Gå til innhold

Generell diskusjon rundt situasjonen i Midtøsten


Undersøkelse om situasjonen i Midtøsten  

308 stemmer

  1. 1. Burde Israel trekke seg tilbake fra okkuperte områder?

    • Ja
      158
    • Ja, men bare dersom de arabiske landene vil anerkjenne Israel først
      74
    • Nei, områdene er fortsatt strategisk viktige
      24
    • Nei
      26
    • Ingen formening/vet ikke
      26
  2. 2. Burde det opprettes en egen, palestinsk stat?

    • Ja
      152
    • Nei
      41
    • Ja, men bare dersom palestinerne anerkjenner Israel
      90
    • Ingen formening/vet ikke
      25
  3. 3. Bør de palestinske flyktningene få vende hjem?

    • Ja
      234
    • Nei
      37
    • Ingen formening/vet ikke
      37
  4. 4. Støtter du en deling av Jerusalem?

    • Ja
      54
    • Nei
      78
    • Støtter status som internasjonal by under FN-styring
      124
    • Ingen formening/vet ikke
      52
  5. 5. Bør Hamas anerkjennes som forhandlingspartner av USA og Israel?

    • Ja
      67
    • Ja, dersom Hamas frastår fra terrorisme
      134
    • Nei
      75
    • Ingen formening/vet ikke
      32
  6. 6. Støtter du Oslo-avtalen og prinsippet om den palestinske selvstyremyndigheten?

    • Ja
      159
    • Nei
      57
    • Ingen formening/vet ikke
      92
  7. 7. Støtter du opprettelsen av staten Israel i 1948?

    • Ja
      128
    • Nei
      141
    • Ingen formening/vet ikke
      39


Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at Israels overlevelse er det ønskelige resultatet. Så la oss be (jeg mener la meg be) om at Israel ikke begynner å bli naive ovenfor farlige trussler som ønsker å øydelegge jødestaten mer enn nødvendig.

 

For jødenes stat blir aldri mer oppløyst, det står i min Bibel. Og det må du respektere at jeg tror på, i ett kristent land som Norge. Som også har kors i sitt flagg...

 

...men siden du er ateist, så ønsker du vel at korset skal fjernes. Og våre kristne tradisjoner skal bli mer hvisket ut eller noe slikt.

 

At jeg nevner religiøse faktorer i en Midtøsten diskusjons forum mellom jøde land og islam verden må dere neste skjønne er forståelig og lovlig. Selv om en måtte være atteist.

 

Da faktisk mye av konflikt nivået er bygget på nettopp religion, om vi snakker om opptøyer på tempelplassen, terror raketter fra hellige jihad islamist grupper eller 72 jomfruer og martyr død for selvmordsbomberne under intifadaen...

 

...helt til Israel fikk kontroll på dritten, fikk opp sikkerhetsgjerde og godt overvåking utstyr. Samt strengere rutinger på grenseoverganger fra palestinske områder.

 

Det er særdeles naivt å ikke innse at Midtøsten konflikten er gjennomsyret av religion i alle høyeste grad, uavhengig av okkupasjon eller ikke.

 

Å utelukke "religions problemet" når det gjelder Midtøsten konflikten, er som å utelukke salt og sukker i grøten. Altså noe av det viktige poenge blir tatt vekk...

 

...eller rettere sagt å utelukke hele grøten med innhold og kun la fatet stå tomt.

Det er ingen som sier at religion ikke spiller en rolle. At man er ateist betyr ikke at man avviser religion som en faktor i folks liv og i politikk, men det betyr dog at jeg ikke tror på det bibelen sier. Det er enkelte historiske hendelser som nevnes i bibelen, men det er ikke noe enestående i det.

 

Det er ikke naivitet som vil ødelegge Israel. Israel har ikke vært naive de siste 40 årene, i alle fall ikke naiv som i "forhandlingsorientert", ikke slik å forstå at Israel ikke har forhandlet, men både Israel og Israels palestinske motstykker har vært særdeles flinke til å drite i avtaler. Men det som er et uomtvistelig faktum er at den harde linje ikke har fungert. Den harde hånd ble brukt på Vestbredden og i Gaza siste del av 60-tallet uten nevneverdig suksess, den ble forsøkt i Libanon med katastrofale følger (Hizbollah for å nevne noe), og den ble forsøkt under intifadaen, uten å virke da heller.

 

Israel har bygget mur. Det har på kort sikt avhjulpet situasjonen, men på lengre sikt er ikke muren noen strategisk sikkerhet. Trusselen mot Israel som nasjon kommer ikke fra palestinerne, men fra Israels naboer (på samme måte som Kina er en langt større trussel for Russland enn tsjetjenerne uten sammenligning forøvrig). Ikke slik å forstå at palestinerne ikke kan utgjøre en strategisk trussel, det kan de. Fortsatte overgrep og undertrykkelse vil gjøre den palestinske befolkningen langt mer militant og konfliktsøkende enn den er i dag, og på sikt vil det også inkludere de israelske palestinerne. Dersom Israel ønsker fred må Israel gå inn i seg selv og spørre hvorfor angrepene finner sted. Religion spiller selvfølgelig en underordnet rolle, men det som virkelig teller er konkrete og faste faktorer som okkupasjonen og bosetningene.

 

Man må få en slutt på bosetningene, jo før jo heller. De er en torn i øyet på hele den palestinske befolkning og fungerer som store rekrutteringsplakater for ekstremistene. Det samme gjør blokkader og boikott, det samme vil på lang sikt muren gjøre.

 

At det går an å argumentere for å fortsette bosetningene og samtidig avvise at dette kun kan gjøre konflikten værre er noe jeg sliter med å forstå.

 

Når det kommer til Norge er jeg som nevnt ateist, men også tradisjonalist. Korset i flagget skal være der det er, vi skal ta vare på kirkene våre, de er vår kulturarv. Men jeg vil bestride at Norge er et kristent land. Norge er ikke et kristent land annet enn i navnet. Antallet innmeldte i statskirken er kunstig høyt, undersøkelser viser at nordmenn er blant de mest gudløse menneskene i verden (vi ser faktisk den samme tendensen hos barn av innvandrere, muslimske og andre). Men at kristendommen er en essensiell del av vår kulturarv er likevel selvsagt, og kulturarven vår må vi ta vare på.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beklager, men innlegget ditt finnes ikke søtt. Det er bare tåpelig!

 

Antar det du vil ha fram og det du reagerer på er at det fokuseres langt mer i media på hva Israel gjør enn på hva Hamas og de andre militante organisasjonene på Gazastripen gjør. Korriger gjerne dersom den tolkningen min er feil.

 

Men hvis det er dette du er missfornøyd med så kan du jo tenke litt over hva palestinerne har gjort i intifadaen så langt og hva srael har gjort i intifadaen så langt så kan du deretter tenke over hvorfor det er logisk at de israelse handlingene får mest oppmerksom het!

 

Paestinerne har bedrevet selvmordsbombing mot sivile, i liten grad gått amok med annleggsmaskiner i israelske byer og skutt raketter som skjelden gjør skade mot Israel og kastet stein mot israelske soldater!

 

Israel har bedrevet gjenngjeldelsesaksjoner mot familiene til selvmordsbombere, kastet palestinere ut av hjemmene deres, revet palestinske hjem, konstruert en mur av betong og stål som stjeler dler av palestinernes land og adskiller dem fra hverandre samtidig som de ødela alt de trengte for å få plass til denne konstruksjonen, bedrevet blokkade mot palestinerne, nektet nødvendig hjelp å komme inn i palestinske områder, gjenokkupert palestinske byer, sperret den palestinske ledelsen inne i hovedkvarteret deres, brukt tankser, kampfly og angrepshelikoptere mot folkemengder og tett bebodde nabolag, brukt overdrevent kraftige våpen som feks. bomber på et tonn og hvitt fosfor mot sivile nabolag og bygget flere bosettninger på okkupert, palestinsk jord. Har jeg glemt noe mon tro?

 

Så da retferdiggjør altså ens egen oppfatning en skjev fremstilling av fakta. Hvis realitetene er så ille og overbevisende, hvorfor skal man da vinkle til fordel for en part?

 

Ellers er jeg enig i mange av de tingene du sier om Israel, det tror jeg har blitt klarlagt før. Jeg støtter ikke Israel i større grad enn jeg støtter Palestina, men jeg blir lei og oppgitt over at man velger å glorifisere en side og demonisere den andre så ettertrykkelig i en konflikt der ingen kan sies å være uskyldig (av de to partene, ikke enkeltmennesker). Der synes jeg til dels du synder stort og i enda større grad IDF. Israelerne bomber ikke "folkemengder" og sivile nabolag for morro skyld. De fleste gangene dette har skjedd har det vell vert snakk om fiendtlige mål som har befunnet seg i tilknytning til disse, eller feil, som faktisk skjer i krig. Anngående "tanks" osv. så lurer jeg på hva du mener de skulle gjort i steden? Det finnes desverre lite våpen som er utformet for å gjøre minimal skade, og å ha de mest presise våpnene tilgjengelig til en hver tid lar seg ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Der synes jeg til dels du synder stort og i enda større grad IDF.

 

Ja thats life. Jeg og Israel er en syndebukk og okkupanter. La oss brenne og dø i jordens indre, ikke sant Glimti? Uten at det ville ha interessert deg. WOW!

 

Er jeg en stor synder? Ja, det har du helt rett i. Uten Jesus min frelser vil jeg gå fortapt i all min synd. Men det betyr ikke at det er stor synd å støtte og trøste jødene, i en tid der "alle" fyller dem full av kritikk fra alle kanter...

 

...med andre ord så føler jeg ikke å fylle dem full av kritikk, andre gjør den jobben i stor skala. Noen er til for å støtte Israel folket også, ikke minst i slike tider som dette da dem står ganske alene. Og alle klager på at dem "forsvarer seg".

 

Konflikter og kriger er fælt, og det aller fleste kriger i verden har vert mye mer grove og fæle enn hva som skjer på Vestbredden og disse områdene. Så visst dere ønsker å fordømme Israel til å brenne i jordens indre, så fordømm hele verden i samme slengen.

 

Den som er uten synd kan kaste den første steinen på meg.

Lenke til kommentar
Så da retferdiggjør altså ens egen oppfatning en skjev fremstilling av fakta. Hvis realitetene er så ille og overbevisende, hvorfor skal man da vinkle til fordel for en part?

 

Ellers er jeg enig i mange av de tingene du sier om Israel, det tror jeg har blitt klarlagt før. Jeg støtter ikke Israel i større grad enn jeg støtter Palestina, men jeg blir lei og oppgitt over at man velger å glorifisere en side og demonisere den andre så ettertrykkelig i en konflikt der ingen kan sies å være uskyldig (av de to partene, ikke enkeltmennesker). Der synes jeg til dels du synder stort og i enda større grad IDF. Israelerne bomber ikke "folkemengder" og sivile nabolag for morro skyld. De fleste gangene dette har skjedd har det vell vert snakk om fiendtlige mål som har befunnet seg i tilknytning til disse, eller feil, som faktisk skjer i krig. Anngående "tanks" osv. så lurer jeg på hva du mener de skulle gjort i steden? Det finnes desverre lite våpen som er utformet for å gjøre minimal skade, og å ha de mest presise våpnene tilgjengelig til en hver tid lar seg ikke gjøre.

 

Hvordan de forskjellige journalistene vinkler på saker får du ta opp med dem. Jeg er ikke journalist og har ingen anelse om hva slags forpliktelser de eventuelt måtte ha når det gjelder intervjuer og artikkler. Men hvorfor de vinkler det på den måten kan vel kansje være fordi de som alle andre er selvstendige og tar en side og da er det nok vanskligere enn det vi kan forestille oss å la være å være partisk når de skriver om saken.

 

Jeg har sagt ting om palestinerne også om du ikke har fått det med deg. jeg har sagt at det var feil av Yassir Arafat å støtte Saddam Hussein under Golfkrigen og at hverken selvmordsbombing eller avfyring av raketter som har vært de militante palestinernes taktikk har noe for seg når det gjelder situasjonen og fremtidsutsiktene til den palestinske befolkningen. Det jeg har sagt er at det er forstålig.

 

Når det kommer til Israel har jeg sagt at det ikke interesserer meg om Israel kollapser og drukner i sitt eget blod og alle israelere lider en langsom og smertefull død og blir kvalt i sitt eget oppkast. Og jeg har sagt at Israel kan synke ned i jorden og brenne opp sammen med alle israelerne som støtter okkupasjonen og alle Israels støttespillere. Samtidig har jeg sagt at jeg ikke ville hatt noe mer imot Israel dersom de trakk seg ut av de okkuperte områdene og anerkjennte Staten Palestina.

 

Dessuten har jeg gang på gang pekt på Hamas`s uttalelser om å anerkjenne og leve i fred med Israel. Det eneste motargumentet folk har hatt imot alt det jeg har skrevet om dette har vært at rakettangrepene har fortsatt, men da kan du jo bare se på at Hamas konstant møter en kals skulder og aldri blir tatt på allvor uansett hva de sier. Samtidig stanser ikke blokkaden av Gazastripen. Og derfor er det vel de fortsetter å kjempe.

 

Og som jeg har skrevet før: Hvordan skal de kunne få bevist at de mener det de sier om fred og anerkjennelse når de aldri blir tatt på allvor?

 

Tenk om du hadde klart å få med deg resten av innlegget og...

 

Det gjorde jeg, men bet meg merke i at du driter i om jeg brenner i jordens indre, siden jeg støtter Israel. Hva jeg kommenterer og ikke av dine innlegg kan faktisk ikke du bestemme. Det er fortsatt ikke diktatur her inne, er det vel?

 

Du fik tydeligvis ikke med deg ordene men slik situasjonen er akkurat nå...

Lenke til kommentar

Se her IDF. Skal gjøre det litt enklere for deg med å gi deg hele det avsnittet du kommenterte:

 

For all del: Det er flere steder i israel jeg kunne tenke meg å besøke om det ble fred der nede og dersom israel trakk seg tilbake fra de okkuperte områdene og anerkjennte Staten Palestina som uavhengi stat ville jeg ikke hatt joe mer imot Israel! Men slik situasjonen nå hadde det ikke interessert meg om Israel sank ned i jordskorpen og brant opp i jordens indre og hver israeler som sttter okkupasjonen hadde brent til døde!

 

Noe du vil si nå.?

 

(Ser forøvrig at jeg har glemt å skrive ordet "er").

Lenke til kommentar
Se her IDF. Skal gjøre det litt enklere for deg med å gi deg hele det avsnittet du kommenterte.

 

Noe du vil si nå?

 

Ja jeg henviser til mitt innlegg til deg som jeg nettopp skrev ovenfor her. Fordi du kom ikke med noe nytt her. Jeg har lest det og jeg har kommentert det. Om du likte det jeg skrev eller ikke. Du kan ikke "manipulere" meg til å trekke tilbake mine kommentarer, sorry.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Neivel. Da får jeg forklare deg det:

 

Jeg er imot okkupasjonen av Palestina (og Golanhøydene som tilhører Syria) og den krigsmaskinen den palestinske befolkningen blir utsatt for. Jeg er derimot ikke imot Israel som stat i seg selv eller befolkningen i seg selv.

 

Det er forskjell på å hate noe et land gjør og å hate representantene for landet samt det å hate landet og folket i seg selv!

Lenke til kommentar
Neivel. Da får jeg forklare deg det:

 

Jeg er imot okkupasjonen av Palestina (og Golanhøydene som tilhører Syria) og den krigsmaskinen den palestinske befolkningen blir utsatt for. Jeg er derimot ikke imot Israel som stat i seg selv eller befolkningen i seg selv.

 

Det er forskjell på å hate noe et land gjør og å hate representantene for landet samt det å hate landet og folket i seg selv!

 

Ja men som du også vet så støtter det fleste jødene i Israel denne såkallte okkupasjonen. Og du brydde deg ikke om alle disse folkene brann til døde pga. okkupasjon, inkludert alle som støttet dem. Med andre ord så gav du tydelig signal om at du "hater" stort sett hele Israel og deres med støttere utifra de ordene du kom med og at det ikke hadde brydd deg om dem brant til døde.

 

...du kan ikke regne med at Israel da blir mindre skeptisk og så veldig mye mer samarbeidsvillig med deg. Sjansen er faktisk større at dem da bare vil fortsette å stå hardt på sitt.

Lenke til kommentar

Men dersom de trekker seg ut av de okkuperte områdene og anerkjenner Staten Palestina vil jeg altså ikke ha noe mer problem med dem.

 

Hver forøvrig klar over at Israel kan fortsette å stå på sitt og at israelerne flest kan fortsette å støtte okkupasjonen, men det gjør dem bare til et hatet og utstøtt folk og de aldri får anerkjennt en eneste bit av Vestbredden, Golanhøydene eller Øst-Jerusalem som innenfor sine grenser og de får ALDRI anerkjennt Jerusalem som hovedstat!

 

Israels hovedstat er Tel Aviv og Israel kan bare glemme at det internasjonale verdenssamfunnet vil få en annen oppfattning av saken!

Lenke til kommentar
...og de får ALDRI anerkjennt Jerusalem som hovedstat!

 

Israels hovedstat er Tel Aviv og Israel kan bare glemme at det internasjonale verdenssamfunnet vil få en annen oppfattning av saken!

 

Israel hovedstad er ikke Tel Aviv. Jødestatens hovedstat er Jerusalem, det bekrefter selv wikipedia og andre ledende store seriøse verdensleksikon. Riktig nok ikke det arabiske leksikonene, men der finner en ikke jødestaten på kartet engang.

 

"Jerusalem is the country's capital, seat of government, and largest city, while Israel's main financial center is Tel Aviv."

 

Jerusalem er inne i landet Israel, og er 100 prosent under Israelsk kontroll. Like mye som Oslo er under norsk autoritet. Jerusalem er ikke styrt av FN eller internasjonalt. Israel har sin fulle rett til å velge det som sin hovedstad, like mye som Norge har rett til å velge Oslo som sin hovedstat, selv om det internasjonale samfunnet liker det eller ikke.

 

Jerusalem ligger ikke i India eller Finland. Det ligger i Israel, innenfor Israels lovlige grenser godkjennt av FN. At du misliker at Israel har valgt den byen som sin hovedstad, forandrer ikke noe på at det faktisk er Israel hovedstad. Det samme gjelder verden forøvrig.

 

At du sier at Tel Aviv er Israels hovedstad, er totalt "rotere" av deg, alle land i verden vet at Tel Aviv ikke er Israels hovedstad. At dem skulle ønsket det, gjør ikke byen til en hovedstad for det. Like lite som at Norges hovedstad heter Bergen visst du hadde ønsket det og sagt det - eller om Sverige eller Tyskland for den del hadde ønsket det eller sagt det - så hadde ikke det forandret på det faktum at Norge har valgt Oslo som sin hovedstad.

 

Jeg synest kanskje du bør begynne å skille litt på det å mislike eller ikke respektere eller akseptere noe iforhold til hva virkeligheten og faktumet faktisk er...

 

...at du misliker og ikke respekterer at jeg f.eks bor i ett gult hus, forandrer ikke på det faktum at jeg faktisk har valgt å malt huset mitt gult. Og visst du ønsker - ja til og med sier at huset mitt er rødt, så forandrer det fortsatt ikke det faktumet at huset mitt faktisk er gult.

 

...så sant du ikke er fargeblind da!

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Israel

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Ett innlegg som latterliggjorde en annen bruker er slettet.

 

Jeg håper vi kan unngå det i fremtiden, dersom du er uenig med en bruker kan du gjerne formidle dette, men da får en unngå å gjøre innlegget 50/50 saklig/usaklig. Vi respekt for dine motdebattanter, fra nå av vil jeg se litt strengere på overtramp i denne tråden, dere er advart. :)

 

Reaksjoner på moderering tas som vanlig via PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar
...og de får ALDRI anerkjennt Jerusalem som hovedstat!

 

Israels hovedstat er Tel Aviv og Israel kan bare glemme at det internasjonale verdenssamfunnet vil få en annen oppfattning av saken!

 

Israel hovedstad er ikke Tel Aviv. Jødestatens hovedstat er Jerusalem, det bekrefter selv wikipedia og andre ledende store seriøse verdensleksikon. Riktig nok ikke det arabiske leksikonene, men der finner en ikke jødestaten på kartet engang.

 

"Jerusalem is the country's capital, seat of government, and largest city, while Israel's main financial center is Tel Aviv."

 

Jerusalem er inne i landet Israel, og er 100 prosent under Israelsk kontroll. Like mye som Oslo er under norsk autoritet. Jerusalem er ikke styrt av FN eller internasjonalt. Israel har sin fulle rett til å velge det som sin hovedstad, like mye som Norge har rett til å velge Oslo som sin hovedstat, selv om det internasjonale samfunnet liker det eller ikke.

 

Jerusalem ligger ikke i India eller Finland. Det ligger i Israel, innenfor Israels lovlige grenser godkjennt av FN. At du misliker at Israel har valgt den byen som sin hovedstad, forandrer ikke noe på at det faktisk er Israel hovedstad. Det samme gjelder verden forøvrig.

 

At du sier at Tel Aviv er Israels hovedstad, er totalt "rotere" av deg, alle land i verden vet at Tel Aviv ikke er Israels hovedstad. At dem skulle ønsket det, gjør ikke byen til en hovedstad for det. Like lite som at Norges hovedstad heter Bergen visst du hadde ønsket det og sagt det - eller om Sverige eller Tyskland for den del hadde ønsket det eller sagt det - så hadde ikke det forandret på det faktum at Norge har valgt Oslo som sin hovedstad.

 

Jeg synest kanskje du bør begynne å skille litt på det å mislike eller ikke respektere eller akseptere noe iforhold til hva virkeligheten og faktumet faktisk er...

 

...at du misliker og ikke respekterer at jeg f.eks bor i ett gult hus, forandrer ikke på det faktum at jeg faktisk har valgt å malt huset mitt gult. Og visst du ønsker - ja til og med sier at huset mitt er rødt, så forandrer det fortsatt ikke det faktumet at huset mitt faktisk er gult.

 

...så sant du ikke er fargeblind da!

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Israel

 

Det er helt og holdent og totalt irallevant! Nevn det landet i verden som anerkjenner Jerusalem som Israels hovedstat...

Lenke til kommentar
Men Jerusalem anerkjennes ikke som Israels hovedstad internasjonalt, der trykker skoen litt.

 

Og som sagt, Israel kan ikke overleve i lengden uten fred, fred kan de ikke få uten en palestinsk stat, og en palestinsk stat vil ikke komme med Øst-Jerusalem som hovedstad i Israel. Period.

 

Om store deler av verden hadde valgt å ikke annerkjent Moskva som Russlands hovedstad. Så hadde ikke det forandret på det faktum at Moskva like fullt faktisk var Russlands hovedstad, en by som er innenfor Russlands sine lovlige grenser og 100 prosent under Russisk kontroll og autoritet.

 

Akkuratt det samme er tilfelle for Jerusalem som tilhører Israel. Det er faktisk derfor verdens internasjonale leksikoner faktisk skriver at Jerusalem er Israel sin hovedstad. At mange i verden misliker og ikke ønsker å annerkjenne Israel sitt valg av hovedstad, forandrer ikke på det faktum at den israelske byen Jerusalem faktisk er valgt av Israel som sin hovedstad.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Jerusalem var i utgangspunktet ikke innenfor noens grenser, men i dag annser man Vest-Jerusalem for å være israelsk og Øst-Jerusalem for å være palestinsk. Øst-Jerusalem ligger ikke innenfor Israels lovlige grenser i den grad israel har lovlige grenser og ingen anerkjenner byen som Israels hovedstat!

 

Ferdig med det!

 

Nei vi er ikke ferdig med det. Les i leksikonet ditt, så kan du selv lese at det står at hovedstaden i Israel heter Jerusalem.

 

Spørsmålet har også vert oppe i flere "offentlige" spørrekonkuranser. Også på bl.a NRK for ikke lenge siden. Der alternativene bl.a har vert Tel Aviv og Jerusalem. Hver gang har Jerusalem vert det korrekte svaret.

 

At "verden" ikke ønsker å annerkjenne Jerusalem som Israel sin hovedstad, forandrer fortsatt ikke på det faktumet at Jerusalem er Israel sin hovedstad.

 

Du slipper ikke så lett unna må du tro, at du bare kan si "ferdig med det!" etter du har sagt ditt mening på saken. Og du bestemmer heller ikke over mine ord, om når jeg kan snakke eller ikke. Men visst du mente at du var ferdig med å diskutere dette, så får du stå for det du sier da, eller? :)

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Du får gjerne mene at en okkupert by som jerusalem kan ha status som hevstat, men du har altså hele verden minus Israel imot deg.

 

Et spørsmål: Som du vet er hovedstaten i Nederland Amsterdam, men Den Haag er alikevel den politiske hovedstaten der ambassadene ligger. Om du regner Jerusalem som Israels hovedstat, regner du da Tel Aviv som den politiske hovedstaten siden det er der alle ambassader ligger?

 

Og for å prøve å forklare det langsomt: Da jeg sa "ferdig med det" mente jeg at ingen anerkjenner Jerusalem som Israels hovedstat!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...