vi er lost Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Har hatt truecrypt installert for å kryptere hele harddisken, men så her en dag ble windows installasjonen korrupt og jeg får da ikke bootet windows jeg får heller ikke kjørt reparasjons programmet til windows da dette også er korrupt. Dette er en Vista installasjon. Har ikke cden jeg lagde ved installasjon, den ligger sikkert langt langt borte. Så det jeg da lurte på var om det var mulig å boote pcen i linux (med livecd) og så mounte disken der og få den dekryptert og på den måten få ut dataene før jeg reinstallerer. På forhånd takk Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Dette skal være fullt mulig. Så lenge du har passordet til den krypterte disken, så skal det bare være innstallere truecrypt når du har fått LiveCDen opp å kjøre. Hvis dette er en NTFS disk kan det være at du er nødt til å tvinge den til å "mounte" partisjonen hvis denne er skadet. Endret 5. mai 2009 av kpolberg Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Montering o.l. bør ikke være noe problem som kpolberg sier. Men det kan bli en utfordring å få fikset opp en skadet partisjon, for jeg tror ikke det finnes verktøy for å rette opp i NTFS partisjoner for Linux. Er du heldig så trenger du ikke det, er du uheldig kan du jo ihvertfall få laget et bilde av partisjonen ukryptert. EDIT: PS: backup Endret 5. mai 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå