ipi Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 The Retard Hei, har nylig kjøpt en ny PC som jeg har satt sammen og installert OS på. Jeg opplever at den skrur sg av og starter på nytt jevnlig etter en stund etter oppstart. Tenkte problemet hadde noe med XP versjonen jeg installerte, så jeg formaterte og installerte Vista. Foreløpig får jeg ikke gjort ferdi installasjonen ettersom PCen skrur seg av under installasjonen hele veien. Dette skjer etter nesten nøyaktig like lang tid. BIOS innstillinger står urørt, kabler er dobbeltsjekket, samt temperaturen i tillegg. Harddisk og DVDrom er forholdsvis ikke nytt, men kommer fra den gamle PCen. Jeg lurer også på om kanskje et er for liten PSU til komponentene. PCen: PSU: Corsair TX 650W Skjermkort: Gainward GTX 275 CPU: Intel Quad Core Q2800 Hovedkort: Asus P5Q3 CPU Kjøler: Cooler Master V8 RAM: 2 x 2GB Corsair DDR3 1337MHz Lenke til kommentar
Alpha-dog Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Tviler på at det er PSU'en som det er noe galt med:hmm: Høres ut som om den harddisken har noen ugler i mosen, mistenker det er den som er synderen her. Du kunne prøvd å kjøpe en ny harddisk da? Lenke til kommentar
ipi Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Snakket med noen på Datakjeden og noen andre jeg vet har kunnskap til PC. De nevnte at det kanskje kunne være RAMbrikkene som var synderen, og at de kan ha problemer med støtte til HKet. Kan dette stemme? Lenke til kommentar
Alpha-dog Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 mmm...jeg har aldri hørt om at RAM brikkene kan forårsake noe sånt. Spessielt ikke når maskinen (i utgangspunktet) kjører stabilt og fint helt til den skrur seg av. Men er det sånn at skjermen blir svart og alt bare slutter å gå eller er det "langsom" avslutning? Sånn at først kutter skjermen og så går resten av maskinen etterpå eller noe sånt? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Sjekk at du har siste BIOS. Asus har flere BIOS oppdateringer, den siste BIOS sier dette: "P5Q3 BIOS 0707 Enhance the compatibility with certain memory." Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Sjekk også at CPU-kjøler er skikkelig festet og sjekk temps. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå