Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Generell diskusjon rundt situasjonen i Midtøsten

Undersøkelse om situasjonen i Midtøsten  

308 stemmer

1. 1. Burde Israel trekke seg tilbake fra okkuperte områder?

• Ja
      158
    • Ja, men bare dersom de arabiske landene vil anerkjenne Israel først
      74
    • Nei, områdene er fortsatt strategisk viktige
      24
    • Nei
      26
    • Ingen formening/vet ikke
      26
  2. 2. Burde det opprettes en egen, palestinsk stat?

• Ja
      152
    • Nei
      41
    • Ja, men bare dersom palestinerne anerkjenner Israel
      90
      25
  3. 3. Bør de palestinske flyktningene få vende hjem?

• Ja
      234
    • Nei
      37
      37
  4. 4. Støtter du en deling av Jerusalem?

• Ja
      54
    • Nei
      78
    • Støtter status som internasjonal by under FN-styring
      124
      52
  5. 5. Bør Hamas anerkjennes som forhandlingspartner av USA og Israel?

• Ja
      67
    • Ja, dersom Hamas frastår fra terrorisme
      134
    • Nei
      75
      32
  6. 6. Støtter du Oslo-avtalen og prinsippet om den palestinske selvstyremyndigheten?

• Ja
      159
    • Nei
      57
      92
  7. 7. Støtter du opprettelsen av staten Israel i 1948?

• Ja
      128
    • Nei
      141
      39

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det sies at Israel har hatt krisemøte - i forbindelse med at Obama sa til Netanyahu når han besøkte Washington - at visst Israel prøvde å stoppe Iran sitt atomprogram millitært- så vil USA isolere Israel totalt.

Israel hadde forøvrig også bestillt for en tid tilbake super bomber fra USA, som var svært viktige med tanke på å trenge igjennom til de underjordiske anleggene i Iran - bombene ble ferdig produsert og var på vei til Israel, men like før båten nådde havnen i Haifa så klarte Obama å kansellere hele kjøpet og fikk båten til å returnere.

Obama fikk også nysen i at Israel hadde super hemmelig samarbeid med noen arabiske stater i Midtøsten, når det gjaldt å hindre Iran sin streben etter atomvåpen - Obama har også gått inn der og sabotert for Israel.

Det er også mange andre eksempler på at Obama har lagt seg på en linje - som går inn for at Iran skal få seg atomvåpen - men jeg ønsker ikke å nevne flere nå.

Obama leker iallefall med ilden, og jeg tror ikke det kommer til å ende bra for Obama. Da Amerika har vert en svært god støtte for Israel, og det som nå skjer vil ikke gå upåaktet henn.

Vil New York om ikke mange år bli oversvømt av vann? Itillegg til andre dramatiske ulykker av store dimensjoner som skal ramme USA?

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke vi skal satse på en ny syndeflom i New York med det første, ikke minst ville det ta knekken på mye mer enn New York, eksempelvis Haifa, siden det ville innebære en økning av vannstanden på alle hav i verden, noe som igjen ville ha en ganske sterk betydning for absolutt alle havner som ligger på havnivå. For min del ville det vel også føre til et behov for å flytte siden jeg bor ti meter fra nevnte hav.

Jeg håper i alle fall ikke at det skjer, og jeg tror ikke det er noen i global oppvarming-campen som påstår at det kan skje så fort heller, og når ikke en gang de overmaksimerer det ser jeg på det som en ganske usannsynlig greie.

Angående Obamas ønske om at Iran skal få atomvåpen syns jeg det høres svært lite troverdig ut, og med mindre du kan sannsynliggjøre det på noen måte kommer jeg til å oppfatte det som helt uten troverdighet.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke vi skal satse på en ny syndeflom i New York med det første, ikke minst ville det ta knekken på mye mer enn New York, eksempelvis Haifa, siden det ville innebære en økning av vannstanden på alle hav i verden, noe som igjen ville ha en ganske sterk betydning for absolutt alle havner som ligger på havnivå. For min del ville det vel også føre til et behov for å flytte siden jeg bor ti meter fra nevnte hav.

Jeg håper i alle fall ikke at det skjer, og jeg tror ikke det er noen i global oppvarming-campen som påstår at det kan skje så fort heller, og når ikke en gang de overmaksimerer det ser jeg på det som en ganske usannsynlig greie.

Angående Obamas ønske om at Iran skal få atomvåpen syns jeg det høres svært lite troverdig ut, og med mindre du kan sannsynliggjøre det på noen måte kommer jeg til å oppfatte det som helt uten troverdighet.

Når det gjelder Amerika New York vs Israel Haifa oversvømmelse, så er det snakk om katastrofer som er ment å ramme USA og ikke Israel.

1. Ekspertene sier det er ett tidspørsmål før det store fjellene ved øyen ute i atlanterhavet der kollapser, noe som med sansynleghet vil ramme det amerikanse kyst byene kraftig og brutalt.

2. Universets asteroide angrep (som bibelen forøvrig profeterer - brennende stjerner som skal krasjlande), itillegg til forskerne som sier at det nå er en styggelig asteroide på vei, men vi snakker vel ikke før godt uti 2020 årene. Den asteroiden passerte jorden, men den ble forsinket, og skulle i utgangspunktet egentlig komme tidligere slik at den traff jorden pga. kurs omstendighetene med kurs påvirkninger tatt med i beregningene, men den unngikk jorden nettopp pga. den ble "forsinket", det er nettopp den som faktisk har snudd og er på vei tilbake med rettning jorden....

...den vil sansynlegvis treffe Atlanderhavet, fordi det er ingen profetier eller andre ting som tyder på at Israel skal bli oversvømt, med andre ord kan den ikke treffe middelhavet. Og når en tar noen europeiske hensyn med også, utifra profetier, så tyder det på at den vil treffe Atlanderhavet som igjen vil gå mest hardt utover USA. Og det tror jeg ikke er tilfeldig, da det står at imperiumer som "forbanner" Israel skal få gjennomgå.

Og det som gjør dette så spesielt og at USA kan få så hardt tilbake, er at USA har i langetider nå vert en viktig og "reddene engel" for Israel i svært mange tilfeller, der det kun er USA som har stanset alvorlige straffetiltak etc mot Israel pga. at Israel prøver å beskytte seg mot sine "fiender". Det er dermed veldig logisk at det vil kunne gå hardt ut over USA visst dem som reddene engel og "all makt i sin hand" svikter Israel midt oppi Israel sin viktigeste kamp mot tilværelsen - og nå nettopp Iran sin streben etter kjemiske våpen etc som det er høy sansyleghet at de ekstreme prestestyret i Iran faktisk ikke bare vil true med - men også benytte seg av!

Jeg har vanskelig for å tro at USA slipper billig unna, nettopp fordi dem har vert en overbeskytter for jødestaten, og isåmåte den eneste - og derfor nå sitter med nøkkelen og har stor makt når det gjelder for å øydelegge for Israel.

Obama er ingen israel venn, han har ikke bare valgt side med islamistene, han har valgt side med de mest ekstreme islamistene - han klarer å skjule det for omverden, men han har ikke klart å skjult det for Israel - fordi det skulle godt gjøres, da dem sitter midt opp i det og vet hva som foregår under overflaten. Det var forøvrig ikke tilfeldig at Obama gav ordre om at møtet han hadde med Nethanyahu nylig skulle være helt lukket for omverden - Netanyahu fikk imidlertidig hakeslepp og kom nærmest i sjokk tilstand...

...da han fikk beskjed fra Obama, at visst Israel prøver å stoppe Iran millitært - så kom Obama til å isolere Israel totalt.

Disse opplysningene er ikke offentligjort - da møtet faktisk var topp hemmelig når det gjaldt hva som ble snakket om. Men informasjonen om krisemøtet i Israel og det Obama sa til Netanyahu har han ikke holdt for seg selv, altså Netanyahu medellte det med sine når han kom tilbake til Israel, og derifra har det nådd ut til enkelte seriøse og troverdige medier i Israel som disse opplysningene her hentet fra.

Men som sagt ingenting er offentligjort av hverken USA eller Israel, så det blir umulig å komme med fakta kilde angående at opplysningene stemmer - nettopp fordi det ikke er offentlig bekreftet.

MEN NÅ HAR IALLEFALL ISRAEL ETT KJEMPE DILLEMMA! FORDI HVA SKJER VISST USA MED OBAMA I SPISSEN ISOLERER DEM TOTALT? OG HVA SKJER VISST IKKE IRAN SITT ATOMVÅPEN PROGRAM BLIR STANSET AV HVERKEN USA ELLER ISRAEL?

Jeg tror jeg vet hva som skjer - Iran får atomvåpen - Iran kommer til å benytte seg av våpnene - men at Israel er det landet innenfor Irans rekkevidde som har minst grunn til å være redd for å bli rammet av våpnene, uten at jeg går inn på hvorfor nå. Men regner med mange klarer å tenke seg frem til hvorfor. Ikke minst fordi Iran har mange andre dem er ute etter, hele midtøsten faktisk og ikke kun Israel. Det er både logisk og smart av Iran å vente med Israel til slutt - altså etter at Iran er ferdig med å leke stormannsgal mot andre land som de er interessert i å "leke" med...

...jeg tror faktisk at Italia er en av dem som blir rammet av det ekstreme prestestyret i Iran, selv om de ikke ligger i Midtøsten. Det er vel kanskje noe skremmsels taktikk inne i bildet, eller at Iran rett og slett bommer på ett av målene sine. Forøvrig sier profetene at det skal oppstå en stor krig og kaos i hele verden, som skal bli dratt igang av en "despot nasjon" i Midtøsten - som forøvrig ikke kunne passet betre enn med nettopp Iran. Og dette skal skje i denne "tidshusholdningsepoke", og utifra profetiene etter at jødestaten ble opprettet igjen og tok hele Jerusalem tilbake, men før det såkallte "tusenårsriket". Med andre ord en plass mellom 1960 tallet og 2030.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på noen Gud, men dersom jeg gjorde ville jeg ha vanskelig for å tro at denne Gud ville motsette seg rasjonelle straffetiltak mot et land som bryter menneskerettigheter og folkerett.

Men som sagt, noen Gud tror jeg ikke på. Og i så tilfelle ville jo halve Europa også bli rammet, siden en del europeiske land har vært litt for lite tolerante med brudd på menneskerettighetene og folkeretten.

Forøvrig vil nok atomvåpenprogrammet bli stoppet i tide, USA kommer ikke til å tolerere at Iran får atomvåpen, selv ikke dagens administrasjon.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Hva med å holde latterligheter som guder unna denne tråden og heller konsentrere oss om realitetene i konflikten(e) i Midtøsten!?

Alt som er blitt nevnt er forsåvidt realiteter der nede. Visst du misliker f.eks den islamistiske religionen, betyr dermed ikke at den automatisk blir en mindre realitet - når det gjelder Midtøsten konflikten. Det samme gjelder forøvrig jødedommen osv.

Visst du ikke er enig at Iran sitt prestestyre streber etter atomvåpen, pga. religiøs overbevisning - forandrer heller ikke det faktum at regimet i Iran er styrt av ett ekstremt prestestyre, med farlige ambisjoner basert på nettopp Guden Allah Muhammed profet profetier osv. På samme måte har andre sitt knyttet opp til Midtøsten.

Benjamin Netanyahu er faktisk også religiøs ovenfor den såkallte Midtøsten konflikten, riktig nok står han på en annen linje enn prestestyret i Iran, han tror på GT sine profetier og tror oppriktig på at vi lever i en tid der det kommer til å "tilspisse" seg når det gjelder Midtøsten etc og at Israel har endel tøffe tider og utfordringer i vente (før messias kommer tilbake) - utifra religiøs overbevisning som er knyttet opp mot jødedommen - som forøvrig de kristne har hentet meste parten av sine GT profetier fra også - som i all hovedsak er knyttet opp mot Midtøsten og ikke minst denne såkallte Midtøsten konflikten som det står en god del om.

Ellers, hva tror du om at Obama vil "hjelpe" Iran med å få atomvåpen - tror du det stemmer? Obama har jo tross alt endel islamistisk religiøst blod i slekten, bl.a faren sin. Og at han egentlig er interessert i å prøve å få ryddet Israel vekk fra kartet på sikt, nett som resten av den islamistiske verden. Men at han prøver å pakke inn og skjule sin agenda.

Jeg tror han er en liten luring, det er dessverre alt for mye som tyder på det. Men at han samtidig er en liten rev. Tror du Obama er en slags "skap" muslim - men bare prøver å skjule det så alt for godt - slik at han ikke blir helt avslørt liksom?

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Jeg syns ikke vi skal kalle andres gudstro latterlig, vi kan heller spørre hvor relevant enkelte tema er.

:)

Og dette snakket om hva gud mener er hvor relevant?

Den eneste relevansen religion måtte ha er jødenes vs. arabernes/palestinernes tilknyttning til det de kaller det hellige land og de forskjellige hellighetene i Jerusalem og andre steder i Palestina og Israel.

Lenke til kommentar

IDF: Kan du gi oss eksempler/linker til seriøse israelsk media som skriver om dette hemmelige møtet ditt? Jeg tror nemlig det hele er sionistiske løgner og konspirasjonsteorier. Ekstremistene i Tel Aviv gjør alt for å spre hatideologien sin.

Det som derimot er mer troverdig er siste dagenes nyheter:

http://thomaslg.word...estina-nyheter/

Nei jeg kan dessverre ikke gi deg noen link angående at Obama sa han ville isolere Israel totalt, visst de gikk til millitær aksjon mot Iran - og heller ikke angående krisemøtet Israel har hatt iforbindelse med Obama sine isolasjons trussler. Men jeg tror dessverre det er fakta ja.

Ellers finner du informasjon både her og der på internet, når det gjelder møtet forøvrig mellom Obama og Netanyahu hvor endel forble "hemmelig" og ikke offentligjort.

Forøvrig er Obama i nær kontakt med Israels allierte i Europa, ikke minst Tyskland, med tanke på å isolere Israel mer og skape press på Jerusalem. Det kan jeg gi deg internet link på smile.gif

http://www.idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=17450

post-160065-1271202209,399_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg tror han er en liten luring, det er dessverre alt for mye som tyder på det. Men at han samtidig er en liten rev. Tror du Obama er en slags "skap" muslim - men bare prøver å skjule det så alt for godt - slik at han ikke blir helt avslørt liksom?

Obama Bin Laden.

Barack saddam hussein obama.

han er en skap muslim ja.

det var VELDIG offtopic. menmen.

Hvis araberne vil så gjerne ha tilbake golan og "vestbredden", eller Judea og Samaria som det burde hete. Hvorfor godtar de ikke Israels tilbud: Om terroren inn i Israel opphører, får de tilbake 99% av områdene. Israel gir de likevel dette tilbudet etter at arabere MANGE ganger har vist at de ikke er til å stole på.

Grunnen til at Israel har tatt disse områdene er for å stoppe terror fra jordan, Syria og Lebanon.

Lenke til kommentar

IDF: Tidligere skrev du at Netanyahu hadde snakket om hva som skjedde på det lukkede møtet, og at dette hadde blitt skrevet om av troverdige israelske medier. Var dette bare tull, siden du nå sier du ikke har disse kildene likevel?

Grunnen til at Obama har kontakt med europeiske allierte for å diskutere Israel-situasjonen er ikke for å isolere Israel, men fordi Israel isolerer seg selv. Gjennom å forkaste alt som heter fredsforhandlinger, forkaste veikartet for fred, forkaste menneskerettigheter, internasjonal lov og rett, og konvensjoner - har Israel skapt en vanskelig situasjon for seg selv. Da palestinerne nylig gikk med på indirekte forhandlinger via USA, ga Israel faen, og kjørte på med nye avtalebrudd og utvidelser av bosetningene. Deres motvillighet til fredsforhandlinger og internasjonale krav, viser at Israel MÅ presses. Det fins ingen annen løsning, og dette vet Obama-administrasjonen like godt som alle andre.

Jeg stemmer for boikott. Akademisk, kulturell, sportslig, økonomisk, politisk, forbrukermessig. Det er på tide å gjenta strategien som ble brukt ift. Sør-Afrika.

Lenke til kommentar

Hvis araberne vil så gjerne ha tilbake golan og "vestbredden", eller Judea og Samaria som det burde hete. Hvorfor godtar de ikke Israels tilbud: Om terroren inn i Israel opphører, får de tilbake 99% av områdene. Israel gir de likevel dette tilbudet etter at arabere MANGE ganger har vist at de ikke er til å stole på.

Grunnen til at Israel har tatt disse områdene er for å stoppe terror fra jordan, Syria og Lebanon.

Dette tilbudet er ikke reelt, det eksisterer ikke.

Og legitimeringen din av okkupasjonen er like virkelighetsfjern som IDF sin propaganda har vært siden før opprettelsen av staten Israel.

Lenke til kommentar

At Araberne får tilbake Golan og vestbredden hvis de stopper terroren, har vært Israels holdning hele tiden., og det kan du ikke nekte for. Men de skal ha fred FØRST, for araberne har vist flere ganger at de ikke er til å stole på. for eksempel når Israel forlot Gaza, de hadde knapt kommet seg ut av Gaza før rakettene begynte å hagle rundt sivilie i Israel.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...