Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg lurer på om jeg har diabetes...

Anbefalte innlegg

Det var en psykologistudent som først gjorde meg oppmerksom på denne sykdommen, da jeg fortalte han om min irrasjonelle frykt for å være på "tørre" steder (steder jeg ikke har tilgang til vann.)

Jeg har lest om symptomene på nett, og jeg synes de stemmer godt overens med meg.

Jeg drikker opptil tre liter vann hver dag, men tror ikke jeg urinerer unormalt ofte. 4-5 ganger om dagen, kanskje?

-Trøtthet.

Jeg tilbringer i gjennomsnitt rundt 15 timer av dagen i sengen.

Jeg pleier å sovne når jeg kommer hjem fra skolen, våkner igjen litt ut på kvelden for å spise middag, og sovner igjen etter det.

Unormal døgnrytme har jeg hatt siden jeg var liten, så det er ikke nytt for meg.

-Kløe i underlivet.

Vel, huden er ganske tørr der nede, og jeg klør litt rundt snabelen. Enda et symptom jeg oppfyller.

-Kvalme og oppkast.

Denne har jeg ikke. Jeg kaster aldri opp, med mindre jeg har fått et eller annet virus.

Kan være litt kvalm til tider, men ikke unormalt mye tror jeg.

Noen her som har peiling? Burde jeg gå til lege?

Jeg er redd for å virke litt hypokonder-aktig hvis jeg går til legen bare fordi jeg synes jeg drikker litt mye vann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er en ting jeg egentlig må spørre om, at man har stor trang til å drikke vann, er det symptomer på diabetes?

Hvis man drikker store mengder vann, skal det visstnok være et symptom ja.

Hva som menes med "store mengder", er jeg ikke helt sikker på. Jeg tror det er normalt å drikke mellom en og to liter daglig.

Kan legge til: nå har jeg akkurat drukket min fjerde halvliters-flaske med vann for idag. Det blir sikkert to til i løpet av kvelden.

Endret av hestpeisen
Lenke til kommentar

Hest.

Det kalles for medisinstudent syndrom.

Tror meg, diabetes er "en" av mangen som du har symptomer for.

Er du forsatt usikker? Ta kontakt med lege for OGT og HBA1c test.

Vaio :wallbash:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...