Gå til innhold

Generell diskusjon rundt situasjonen i Midtøsten


Undersøkelse om situasjonen i Midtøsten  

308 stemmer

  1. 1. Burde Israel trekke seg tilbake fra okkuperte områder?

    • Ja
      158
    • Ja, men bare dersom de arabiske landene vil anerkjenne Israel først
      74
    • Nei, områdene er fortsatt strategisk viktige
      24
    • Nei
      26
    • Ingen formening/vet ikke
      26
  2. 2. Burde det opprettes en egen, palestinsk stat?

    • Ja
      152
    • Nei
      41
    • Ja, men bare dersom palestinerne anerkjenner Israel
      90
    • Ingen formening/vet ikke
      25
  3. 3. Bør de palestinske flyktningene få vende hjem?

    • Ja
      234
    • Nei
      37
    • Ingen formening/vet ikke
      37
  4. 4. Støtter du en deling av Jerusalem?

    • Ja
      54
    • Nei
      78
    • Støtter status som internasjonal by under FN-styring
      124
    • Ingen formening/vet ikke
      52
  5. 5. Bør Hamas anerkjennes som forhandlingspartner av USA og Israel?

    • Ja
      67
    • Ja, dersom Hamas frastår fra terrorisme
      134
    • Nei
      75
    • Ingen formening/vet ikke
      32
  6. 6. Støtter du Oslo-avtalen og prinsippet om den palestinske selvstyremyndigheten?

    • Ja
      159
    • Nei
      57
    • Ingen formening/vet ikke
      92
  7. 7. Støtter du opprettelsen av staten Israel i 1948?

    • Ja
      128
    • Nei
      141
    • Ingen formening/vet ikke
      39


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye har skjedd med meg siden de forrige trådene (det har vært veldig mange, og mye er skrevet for lang tid siden). Jeg har også uttalt flere steder i denne tråden at jeg mener Øst-Jerusalem bør bli en internasjonal by, så jeg må jo berømme din hukommelse.

 

Dog, om jeg mente det før har jeg i så fall endret mening. Kan ikke huske at jeg har ment det, men i det tilfelle er det altså ikke min mening i dag.

Lenke til kommentar
.men jeg viste ikke at det har vært noen jødiske nabolag i Mekka de siste 1200 årene?

 

Nei det visste ikke jeg heller, men jeg snakket faktisk i metafor og "bildelig talt" eksempel. Så trodde ikke du ville misforstå det, men men shiit au AU!

 

Det er galt, og like galt som å anta at alle jøder er pengegriske og har store neser

 

Haha det var dagens beste, fordi da er det isåfall ikke galt i det hele tatt det jeg sa. Det fordi det aller fleste jøder generelt absolutt har store neser og er stort sett ganske pengegriske og holder hardt på pengene sine. Du kan faktisk spørre jødene selv, og dem sier selv at dem har større neser enn folk flest i verden, også holder godt på pengene sine.

 

Jerusalem har så stor betydning for begge parter (for ikke å snakke om en tredje part, de kristne) at det mest logiske vil være å gjøre Jerusalem, i alle fall gamlebyen, til en internasjonal sone.

 

Ja Oslo også må vel snart bli internasjonal da, siden muslimene nå bygger seg opp der på mange måter.

 

Når samene også kommer, itillegg til vestlandets bibelbelte. Og noen tusen katolske flyktninger fra en eller annen plass. Ja da må Oslo forsvinne som Norges hovedstad, og bli en internasjonal by. .

 

. .hahaha, kuuult....neei...teit spørr du meg og sikkert naboen min også.

 

Jødene er ikke så totalt pappe i skallen at dem gir fra seg sin eneste og hellige hovedstad til FN eller deler den i to og gjør halvparten til en Holy Jihad arabic Hamas kassam rakett hovedstad og resten av palestiner araberne som respekterer jøder lavere enn brukt dass papir, og sprenger i filler jødiske skolebusser fulle av barn med glede og etterfulgt av dans i gatene. Sorry ass jødene kan ikke stole på slikt "avskum" av dimensjoner, som innerst i hjerte helst skulle sett alle israelske jøder drukne i dødehavet. Hadde neppe blitt store sorgen blant araberne her.

 

Glad jødene er ett sterkt folk som har bygget seg lynrask opp på få tiår og dermed har klart å stått imot sine arabiske halvbrødres terror over lang tid nå. Ja selv i 1948 når 5 araberland gikk til massiv krig mot ett knøtt lite jødisk område (middels norsk fylke område)...ja alle vet at jødene som var i ett enormt mindre tall vant krigen...mot ett enormt overtall av araber krigere og nasjoner....

 

...som om sverige, danmark, island, finland og færøyene gikk til krig mot Norge dagen etter at Norge ble løsrevet fra Sverige...og Norge kom seirende ut av det hele....hahahaha! Egentlig kan vi plusse på Russland også, siden araberne var i ett enorm flertall mot en "håndfull" jøder....

 

...HALLELUJA dere ,Gud lovte at Israel aldri mer skal oppløyses når dem fikk landet sitt igjen etter at dem ble spredt til hele verden. Og Bibelens Gud har rett, å ja dere, no bullshit. Selv om hele verden samler seg mot dem, skal Israel vinne. Så join the winning team idag, ikke vent for lenge...

 

 

Å gjøre den til hovedstad i en av statene er umulig.

 

Nei det er ikke helt umulig. Har jo tross alt skjedd "mirakler" før i verden som folk ikke trodde villle skjedd. Gud er også en realitet, like mye som du er ett fungerende vesen konstruert av HAN DER OPP :)

 

Israel? vi snakker om en nasjon som kjemper for sin eksistens. En nasjon som har fiender og falske venner på alle kanter og over alt. Vi snakker om Jerusalem jødenes hovedstad, og Guds øyenstein vs satans åndehær som bruker "verden" til å prøve å utslette jødefolket, Guds utvalgte folk. Fordi da tror Satan at han vinner over Gud. Eventyr? Nei, dette er ikke noe eventyr gutter. Dette er hardbarket realitet. Og vi er en brikke i Guds "lille tv spill", men han elsker oss og det er jo godt å vite. Satan derimot, liker å terrorisere for Guds "tv spill"...han "hacker og roter til kodene i spillet"...bringer inn styggedom og elendighet...fy skam altså...

 

...Gud lover derimot at han skal rydde opp i rotet engang for alltid. Han skal lage en "super brann mur" som stenger ute all satans hacking. Samtidig som han tar Satan hans demoner og alle virus infiserte mennesker og kaster dem til helvete vekk. Mens Gud "koder til" ett nytt fantastisk himmelrike og ny jord, der alle hellige mennesker skal ha det gøy dere, innenfor "super brannmuren" som for alltid vil holde Satan utenfor...

 

...det blir ikke gøy for alle sjeler som må lide i ett samfunn uten Gud. Det blir steike hot...bokstavlig ment.

Gud er grusom? Nei, han har intet valg, han sier det er best å adskille det onde og det gode engang for alltid. Store forandringer med andre ord.

 

Israel igjen? ja det er klokken på hvor vi er i tiden, sier Gud. Ja han sier faktisk det. Vi kan se hvor vi er i tiden, kun på hva som foregår i Israel området. Leser en litt i profetier og alt det der i Bibelen, så er det svært soleklart på at vi er i endetiden før tusenårsriket begynner og en ny tidsepoke. Vi skal faktisk bli gamle igjen, slik som 600 år og sikt, slik som mennesker ble før syndefallet. Tusenårsriket begynner før 2030, folket som levde da jødene fikk sin stat igjen i 1948, skal ikke dø ut før Messias kommer igjen sier Bibelen. Så det nærmer seg dere. Messias kommer i ett stort brak der jordskjelv skal dele oljeberger i to til en enorm dal, ja enorm dal dere. Bibelen sier det ja.

 

Og jordskjelv eksperter, sier det ligger ett latent stort kommende jordskjelv i Israel der oljeberget vil bli hardt rammet. Haha Bibelen foreså det først, mennesker tror dem vet alt først. Men nei...

 

...the truth is out there!

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Nei det visste ikke jeg heller, men jeg snakket faktisk i metafor og "bildelig talt" eksempel. Så trodde ikke du ville misforstå det, men men shiit au AU!

Du laget en irrelevant metafor. Jødene har ingen tilknytning til Mekka, men det er både religiøs og historisk tilknytning for palestinere (både kristne og muslimske palestinere) i Jerusalem, å benekte det blir tåpelig.

 

Haha det var dagens beste, fordi da er det isåfall ikke galt i det hele tatt det jeg sa. Det fordi det aller fleste jøder generelt absolutt har store neser og er stort sett ganske pengegriske og holder hardt på pengene sine. Du kan faktisk spørre jødene selv, og dem sier selv at dem har større neser enn folk flest i verden, også holder godt på pengene sine.

Det er også en fordom, som langt fra alltid stemmer. Jeg må innrømme at det ikke er mitt inntrykk av jødene (bl.a. sliter jeg med å forstå hvordan en religiøs gruppe som ikke nødvendigvis kan defineres som noen "rase" (i mangel av et bedre ord) skal ha uniformt store neser).

 

Ja Oslo også må vel snart bli internasjonal da, siden muslimene nå bygger seg opp der på mange måter.

Nei, Oslo må ikke bli en internasjonal by, Oslo er ikke et umulig hinder for en fredsprosess som er uunngåelig og helt essensiell.

 

Når samene også kommer, itillegg til vestlandets bibelbelte. Og noen tusen katolske flyktninger fra en eller annen plass. Ja da må Oslo forsvinne som Norges hovedstad, og bli en internasjonal by. .

Som sagt, nei.

 

Jødene er ikke så totalt pappe i skallen at dem gir fra seg sin eneste og hellige hovedstad til FN eller deler den i to og gjør halvparten til en Holy Jihad arabic Hamas kassam rakett hovedstad og resten av palestiner araberne som respekterer jøder lavere enn brukt dass papir, og sprenger i filler jødiske skolebusser fulle av barn med glede og etterfulgt av dans i gatene. Sorry ass jødene kan ikke stole på slikt "avskum" av dimensjoner, som innerst i hjerte helst skulle sett alle israelske jøder drukne i dødehavet. Hadde neppe blitt store sorgen blant araberne her.

Araberne er ikke så dumme at de gir fra seg en av deres helligste byer (da snakker vi om både muslimer og kristne) til en okkupant som reelt sett arbeider på spreng for å bosette flest mulig jøder i tidligere arabiske og armenske kvarter, i et forsøk på å gjøre Øst-Jerusalem så jødisk som mulig heller.

 

...HALLELUJA dere ,Gud lovte at Israel aldri mer skal oppløyses når dem fikk landet sitt igjen etter at dem ble spredt til hele verden. Og Bibelens Gud har rett, å ja dere, no bullshit. Selv om hele verden samler seg mot dem, skal Israel vinne. Så join the winning team idag, ikke vent for lenge...

Gud er noe du kan tro på, og jeg antar du tror på Gud (merker meg også at du viser liten sympati for dine religiøse brødre, de palestinske kristne og de armenske innbyggerne i Jerusalem), men du må akseptere at Gud og bibelen ikke er noe almenngyldig argument. Religion er noe man enten tror på eller ikke tror på, det vil aldri være et argument som kan likestilles med fakta, historie og vitenskap.

 

Nei det er ikke helt umulig. Har jo tross alt skjedd "mirakler" før i verden som folk ikke trodde villle skjedd. Gud er også en realitet, like mye som du er ett fungerende vesen konstruert av HAN DER OPP :)

Gud er ingen realitet for meg, og det må du nesten akseptere. Jeg tror ikke det har skjedd mirakler, det meste kan forklares enten som overtro eller ved hjelp av vitenskapen.

 

For min egen del er jeg et enderesultat av en prosess som har pågått i mange millioner år, og mine nærmeste slektninger er vel apene. De er forsåvidt også dine nærmeste slektninger.

 

Men dette er ikke stedet for en debatt rundt den darwinistiske lære og teologi, eller for den saks skyld liksom-vitenskap blandet sammen med religion.

 

Israel? vi snakker om en nasjon som kjemper for sin eksistens. En nasjon som har fiender og falske venner på alle kanter og over alt. Vi snakker om Jerusalem jødenes hovedstad, og Guds øyenstein vs satans åndehær som bruker "verden" til å prøve å utslette jødefolket, Guds utvalgte folk. Fordi da tror Satan at han vinner over Gud. Eventyr? Nei, dette er ikke noe eventyr gutter. Dette er hardbarket realitet. Og vi er en brikke i Guds "lille tv spill", men han elsker oss og det er jo godt å vite. Satan derimot, liker å terrorisere for Guds "tv spill"...han "hacker og roter til kodene i spillet"...bringer inn styggedom og elendighet...fy skam altså...

Israel har ikke kjempet for sin eksistens på tyve år. Israel er den desidert sterkeste militærmakten i Midtøsten, og det vet både Israel og eventuelle agressorer. Israel er også en okkupant, noe som er en av hovedårsakene til at Israel er et mål for terrorisme og militante angrep. Å søke å stoppe disse angrepene med en tøffere linje er som å skyte seg selv i foten for å glemme at man har skjært seg i tommelen.

 

...the truth is out there!

Så hvorfor holder du deg da utelukkende til et sammensurium av tekster som ble snekret sammen av noen maktgriske biskoper ved 300 år etter Jesus død?

Lenke til kommentar

Terroristene liker ikke Israel, Israel liker ikke terroristene.

__________________________

 

En arabisk terrorist ble drept tidlig idag da Israel angrep en Gaza terror celle som forberedte å skyte raketter mot sivile mål i Israel.

 

Gaza legevakt sa tre andre ble såret, en av dem alvorlig.

 

Hæren sa at terroristene tilhørte Jaljalatt terror organisasjon, med innflytelse av Al-Qaida.

 

Torsdag kveld, skjøt også palestinske terrorister i Gaza fem mørtel granater mot sør Israel, ingen mennesker ble truffet.

 

På bildet under viser en Islamsk Jihad terrorist gruppe forberede Kassam raketter for oppskyting.

 

KILDE

post-160065-1259319514.jpg

Lenke til kommentar
Terroristene liker ikke Israel, Israel liker ikke terroristene.

__________________________

Det fine er at de fleste palestinere ikke er terrorister, mens de fleste israelere ikke er hauker som vil dytte palestinerne på sjøen. Det er mindretallene som står for den formen for ekstremismen.

 

Å angripe mennesker som skyter raketter er uansett legitimt. Den er helt grei.

 

Men det er mer hensiktsmessig å spørre hvorfor de helvetes rakettene fortsetter å falle på Israel. Og det er ikke fordi muslimene er slemme.

Lenke til kommentar
...de helvetes rakettene fortsetter å falle på Israel. Og det er ikke fordi muslimene er slemme.

 

Jo det er fordi dem er slemme. Terrorister er slemt avskum, som ønsker å terrorisere sivile mennesker. Det er ikke riktig og ikke lov, det er slemt gjort.

 

Hadde samene med vilje prøvd å treffe sivile gamle damer, barn og andre folk med raketter og brukt reinsdyr som selvmordsbombere blant turister på påskefjellet, fordi dem ønsket Finmark og Kautokeina som stat og halve Tromsø som sin hovedstad!

 

FY søren hadde Stoltenberg sagt da, destruktive terrorist samer hadde han kunne kallt dem da. Jeg er overbevist.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Noen ganger lurer jeg på hvorfor enkelte ikke ser de mest åpenbare årsaker.

 

Jepp det kan virke som ett underlig fenomen, en får lure videre noen ganger til og se om en blir noe klokere av det.

 

Og andre ganger være litt sånn lure og ikke ta alt dødens bokstavlig talt, men heller prøve å søke opp gode poeng istedet fra "lapskausen", nettopp blant annet fra folk en mener ikke forstår så mye liksom.

 

Eller noen ganger har folk vidt forskjellig syn på saken, og dermed kan åpenbare årsaker for den ene ikke være fullt så åpenbar for den andre.

 

A dum Hitler hadde sitt syn på åpenbar årsaker til problemstillinger, men selv om han synest det var så åpenbart at han måtte drepe alle som ikke var enig. Så betyr ikke det automatisk at hele Tyskland fulgte han..

 

..eller jo, det gjorde vel det. FY SKAM!

 

A dum Hitler sa vel noe lignende som deg, nemlig dette: "Noen ganger lurer jeg på hvorfor enkelte ikke ser de mest åpenbare årsaker"...

 

..og fortsatte med å forklare den åpenbare årsaken, altså nemlig noe slikt som "eine kleine kill all jews and gays".

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Jepp det kan virke som ett underlig fenomen, en får lure videre noen ganger til og se om en blir noe klokere av det.

 

Og andre ganger være litt sånn lure og ikke ta alt dødens bokstavlig talt, men heller prøve å søke opp gode poeng istedet fra "lapskausen", nettopp blant annet fra folk en mener ikke forstår så mye liksom.

 

Eller noen ganger har folk vidt forskjellig syn på saken, og dermed kan åpenbare årsaker for den ene ikke være fullt så åpenbar for den andre.

Det er helt soleklart at den behandlingen den jevne palestiner møter fører til terrorisme. Hvorfor oppsto Hizbollah? Ikke glem at sjiamuslimene i Sør-Libanon mottok IDF som redningsmenn i 1982. Likevel begynte sjiamuslimer å sprenge seg i lufta på kontrollposter og i nærheten av israelske soldater før året var omme.

 

Terrorisme har en grunn, den utgår ikke bare fra ren ondskap.

 

Å være så blindet av teologi at en tror handlinger og hensikter kun stammer fra ondskap, religion eller lignende er litt merkelig.

Lenke til kommentar
...likevel begynte sjiamuslimer å sprenge seg i lufta på kontrollposter og i nærheten av israelske soldater før året var omme.

 

Terrorisme har en grunn, den utgår ikke bare fra ren ondskap.

 

Å være så blindet av teologi at en tror handlinger og hensikter kun stammer fra ondskap, religion eller lignende er litt merkelig.

 

 

Terrorisme er som regelt handlinger som utelukkene er ment for å ramme sivile, og ikke militære soldat krigere etc.

 

Terrorisme regner jeg derfor som en ondsinnet gjerning. Å lære våre barn å skille mellom godt og ondt er ikke så dumt :)

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Den israelske bombingen som IDF snakket om var forøvrig rettet mot flyktningleiren Jabaliya. Men for israel betyr det vel ikke noe om flyktningleirer bombes uansett om det er snakk om et angrep eller å bombe hele leiren sønder og samen...

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoste...hp?artid=592646

 

Kanskje dumt å skyte raketter fra flyktningleirer? Med mindre man ønsker sivile tap/satser på å bruke dem som skjold.

 

Forøvrig fantastisk hvordan norske medier gang på gang kommer med overskrifter om Israel som driver bombing og nevner grunnen i en bisetning i bunnen. Objektivitet osv.

Lenke til kommentar
Terrorisme er som regelt handlinger som utelukkene er ment for å ramme sivile, og ikke militære soldat krigere etc.

 

Terrorisme regner jeg derfor som en ondsinnet gjerning. Å lære våre barn å skille mellom godt og ondt er ikke så dumt :)

Å debattere om angrep på sivile er en god eller ond gjerning er grensesprengende unødvendig. Selvfølgelig er det en ond handling (all den tid man kan definere godt og vondt).

 

Men det er ikke så viktig å konstatere at noe skjer, det er viktigere å spørre hvorfor det skjer. Og å avskrive Israels handlinger i løpet av 60 år som uvesentlig i så måte, som du tydeligvis velger å gjøre er uforståelig. Det har ikke rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Men det er ikke så viktig å konstatere at noe skjer, det er viktigere å spørre hvorfor det skjer. Og å avskrive Israels handlinger i løpet av 60 år som uvesentlig i så måte, som du tydeligvis velger å gjøre er uforståelig. Det har ikke rot i virkeligheten.

 

Det skjer fordi araberne ikke liker at jødene forsvarer seg så bra mot terrorisme og slike ting.

 

Der "grøten" kan betegnes som jøde destruktive arabere som ikke liker smørklatten i midten som kan sammenlignes med jødestaten, altså innenfor islams hellige grøt grense. Arabere liker nemlig ikke "smør" på grøten sin, det er ingen hemmelighet...

 

...og visst det er en hemmelighet, så skjuler dem det veldig dårlig. Iallefall for folk som ikke er alt for naive, eller alt for "smør" hatende.

 

Israels handlinger i løpet av 60 år er i all hovedsak basert på kampen for tilværelsen og det har selvsagt rot i virkeligheten. At araberne ikke liker at Israel forsvarer seg så steike bra i 60 år, er et tegn på sunnhet og styrke for verdens minste super stat som kun har få millioner innbyggere og er i ett enormt mindre tall, da dem er omringet av hundrevis av millioner av "misunnelige araber brødre" som på 60 år ikke har klart å få bukt med denne "mini putt landet" med en liten håndfull med innbyggere. Selv om dem har prøvd men mange forskjellige taktikker flere ganger...

 

Jødene har snodig nok høyere IQ enn folk flest i verden. Det var en av grunnen til at Hitler ble forbannet på dem, han såg på det som en "trussel". Jo det er vitenskaplig bevist at jødene har endel høyere IQ enn gjenomsnittet. Ikke vanskelig å se det heller, da dem generelt gjør suksee med mye både her og der. Ofte med rask fremgang og styrke. Alt fra vitenskap, forsking til business, og ikke minst det å forsvare seg gjennom en lang historie, vi snakker tross alt om få millioner antall jøder...

 

...alle som prøver å få jødene "rævkjørt" blir "rævkjørt" selv før eller siden.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...