stineelize Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 heihei . jeg ønsker å gå ned 8 kilo på 2mnd. jeg er 159 høy og veier 60kg. jeg trener fotball 3-4 dager i uken og friidrett 3-4 . menyen : frokost: Jordbær yoghurt m/ müsli eller havregrøt skolen: 1 knekkebrød med brunost eller leverpostei + 1-2 frukt og en grønnsak etter skolen: 1-2 knekkebrød med fisk, brunost eller leverpostei middag: veldig varierende, men er veldig glad i kyllingfilet i tacolefse, men går mye i kjøtt retter kvelds: : 1-2 knekkebrød med brunost vil jeg opnå vektrduksjon med dette kostholdet? veldig glad for svar! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Nå er ikke jeg noen ekspert i slanking og kosthold (egentlig helt blank), men er det ikke lurt å droppe osten? Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Akkurat hva du spiser og hvor ofte er en ting, men til bunn og grunn er det antall kalorier du spiser VS antall kalorier du forbrenner i løpet av en dag som har noe og si.. Hvordan finne ut hvor mange kalorier du trenger per uke? På en skala fra 30 til 40, hvor 30 er veldig lite aktig og 40 er veldig aktiv, hvor vil du plassere deg da? Du høres passe aktiv ut så vi kan si 36, så ganger vi det med vekten din: 36*60 = 2160.. Så 2160 kalorier trenger du vær dag for og holde vekten din stabil og gi organene nok kalorier.. Vist du vil ned en hel kilo på 7 dager så må du ned til 1100 kalorier vær dag, altså spise mat opptil 1100 kalorier pr. dag.. 1 Kilo fett er circa 7000 kalorier, så vist du spiser 1000 kalorier mindre vær dag en det som er normalt for deg(2160), så vil du etter en uke ha gått ned 1 kilo fett.. Håper dette var til og skjønne.. Så du kan spise ganske mye forskjellige i løpet av dagen med ost eller uten ost blir egentlig det samme, bare ikke over 1100 kalorier totalt den dagen.. Diettene din: frokost: Jordbær yoghurt 3.dl m/ 50 gram müsli eller havregrøt - circa 330 kalorier skolen: 1 knekkebrød med brunost eller leverpostei + 1-2 frukt og en grønnsak - circa 140 kalorier etter skolen: 1-2 knekkebrød med fisk, brunost eller leverpostei - circa 230 calorier middag: veldig varierende, men er veldig glad i kyllingfilet i tacolefse, men går mye i kjøtt retter TENKER 1 KYLLINGFILLE OG 2 LEFSER - circa 450 kalorier kvelds: : 1-2 knekkebrød med brunost - circa 230 kalorier Totalt circa 1380 kalorier i løpet av en dag.. For og komme litt laverer i antall kalorier, ville jeg byttet ut osten og leverpostei med kjøttpålegg, oppkuttet kylling eller lignende. Byttet ut lefser med masse grønnskaker, brokkoli f.eks. Husk og drikk mye vann PS: Prøv deg litt frem, vi har alle forskjellige kropper og noen forbrenner mer enn andre, det jeg sier er bare circa hvordan du burde gjøre dette. Blir du veldig sulten så spis litt.. Lenke til kommentar
stineelize Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Akkurat hva du spiser og hvor ofte er en ting, men til bunn og grunn er det antall kalorier du spiser VS antall kalorier du forbrenner i løpet av en dag som har noe og si.. Hvordan finne ut hvor mange kalorier du trenger per uke? På en skala fra 30 til 40, hvor 30 er veldig lite aktig og 40 er veldig aktiv, hvor vil du plassere deg da? Du høres passe aktiv ut så vi kan si 36, så ganger vi det med vekten din: 36*60 = 2160.. Så 2160 kalorier trenger du vær dag for og holde vekten din stabil og gi organene nok kalorier.. Vist du vil ned en hel kilo på 7 dager så må du ned til 1100 kalorier vær dag, altså spise mat opptil 1100 kalorier pr. dag.. 1 Kilo fett er circa 7000 kalorier, så vist du spiser 1000 kalorier mindre vær dag en det som er normalt for deg(2160), så vil du etter en uke ha gått ned 1 kilo fett.. Håper dette var til og skjønne.. Så du kan spise ganske mye forskjellige i løpet av dagen med ost eller uten ost blir egentlig det samme, bare ikke over 1100 kalorier totalt den dagen.. Diettene din: frokost: Jordbær yoghurt 3.dl m/ 50 gram müsli eller havregrøt - circa 330 kalorier skolen: 1 knekkebrød med brunost eller leverpostei + 1-2 frukt og en grønnsak - circa 140 kalorier etter skolen: 1-2 knekkebrød med fisk, brunost eller leverpostei - circa 230 calorier middag: veldig varierende, men er veldig glad i kyllingfilet i tacolefse, men går mye i kjøtt retter TENKER 1 KYLLINGFILLE OG 2 LEFSER - circa 450 kalorier kvelds: : 1-2 knekkebrød med brunost - circa 230 kalorier Totalt circa 1380 kalorier i løpet av en dag.. For og komme litt laverer i antall kalorier, ville jeg byttet ut osten og leverpostei med kjøttpålegg, oppkuttet kylling eller lignende. Byttet ut lefser med masse grønnskaker, brokkoli f.eks. Husk og drikk mye vann PS: Prøv deg litt frem, vi har alle forskjellige kropper og noen forbrenner mer enn andre, det jeg sier er bare circa hvordan du burde gjøre dette. Blir du veldig sulten så spis litt.. høres veldig bra ut jeg trener som regel hver dag, i alt fra 1,5 - 4t så det varierer veldig. Jeg har også en relativ høy muskelmasse så forbrenner nok litt mer der. men tusentakk for svar. Hjelper veldig Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå