Gå til innhold

Generell diskusjon rundt situasjonen i Midtøsten


Undersøkelse om situasjonen i Midtøsten  

308 stemmer

  1. 1. Burde Israel trekke seg tilbake fra okkuperte områder?

    • Ja
      158
    • Ja, men bare dersom de arabiske landene vil anerkjenne Israel først
      74
    • Nei, områdene er fortsatt strategisk viktige
      24
    • Nei
      26
    • Ingen formening/vet ikke
      26
  2. 2. Burde det opprettes en egen, palestinsk stat?

    • Ja
      152
    • Nei
      41
    • Ja, men bare dersom palestinerne anerkjenner Israel
      90
    • Ingen formening/vet ikke
      25
  3. 3. Bør de palestinske flyktningene få vende hjem?

    • Ja
      234
    • Nei
      37
    • Ingen formening/vet ikke
      37
  4. 4. Støtter du en deling av Jerusalem?

    • Ja
      54
    • Nei
      78
    • Støtter status som internasjonal by under FN-styring
      124
    • Ingen formening/vet ikke
      52
  5. 5. Bør Hamas anerkjennes som forhandlingspartner av USA og Israel?

    • Ja
      67
    • Ja, dersom Hamas frastår fra terrorisme
      134
    • Nei
      75
    • Ingen formening/vet ikke
      32
  6. 6. Støtter du Oslo-avtalen og prinsippet om den palestinske selvstyremyndigheten?

    • Ja
      159
    • Nei
      57
    • Ingen formening/vet ikke
      92
  7. 7. Støtter du opprettelsen av staten Israel i 1948?

    • Ja
      128
    • Nei
      141
    • Ingen formening/vet ikke
      39


Anbefalte innlegg

. Dersom man er veldig flink til å fremmedgjøre en minoritet i egen befolkning vil man til slutt ende opp med en fiendtlig minoritet, og en farlig minoritet.

 

Tja, jeg vet ikke helt hva jeg skal si til dette.

 

Bortsett fra at araberne som bor i Israel, det stor trives og ifølge meningsmålinger ønsker dem å bo der for alt i verden, selv etter en palestinsk stat har kommet ønsker dem å fortsette å bo i staten Israel istedet. Ja, så godt trives dem.

 

Dem går rundt midt blandt jødene, dem jobber på McDonalds, på jødiske matvare butiker. Dem går på samme kino som jødene. Dem føler seg velkommen og trygge i Israel.

 

Israelerne på gaten, smiler vennlig til dem. Araberne har også mange markeder rundt omkring i Israel, der dem selger alt mulig vare, og det kryr av jøder som går der å handler og snakker med dem som om dem var gode brødre.

 

Araberne i Israel forsyner og nyter samme rettigheter som jødene gjør. Bortsett fra å bære våpen i millitæret.

 

Det har vert flere meningsmålinger bland araberne i Israel, alle sier at dem trives meget godt og føler seg trygge.

 

Jødene går ikke rundt å fremmedgjør araberne, det er bare tull preik. Dem gjør sitt beste, for at dem kan føle seg velkommen og trygge i Israel.

 

Går du inn på alle matvare butikkene i Israel, så står alt på hebraisk og arabisk. Og det til tross for at det er mange flere jøder i Israel enn arabere. På skolen er arabisk 2.språket, alle vei skilter i Israel står også på arabisk og hebraisk.

 

Jeg kunne nevnt 1000 ting som beviser at jødene gjør alt for å gjøre livet godt for araberne som bor i Israel. Og araberne har sagt flere ganger, at dem er stor fornøyd med hvor godt jødene behandler dem.

 

Araberne i Israel, dem får jobber både her og der i det jødiske systemet. Sist gang jeg var nede, kjørte jeg både israelske busser og taxi`er der arabere var sjåfører med jødiske arbeidsgivere...

 

...ta en tur inn på moderne israelske jødiske sykehus, der jobber det både araber leger og sykepleiere sammen med jødene. Jødene lar selv sine israelske araber leger utføre operasjoner på jødene. Fremmedgjøring er det iallefall langt ifra.

 

Selv på det israelske stortinget, lar jødene araberne komme inn å være politikkere og ha arabisk israelske partier. Jeg vet ikke om det finnest en minoritet i verden, som får så god behanling og rettigheter av landet dem bor i.

 

Norge fremmedgjør samene mye mer, ja det norske araberne også, enn hva jødene fremmedgjør sine israelske arabere. Så klag på Norge neste gang og ikke det fantastiske arbeidet jødene har gjort for å prøve å gjøre livet lettest mulig for for sine arabiske brødre som bor i jødestaten.

 

Det begynner å bli endel muslimer i Norge også, men tror du Norge kommer til å skrive all vei skilting, all matvare osv osv på både norsk og arabisk? Jeg føler svært sterkt, at du ikke vet hva du snakker om når du påstår at jødene fremmedgjør sine arabiske israelske borgere.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke en mur, det er ikke et gjerde. Det er stort sett begge deler. Per dags dato mener jeg å huske at det er mindre mur enn gjerde, men jeg vil påpeke en ganske konkret greie.

 

Du mener at du husker at det er mindre mur enn gjerde! Haha morsomt!

 

Antiterrorgjerdet er cirka 700 km lang, der kun cirka 5 prosent av det er mur. 95 prosent er stålgjerde.

 

Tar du en lang vandring langs denne såkallte muren du liker å kalle det, så husker du garantert at det er mindre mur enn gjerde. Det skal ikke være vanskelig, da kun 5 prosent består av betong/mur.

 

Så da gjenstår det for meg å si, at jeg mener å huske per dags dato at det var mer gjerde enn mur. Og jeg håper å huske det, visst jeg ikke får alzheimer alt for tidlig.

Men nå hopper du også over det som var poenget i innlegget mitt, det er vel ikke helt redelig? :)

 

Poenget mitt er at områdene som nå dekkes av mur pleide å være dekket med gjerde. Og muren utvides kontinuerlig. Vi kan si at muren er under bygging de steder der den er et gjerde? :)

 

I dag er det ikke palestinere på vestbredden som utgjør noen trussel

 

Hm, er det ikke palestinere som har avfyrt over 8000 raketter mot israelske mål det siste årene?

Jeg som trodde Hamas bestod av palestiner-arabere.

Nå er for det første Hamas forholdsvis svake på Vestbredden. Men har du vurdert årsakene til at rakettene kommer? :)

 

Det er allerede vist at buffersonen ikke er så viktig, dersom den var det ville det vært ganske tåpelig å bygge bosetninger tett opp mot muren.

 

Angående den trusselen palestinere på Vestbredden utgjør tenker jeg primært fra et strategisk standpunkt. Strategisk er fremmedgjøringen av palestinere i Israel langt farligere, rent bortsett fra ytre trusler.

 

Den ekstreme selvmords terroren av sivile mål i jødeland, var også palestinere, men takket være dette forferdelig grusomme antiterrorgjerdet så har det blitt stopp av blod bad på busser, utesteder, handelgater osv osv.

Det er en positiv egenskap. Samtidig fører gjerdet/muren til at ekstremister som Hamas styrker sin inflytelse og utspredelse, det fører til en svært vanskelig hverdag for de lovlydige palestinerne som hver dag pendler inn og ut. Som nordmann er det svært lett å komme seg gjennom checkpoints i muren, som palestiner er det tidkrevende og svært vanskelig.

 

Det fører til hat, og det siste vi trenger er mer hat.

 

Det gikk selvsagt veldig utover psyken til jødene, ja fysisk også kan man tryggt si.

Det gikk nok ut over psyken til araberne i Israel også, for å nevne det.

 

Mange tørte ikke gå ut lenger, ikke engang slippe barna skolen. Huff, å huff vi må jammen fordømme det "demoniske" gjerdet som har stoppet dette, ikke sant Hitler visst du leser dette? Å nei, han var jo død. Takk å lov.

Ah! Du mener at de følte den samme frykten som palestinere på Vestbredden føler for bosettere som tar med seg barna sine for å kaste stein på palestinske skolebarn? :)

 

At gjerdet går ett par prosent inn på Vestbredden, er da bare en bagattel. For noe syteri altså. Det skulle jo bare mangle att det enkelte steder kommer litt inn for sikkerhethensyn.

Det er ikke en bagatell for de som ikke kommer seg til landbruksarealene sine. De som dyrker oliven innenfor muren sliter jo på sett og vis, siden sjansen er overveiende for at bosettere drar ut om natten og kutter ned oliventrærne deres.

 

Og hva, om jeg tør spørre, er ditt standpunkt til bosetningene?

Lenke til kommentar
Og hva, om jeg tør spørre, er ditt standpunkt til bosetningene?

 

Mange i Israel mener at folkeretten med hensyn til vestbredden, er det som ble vedtatt i 1920 etter 1.verdenskrig. Etter deres oppfattning kan man dermed ligge hele Palestina åpent for jødisk innvandring, utfra den loven.

 

Men dersom en reel fred skulle bli realistisk, tyder mye på at flertallet i Israel vil ta de politiske belastningene det er å oppgi så mange bosetninger og sørge for at de jødiske innbyggerne flytter til jødestaten.

 

Særlig arbeiderpartier har vert for bosetninger som har en millitær betydning, visst det skulle bli ett stor-angrep på jødestaten fra øst.

Lenke til kommentar

Ut fra internasjonal lov er områdene fortsatt okkuperte, og å bosette egen befolkning på okkupert territorie er et brudd på folkeretten.

 

Helt konkret, er du tilhenger eller motstander av bosetningene?

 

Trusselen fra Jordan er ikke lenger relevant, og faren for et syrisk angrep er, om enn mer trolig, i alle tilfeller mer en teoretisk enn en reell. :)

 

Bosetningene må bort. Det kommer vi ikke utenom.

Lenke til kommentar
I dag er det ikke palestinere på vestbredden som utgjør noen trussel

Den ekstreme selvmords terroren av sivile mål i jødeland, var også palestinere, men takket være dette forferdelig grusomme antiterrorgjerdet så har det blitt stopp av blod bad på busser, utesteder, handelgater osv osv.

 

Det gikk selvsagt veldig utover psyken til jødene, ja fysisk også kan man tryggt si.

 

Mange tørte ikke gå ut lenger, ikke engang slippe barna skolen. Huff, å huff vi må jammen fordømme det "demoniske" gjerdet som har stoppet dette, ikke sant Hitler visst du leser dette? Å nei, han var jo død. Takk å lov.

 

Jeg vet at israelere har det godt i motsetning til palestinerne. Hva med alt den israelske hæren har gjort? De har desidert gjort mye større skade enn selvmordsbombere. Du vet at folk måtte bo på gata fordi man bombet uvanlig mye hus på Gaza? Det virket mer eller mindre som man skulle ødelegge mest mulig, for ikke å snakke om hvor mange flere "sivile" Israel drap på de 3ukene krigen varte sammelignet med disse skrekkelige 8000 rakettene fra Hamas...

Lenke til kommentar
Det er ikke et holdbart argument hvis man ikke ser hvordan det påvirker situasjonen.

 

Muren er ulovlig. Men avgjørende for å sikre sivile liv. Ergo bør den ikke vekk fordi "loven sier det". Bosetningene er ulovlige og gjør stor skade på palestinske befolkningen og forsøk på fred. De bør vekk.

 

Jeg mener det, er det noe som strider med/mot lover og regler så er det ikke ok og da er det også et godt nok argument for å få den fjernet.

 

Det er ikke et godt nok argument, når loven i så stor grad ikke omfavner situasjonen den påvirker.

 

Jeg nevner israels sivile fordi vi snakker om muren og behovet for den muren. Du bransjer ut i generelle betegnelser.

 

Jeg ser ikke at du nevner at muren rammer palestinerne på en negativ måte, men det er kanskje ikke så farlig siden muren "beskytter" israelerne(?)

 

Den rammer palestinerne på en negativ måte. Men alternativet for palestinerne er ikke å risikere at sine sivile blir skutt på med skarpskyttere og får raketter sendt dypt inn i sivile territorier.

 

Det er "ikke så farlig". Fordi muren tjener en hensikt. Der mennesker på den ene siden ønsker å skade sivile på den andre siden og medfører et sterkt behov for muren. Hadde ikke militante på palestinsk side ønsket å skade sivile. Hadde man ikke trengt en mur.

 

Hvor har jeg sagt at det bare er Hamas som har begått terror? Igjen, du legger ord i munnen på meg og gjetter deg fram til ting du ikke har dekning for.

 

Hvor skrev jeg at du skrev at kun Hamas begår terror. Jeg nevnte det bare, etter at du kom med en den patetiske "herme-listen". Terror er å skape frykt blandt folk, og ikke minst å ramme uskyldige mennesker. Dette er noe man har drevet med på begge sider, derfor kan du ikke kun definere Hamas sine handliger for terror uten å nevne Israels sine handliger for terror.

 

Du insinuerte at jeg mente det bare var palestinere som begikk terrorhandlinger. Er det løsninga di? Kalle noe patetisk istedenfor å argumentere imot? Jeg fylte ut listen ditt fra begge sider. Ikke bare det ensidede bullshittet du serverte.

 

I sammenheng med muren så er det militante på palestinsk side som sørger for at den er der og gjør den legitim. For å hindre snikskyttere, rakettangrep dypt inn i Israel og generelt både mur og og gjerde for å hindre selvmordsbombere.

 

Tanken er sikkert god med den muren, men den rammer den vanlige mann i gaten og er ULOVLIG i tillegg. Derfor er jeg i mot muren.. Om Israel hadde sluttet okkupasjon, trekkt sine ulovlige bosetter tilbake, opprettet en stat for araberne sammen med verden. Så er jeg sikker på at man ikke hadde blitt utsatt for terrorangrep etc. Det er en grunn for at Israel er og blir et mål, det er ikke uten mål og mening som noen skal ha det til.

 

Tanken er god, effekten er god. Israel har gjentatte ganger lettet på blokaden sin. De trakk seg også ut av Gaza for å la palestinerne styre der. Som et trekk i å permanent trekke seg ut. Hva skjedde? De ble angrepet derfra, gjentatte ganger. Rettet mot israelske sivile.

 

Det er en grunn til at Israel er et mål. Og det kan du finne ut ved å se debatten jeg har linket deg. Militante i de palestinske områdene er IKKE interessert i å la en israelsk stat eksistere. Selv om de kanskje snart må innse at de bør ta i bruk andre virkemidler. De er blitt sine egne største fiender.

 

Ja, klart. Egoismen seirer nok engang ser jeg. Israel er da vitterlig selv skyld i at det begås terror mot de, da får de heller se til h***** å komme seg ut av de okkuperte områdene.

 

Som nevnt tidligere. De har da gjort dette før. Det bare medførte enda mer vold.

Lenke til kommentar
Bortsett fra at araberne som bor i Israel, det stor trives og ifølge meningsmålinger ønsker dem å bo der for alt i verden, selv etter en palestinsk stat har kommet ønsker dem å fortsette å bo i staten Israel istedet. Ja, så godt trives dem.

 

At de vil bo der de alltid har bodd er vel ikke akkurat noen stor nyhet. Det er vel også derfor Lieberman mener det må utføres litt etnisk rensing fordi de pr def ikke vil sverge trosskap til den jødiske staten. Virkligheten er litt mer variert enn ditt glansbilde.

 

Dem går rundt midt blandt jødene, dem jobber på McDonalds, på jødiske matvare butiker. Dem går på samme kino som jødene. Dem føler seg velkommen og trygge i Israel.

 

Hehe.

Vi kan jo ta en gå tur i Akko/Akka og se de brente husene i de arabiske kvartalene om du måtte ønske. Var vel 72 mennesker som mistet sine hjem etter mobben brente de ned i fjor for snart ett år siden. Og det er vel det gjengse synet til israelaraberne har av staten Israel.

