M00ds Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Noen som vet hvordan det er å importere solbriller fra Danmark? Toll? MVA? Frogskins (Y) Lenke til kommentar
Homme Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Du må betale MVA på 25%, men ikke toll. Neste gang prøver du google.com eller enkelt å greit toll.no ... Lenke til kommentar
gjgjgjtytyty Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) . Endret 6. mars 2013 av Espennt Lenke til kommentar
M00ds Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Takk, var litt usikker Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Du må betale MVA på 25%, men ikke toll.Neste gang prøver du google.com eller enkelt å greit toll.no ... Er solbriller tollfrie? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Du må betale MVA på 25%, men ikke toll.Neste gang prøver du google.com eller enkelt å greit toll.no ... Er solbriller tollfrie? Nei det er de ikke. Med mindre du kjøper noe billig juggel. Alt over 200 kroner fortolles. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...e=NO#avgiftsfri Les avsnittet "tollfrie varer"... Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Står da vitterlig ikke noe om at solbriller er tollfrie der, eller blingser jeg nå? Lenke til kommentar
Homme Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) # Eksempler på varer som er tollfrie:# - elektroniske produkter (TV, PC, DVD-spiller med mer) - DVD - CD - skriver - skanner - kikkert - kamera - sko og støvletter - bildeler - møbler - alt sportsutstyr, unntatt sportsklær - briller og solbriller Endret 5. mai 2009 av Homme Lenke til kommentar
-edvard- Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Du blingser nok ikke, men lenger ned på siden, under avsnittet "Hva må jeg betale?" står det hvilke varer som er tollfrie. Og der står bl.a. solbriller "Eksempler på varer som er tollfrie: - elektroniske produkter (TV, PC, DVD-spiller med mer) - DVD - CD ... - møbler - alt sportsutstyr, unntatt sportsklær - briller og solbriller " Too late, Homme kom meg i forkjøpet Endret 5. mai 2009 av -edvard- Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Rart, da jeg betalte toll på solbriller jeg kjøpte i fjor. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 sikkert på at det ikke var moms og tollbergening som er bergning av momsen? Tror de brukte tollberegning istedenfor momsberegning før for beregningen av momsen. da blir det som regel moms + 120-160kr som en avgift for at de beregnte momsen for deg. Men hvor kjøper dere billige solbriller? Kunne tenkte meg et par med Ray Bans. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Moms kan det ha vært, men den er da på 25% den også. Måtte etterbetale 320 kroner for et par Rayban en gang. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg tenkte på fortollingsgebyret jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå