Gå til innhold

Noen som har erfaring med USB Gitarer?

Anbefalte innlegg

Heisann

Skal skaffe meg en ny gitar snart og lurer på om jeg skal gå for en gitar med USB utgang. Snakker om en av disse to:

denne

eller

denne

Det jeg lurer på er om det er dårligere lyd og mye latency og lignende når man kobler gitaren til PCen på denne måten? Er det bedre å bare bruke en vanlig forsterker?

Takk^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Utan å nokon gong ha testa ein slik vil eg likevel tørre å gi deg dette rådet: Ligg unna.

enig.. det "høres" ikke bra ut.(ordvalg :p )

edit: USB og lydkvalitet går skjeldent hånd i hånd..

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

en startpakke, hmm. er ikke så god på det. sikker på at en musikksjappe nær deg har noen tilbud på slikt.

personlig bruker jeg ofte Musikkbørsen hvis jeg skal ha noe. mest fordi jeg bor nær en musikkbørs butikk, vet ikke hvordan de er å handle med over nettet. tror de har noen squier pakker til rundt 2-3 tusen. eksempler: 184020 og 184015. dette er artikkelnummeret du må søke på fra siden dems, får ikke direkte link :(

Lenke til kommentar

Om USB er bra kommer vel an på hva som sitter inni gitaren? Jeg bruker USB til å ta opp, men har en Zoom H4 mellom instrumentet og PC-en.

Ps: hvis du har tenkt å kjøre gitaren rett i lydinngangen på PC-en og bruke et standard gratis opptaksprogram så kommer lyden til å bli så fæl at du nesten kan ta opp med mobiltelefonen isteden ... Du må ha et brukbart lydkort (trenger ikke å være dyre greiene, men må jo være tilpasset lydinnspilling) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...