Gå til innhold

Generell diskusjon rundt situasjonen i Midtøsten

Undersøkelse om situasjonen i Midtøsten  

308 stemmer

1. 1. Burde Israel trekke seg tilbake fra okkuperte områder?

• Ja
      158
    • Ja, men bare dersom de arabiske landene vil anerkjenne Israel først
      74
    • Nei, områdene er fortsatt strategisk viktige
      24
    • Nei
      26
    • Ingen formening/vet ikke
      26
  2. 2. Burde det opprettes en egen, palestinsk stat?

• Ja
      152
    • Nei
      41
    • Ja, men bare dersom palestinerne anerkjenner Israel
      90
      25
  3. 3. Bør de palestinske flyktningene få vende hjem?

• Ja
      234
    • Nei
      37
      37
  4. 4. Støtter du en deling av Jerusalem?

• Ja
      54
    • Nei
      78
    • Støtter status som internasjonal by under FN-styring
      124
      52
  5. 5. Bør Hamas anerkjennes som forhandlingspartner av USA og Israel?

• Ja
      67
    • Ja, dersom Hamas frastår fra terrorisme
      134
    • Nei
      75
      32
  6. 6. Støtter du Oslo-avtalen og prinsippet om den palestinske selvstyremyndigheten?

• Ja
      159
    • Nei
      57
      92
  7. 7. Støtter du opprettelsen av staten Israel i 1948?

• Ja
      128
    • Nei
      141
      39

Anbefalte innlegg

Evt. Legger vi ned Midt-Østen så får hele verden fred og ro fra alt maset :)

Ikke særlig rettferdig overfor de innfødte vil jeg si.

Ingenting er rettferdig. Legger vi Isreal ned er det urettferdig ovenfor isrealittene. Legger vi ned araberland er det urettferdig ovenfor araberne. Legger vi alle ned er det urettferdig for alle. Kanskje det er den mulige løsningen slik at de i Midt-Østen for en gangs skyld kan være enige om noe og innse det JFK så fint sa det om sin motpart:

"Our most basic common link is that we all inhabit this planet. We all breathe the same air. We all cherish our children's future. And we are all mortal. "

Kanskje noe vi alle burde ta lærdom av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å spørre her er som å spørre Osama eller Cheney om gode dokumentarer om "krigen mot terror". Ellers kan du dra god nytte av å lese i denne tråden fordi den gir et godt bilde på hvor fastlåst konflikten er. Det samme oppgulpet blir presentert her side etter side på samme måte at en får det samme oppgulpet servert i dag som en fikk i 1990 og som en vil få i 2030.

Lenke til kommentar

araberne ønsker bare våpenhvile for å kunne drive terror uten å få igjen.

Dummeste jeg har hørt :) de ønsker våpenhvile så deres barn kan gå fritt i gatene uten å bli drept fordi Israel vil ha nye områder! Israel er den største pesten på denne jord for tiden.

Lenke til kommentar

araberne ønsker bare våpenhvile for å kunne drive terror uten å få igjen.

Dummeste jeg har hørt :) de ønsker våpenhvile så deres barn kan gå fritt i gatene uten å bli drept fordi Israel vil ha nye områder! Israel er den største pesten på denne jord for tiden.

Nordmenn som ikke virkelig har satt seg inn i konflikten har et absurd syn på saken. Det er ikke rart at Norge er det mest antisemittiske landet i verden, med den ELENDIGE, ENSIDIGE, GODTROENDE og ANTI-ISRAEL pressen vi har i Norge.

Israel blir terroisert gjevnlig av Hamas og andre terror-lag. Israel dreper sivile fordet terroristene bruker barn og kvinner som skjold.

post-205774-1272300075,3707_thumb.jpg

post-205774-1272300084,2081_thumb.gif

post-205774-1272300091,2187_thumb.jpg

post-205774-1272300099,5542_thumb.jpg

Endret av Medlem-205774
Lenke til kommentar

Nå lo jeg godt. Norge anti-israelsk? Det er kun de to siste årene Norge har fått opp øynene og satt seg kritiske til Israel og deres rasistiske politikk.

Det ene bildet du viser med palestinere som bruker barn som skjold har jeg noe å si om. Eller heller VISE!

Det irriterer meg noe så GRENSELØST at folk virkelig forsvarer Israel. Og for å si det sånn; Israel er de siste som skal åpne kjeften sin om terrorisme! Ærlig talt!

Lenke til kommentar

Nå lo jeg godt. Norge anti-israelsk? Det er kun de to siste årene Norge har fått opp øynene og satt seg kritiske til Israel og deres rasistiske politikk.

Det ene bildet du viser med palestinere som bruker barn som skjold har jeg noe å si om. Eller heller VISE!

Det irriterer meg noe så GRENSELØST at folk virkelig forsvarer Israel. Og for å si det sånn; Israel er de siste som skal åpne kjeften sin om terrorisme! Ærlig talt!

Terror? du aner seriøst ikke hva du snakker om. Israel driver ikke med terror i det hele tatt.

Jeg driter i at det irriterer deg at noen forsvarer Israel, men jeg er stolt over å forsvare Israel. Og de som ikke forsvarer Israel, de har faktisk ikke sett saken fra begge sider ordentlig, eller så følger de denne: "go with the flow" og lar araberne hjernevaske naive europere til å hate Israel.

post-205774-1272305766,736_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Terror? du aner seriøst ikke hva du snakker om. Israel driver ikke med terror i det hele tatt.

Jeg driter i at det irriterer deg at noen forsvarer Israel, men jeg er stolt over å forsvare Israel. Og de som ikke forsvarer Israel, de har faktisk ikke sett saken fra begge sider ordentlig, eller så følger de denne: "go with the flow" og lar araberne hjernevaske naive europere til å hate Israel.

Virkelig?

fosforgroot.jpg

Lenke til kommentar

hehe, vet du hva det er ?

Videoer kan jeg og vise.

Lenke til kommentar

De driver ikke med terror? Ser ikke ut som du har innsikt i det som foregår der nede i det hele tatt.

Du forsvarer Israel fordi du ikke vet bedre. Hadde du derimot klart å argumentere bedre enn det du gjør, så kanskje jeg kunne forstått tankegangen din. Men dessverre, at du er "stolt" er ikke en del av seriøs argumentasjon, men sånn for det bare være for din del.

Israel driver med terror, det er fakta. Benekter du dette er du bare trangsynt. I tillegg skaper de terror. Hvorfor? La meg introdusere et nytt ord: KONSEKVENSER!

Det som skjer der nede er rett og slett hjerteskjærende.

IAF, du er så trangsynt at det er helt sykt. Forventet du at HAMAS skulle føre lovlig krig tilbake etter det Israel gjør med dem? Latterlig!

Endret av Montana298
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...