Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst]Idiot guide for montering av cpu kjøler

Anbefalte innlegg

Kjøleren min begynte å kjøle dårlig så jeg tok den av for å rengjøre vifte og kjøleribbe.

Standard kjøler 8400E.

Når jeg skulle ha shiten på plass igjen så så fikk jeg litt problemer. To av "pluggene" smatt på plass med fornøyde klikk, de to andre fikk jeg ikke noe godt klikk ut av, men de virker å sitte.

Hadde ikke kjølepaste liggende (noe jeg selvfølgelig trodde jeg hadde, nå bestilt) så jeg måtte bare bruke det som var på.

Etter å ha satt sammen tingene igjen så steg tempen 5-7 grader ved idle og går til pip pip alarm høyder(70 ++) når jeg fyrer opp ett spill samtidig som jeg har Fox One oppe for å overvåke.

Er det fordi jeg ikke hadde ny kjølepasta, eller skulle jeg ha klart å få bedre klikk ut av alle pluggene? Hvor hard må man presse for å få det til?

Edit: var meg som var idiot som antatt... måtte ha pilene korrekt før jeg dyttet ned, da gikk det mye bedre :-)

/vonGrepa

Endret av vonGrepa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hører ikke til at du skal bruke all makt. SE at pluggene sitter i hullet før du klemmer dem på plass.

Skaff ny pasta før du monterer. Den "pip pip" lyden indikerer nok at temp er alt for høy. Men 70C er ikke krise, 90C derimot.

Slet selv med en boxed kjøler som ikke ville sitte, det var bare å trykke litt med fingeren før vifta gikk roligere, noe som indikerer på at den ikke fikk god nok kontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...