'Gjest'); Et annet problem jeg har er at når jeg henter ut data i fra databasen i et C# program så får jeg med tidspunktet 00:00:00 ved siden av datoen. Jeg har brukt date og ikke dateTime. Hvorfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå