Gå til innhold

Generell diskusjon rundt situasjonen i Midtøsten

Undersøkelse om situasjonen i Midtøsten  

308 stemmer

1. 1. Burde Israel trekke seg tilbake fra okkuperte områder?

• Ja
      158
    • Ja, men bare dersom de arabiske landene vil anerkjenne Israel først
      74
    • Nei, områdene er fortsatt strategisk viktige
      24
    • Nei
      26
    • Ingen formening/vet ikke
      26
  2. 2. Burde det opprettes en egen, palestinsk stat?

• Ja
      152
    • Nei
      41
    • Ja, men bare dersom palestinerne anerkjenner Israel
      90
      25
  3. 3. Bør de palestinske flyktningene få vende hjem?

• Ja
      234
    • Nei
      37
      37
  4. 4. Støtter du en deling av Jerusalem?

• Ja
      54
    • Nei
      78
    • Støtter status som internasjonal by under FN-styring
      124
      52
  5. 5. Bør Hamas anerkjennes som forhandlingspartner av USA og Israel?

• Ja
      67
    • Ja, dersom Hamas frastår fra terrorisme
      134
    • Nei
      75
      32
  6. 6. Støtter du Oslo-avtalen og prinsippet om den palestinske selvstyremyndigheten?

• Ja
      159
    • Nei
      57
      92
  7. 7. Støtter du opprettelsen av staten Israel i 1948?

• Ja
      128
    • Nei
      141
      39

Anbefalte innlegg

Israel er de siste som skal åpne kjeften sin om terrorisme! Ærlig talt!

Er du klar over at palestinernes rettigheter blir bedre beskyttet av staten Israel enn av mafiabandene PLO og Hamas?

Da gjør Israel en dårlig jobb, fordi bombing & terrorisering hver dag hjelper ikke stort.

Hvis du sier at Israel driver med terror, er det ikke vits å snakke med deg. Da er det du som er trangsynt. Har du vært der nede? har du vært der ned? jeg har, og jeg har sett saken fra begge sider. Da kan jeg si at jeg støtter Israel i kampen mot terror.

Nei, jeg har ikke vært der. Du er vel også den første som kommer tilbake og støtter Israel. Når t.o.m. norske leger er imot det Israel driver med, så sier det litt. f.eks. forholdet mellom drepte palestinere og israelere vil du se en stor forskjell :) Israel er den største inhumane pesten som eksisterer per dags dato.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bombing & terrorisering hver dag hjelper ikke stort.

Jo, faktisk. Man kan ikke bare sitte stille og ta imot og lære muslimene at det nytter å terrorisere.

Når t.o.m. norske leger er imot det Israel driver med, så sier det litt.

Ja, fy faen! Spesielt siden de er marxister...

forholdet mellom drepte palestinere og israelere vil du se en stor forskjell

Takket være mafiabander som bruker sivile som skjold.

Israel er den største inhumane pesten som eksisterer per dags dato.

At du foretrekker en ond kollektivistisk mafiabande framfor et relativt fritt demokrati, sier litt om deg.

Endret av Olympico
Lenke til kommentar
bombing & terrorisering hver dag hjelper ikke stort.

Jo, faktisk. Man kan ikke bare sitte stille og ta imot og lære muslimene at det nytter å terrorisere.

Når t.o.m. norske leger er imot det Israel driver med, så sier det litt.

Ja, fy faen! Spesielt siden de er marxister...

1. Når Israel angriper Palestinere kan de ikke forvente noe annet tilbake, det sier litt seg selv (burde hvertfall). Men dumme nok som israelere er fortsetter de.

2. Norske leger marxister? Du er faen meg veldig opplyst skjønner jeg!

man kan jo praktisk sett kalle denne tråden "Arabere vs. Jøder"

Nei, i utgangspunktet kan du ikke det. Sett fra Israel sin side kan du det, fordi de gjemmer seg bak Jødedommen hver gang de forsvarer sine handlinger. Dette er ikke en religiøs tråd, og hvis det er det du er ute etter, har du kommet til feil sted.

Lenke til kommentar

man kan jo praktisk sett kalle denne tråden "Arabere vs. Jøder"

Jeg vil anta at 90% av de som diskuterer aktivt i denne tråden er enten jøde, muslim, kristen eller har blodsbånd til Midt-Østen. Er selvfølgelig en ren spekulasjon, men på måten det blir diskutert så minner det svært mye om hvordan oppførselen er i Midt-Østen. Forskjellen er at hebraisk/arabisk/våpen er byttet ut med det norske språket.

Lenke til kommentar

Det er ikke Israelerne som går inn på busser og kjøpesentere med en bombe rundt magen, og rope allaho akbar før de sprenger seg i luften med håp om å drepe flest mulige sivile Israelere.

Jeg vil anta at 90% av de som diskuterer aktivt i denne tråden er enten jøde, muslim, kristen eller har blodsbånd til Midt-Østen. Er selvfølgelig en ren spekulasjon, men på måten det blir diskutert så minner det svært mye om hvordan oppførselen er i Midt-Østen. Forskjellen er at hebraisk/arabisk/våpen er byttet ut med det norske språket.

hehe, bra sagt!

Endret av Medlem-205774
Lenke til kommentar

Norske leger marxister? Du er faen meg veldig opplyst skjønner jeg!

Rødt...

Motsatt :)

hehe, det er ikke Israelerne som går inn på busser og kjøpesentere med en bombe rundt magen, og rope allaho akbar før de sprenger seg i luften med håp om å drepe flest mulige sivile Israelere.

Og hvorfor gjør de det, tror du? Fordi Isralerere er snille med dem? Tenk en tanke lenger!

Lenke til kommentar

Norske leger marxister? Du er faen meg veldig opplyst skjønner jeg!

Rødt...

Motsatt :)

hehe, det er ikke Israelerne som går inn på busser og kjøpesentere med en bombe rundt magen, og rope allaho akbar før de sprenger seg i luften med håp om å drepe flest mulige sivile Israelere.

Og hvorfor gjør de det, tror du? Fordi Isralerere er snille med dem? Tenk en tanke lenger!

Det eneste du trenger å gjøre for å forstyå Israel er å tenke. Hvorfor er det krig der nede når palestinerne, sprenger seg selv i luften for å drepe flest sivile og komme til himmel med 72 jomfruer eller 72 dadler som kansje er det riktige.

Lenke til kommentar
Det eneste du trenger å gjøre for å forstyå Israel er å tenke. Hvorfor er det krig der nede når palestinerne, sprenger seg selv i luften for å drepe flest sivile og komme til himmel med 72 jomfruer eller 72 dadler som kansje er det riktige.

Useriøst innlegg. Skjerpings :)

Lenke til kommentar

Jeg er overlegen fordi du er useriøs? Tråden handler om Midtøsten konflikten, den er ikke lagd for at sånne som deg skal snakke bullshit om andres religioner og livssyn! Jekk deg ned et par hakk selv! Usaklig og useriøs; det er det du er. Innse det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...