SuprG Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Hei Har i mange år ønsket å kjøpe speilrefleks (Nybegynner/hobby bruk), men her i forrige uke fant jeg ut at mitt søskenbarn skulle selge sitt Olympus Camedia E10 (År 2001?) til prisen av ca 1500 kr. Burde jeg gjøre dette? evt hvordan er bildekvaliteten osv? Er helt nybegynner på området. Takk Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) E-10 er riktignok teknisk sett et speilreflekskamera, men du vil nok være bedre tjent med å se deg om etter et moderne digitalt speilrefleks med større bildebrikke og utskiftbar optikk. 2001 er nok definitivt for steinalder å regne i dette markedet. Endret 5. mai 2009 av Kjetil-H Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Det er mulig at en E-10 er verdt 1500 for en samler; men det er vel knapt nok verdt noe som helst for oss andre. Tom Lenke til kommentar
kimare Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 E-10 er riktignok teknisk sett et speilreflekskamera, men du vil nok være bedre tjent med å se deg om etter et moderne digitalt speilrefleks med større bildebrikke og utskiftbar optikk. 2001 er nok definitivt for steinalder å regne i dette markedet. Dersom jeg leser dprevies anmeldelse riktig, så har E10 ikke mulighet til å skifte ut optikk. http://www.dpreview.com/reviews/olympuse10/ Jeg vil som Kjetil anbefale at du kikker på andre ting. Det bør være mulig å finne Canon 350D/Nikon D50/D70/ Konica Minolta 5D/7D til omtrent samme pris. Pentax og Olympus har nok også noe fra samme periode som de jeg nevner. Prisen antar jeg vil ligge på 1500-2000 med objektiv. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Søskenbarnet ditt er nok en liten luring Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Men jeg var lurere :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå