xcitu Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Hei. Jeg skal da installere siste versjon av Ubuntu på en litt gammlere PC. Den har hovedkortet MSI 915P Combo2-F(Finnes i Ubuntu Linux Hardware Compability List). Jeg starta opp LiveCD og tenkte jeg skulle teste om internettet fungerte, men det gikk dårlig. Ubuntu snappa ikke opp nettet mitt(kablet/wired). Da hadde jeg nettverkskabel fra punkt-i-vegg til PC. Når jeg tok kabelen inn og ut så får jeg melding om at jeg blir disconnected, selv om jeg har kabelen i. Da prøvde jeg å kjøre nettet gjennom en router som gav noe bedre resultat. Her snapper Ubuntu-LiveCD opp nettet mitt, får sånn "connect" ikon og til slutt viser det 2 datamaskiner der, som betyr at det er kontakt. Jeg fikk melding om at jeg var "connected" eller noe slikt. Men når jeg prøver å gå inn på Google så finner den ikke siden, ingen sider jeg prøver på. Any idea om hvordan jeg kan fikse nett? Endret 5. mai 2009 av xcitu Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Moderator: Beklager bump, er litt desperat. Noen? Har installert Ubuntu nå. Jeg får opp "Connection" enabled, men kan ikke gjøre noe som helst som krever internett. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Du må nesten fortelle litt om dette nettverksoppsettet ditt. Er du bak en router som kjører DHCP (automatisk tildelig av IP-adresser og DNS navnetjenere)? Eller benytter du deg av statisk IP? Eller noe annet? Fisk opp en terminal. Enten: Alt + F2, så kjør 'gnome-terminal'. Eller finn det i menyen). Test om du kan kople til servere ved å bruke IP og ikke DNS. Kjør ping 74.125.67.100 (ctrl + c for å avbryte) Om du har mulighet, gi oss også output av: ifconfig -a Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå