Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hjelp til overklokking av E8600

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har Evga 780i hovedkort, E8600 CPU, NorthQ 3590 Water Cooling Kit til CPU og Mushkin DDR2 4GB 8500 RAM. Skjermkort så har jeg EVGA GeForce GTX 285 1GB PhysX CUDA, også har jeg en OZC 850 W strømforsyning.

Jeg har klokka den til 4 Ghz nå uten noe problem.. Jeg vil at den skal yte best mulig, men jeg er usikker på hva jeg skal sette volt og sånn på,, litt redd for å tukle for mye med det.

Ser det er mange som sier det ikke er noe problem å få den til 4,5 GHZ

Tempratur på CPU med 4 ghz er 40,5 grader.. Hva er egentlig farlig høy tempratur på denne cpu'n ?

Vet det er mye flinke overklokkere her, så jeg håper jeg kan få litt hjelp av dere..

Hilsen:

Ove Henning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommet noen vei Brommz? vurderer en E8600 selv ser du...

Gå får Quad Stig! Akkurat nå, - ja, Duo'n kjører bedre på det meste akkurat nå. ( PGA. at ikke alle program støtter flerkjerner prosseser!)

Men om ett år sitter du med skjegget i postkassa og tenker, - "Fillern, hvorfor kjøpte jeg en DUO nå, når Quad CPU'en gruser allt iforhold til Duo!"

Bare et tips, gå får en Q9450, eller hva den heter med 2,83Ghz

Lenke til kommentar
alt for høye temps som blir satt som grense hos enkelt her inne! 75c er max for min cpu(men nå er dette en 65nm proc også da) :p

Er ikke sikker på på va intel lover for den, men f.eks for min e8400 c0 gjelder garantien opptil 72.4Grader så det er ikke noe spessielt farlig med litt over.

Men igjen mer varme betyr at man må har mer spenning for å få det til, som igjen fører til kortere leve tid for prosessoren.

Men angående 4.5Ghz hvis du har vært litt heldig med brikken din så skal no det går rimelig enkelt ; )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...