 

[1]

[2]

[3]

 

Eller hva med en historisk rundreise til den gamle søppelfyllinga (Midron Yafo) i Ajami/Jaffa, der Tel Aviv dumpet sitt avfall mange tiår. Men der tar man aldri turistene selvsagt, selv om det er en rask spassertur fra gamle Jaffa.

 

Araberne i Israel forsyner og nyter samme rettigheter som jødene gjør. Bortsett fra å bære våpen i millitæret.

 

De fleste kristne og muslimer holder seg langt unna militæret. Fyi.

 

Det har vert flere meningsmålinger bland araberne i Israel, alle sier at dem trives meget godt og føler seg trygge.

 

Godt og godt fru blom.

 

Jødene går ikke rundt å fremmedgjør araberne, det er bare tull preik. Dem gjør sitt beste, for at dem kan føle seg velkommen og trygge i Israel.

 

Som Yitzhak Aharonovitch sa det. Eller hva med litt humor?

 

Går du inn på alle matvare butikkene i Israel, så står alt på hebraisk og arabisk. Og det til tross for at det er mange flere jøder i Israel enn arabere. På skolen er arabisk 2.språket, alle vei skilter i Israel står også på arabisk og hebraisk.

 

Det står også på russisk som regel.

 

Jeg kunne nevnt 1000 ting som beviser at jødene gjør alt for å gjøre livet godt for araberne som bor i Israel. Og araberne har sagt flere ganger, at dem er stor fornøyd med hvor godt jødene behandler dem.

 

Vi venter i spenning.

Mens vi venter så kan vi kose oss med siste skrik innen design.

 

...ta en tur inn på moderne israelske jødiske sykehus, der jobber det både araber leger og sykepleiere sammen med jødene. Jødene lar selv sine israelske araber leger utføre operasjoner på jødene. Fremmedgjøring er det iallefall langt ifra.

 

Du verden. Lar jøder seg virkelig operere av arabere? Lar de parkere bilen av den arabiske parkeringsvakten også? Du vet like godt som meg at mye av det israelske samfunnet er bundet opp til om man har tjenestegjort i militæret.

 

Selv på det israelske stortinget, lar jødene araberne komme inn å være politikkere og ha arabisk israelske partier. Jeg vet ikke om det finnest en minoritet i verden, som får så god behanling og rettigheter av landet dem bor i.

 

Selv når mange av de ble forbudt ved sist valg?

Dette blir litt som å si at Iran sitt regime er jødevennlig fordi det er noen plasser reservert for den jødiske minoriteten i parlamentet.

Lenke til kommentar
Dette var begrunnelsen min, og jeg ser ikke helt hvordan du motbeviser noe av det jeg sier

Jeg påpeker fakta, nemlig at Hamas fortsetter å angripe Israel når de vet at det eneste det fører til er at Israel blir tvunget til å forsvare seg.

 

Det klarer faktisk ikke Israel heller når de ikke godtar å snakke med Hamas, som representerer en stor del av det palestinske folket.

Hamas ønsker å utslette Israel. Og de eneste gangene de vil "snakke" er når de sliter og trenger tid til å bygge seg opp igjen militært.

 

Nei, det tråden viser er at FN er kuppet av diktaturer som bruker Israel for å fjerne fokus fra egne grusomheter.

Dette er drøye påstander, og det ble ikke bevist i linken du viste til heller.

Jo, det er faktisk det.

 

Lenge har FN støttet Israel, men ser nå endelig at det faktisk er Israel som er den hovedansvarlige.

Nei, det som skjer er at en rekke diktaturer bruker Israel for å fjerne all fokus fra seg selv.

 

For det første er kartet feil, og for det andre er Israels okkupasjon et direkte resultat av at de ble angrepet. Hadde de ikke blitt angrepet, hadde de ikke måttet okkupere for å forsvare seg. Dessuten viser det ikke de 70% av Palestina-mandatet som gikk til araberne.

Dette får du bevise. Israel er heller ikke nødt til å bedrive dagens ulovlige okkupasjoner av både Øst-Jerusalem og Vest-Bredden.

Israel vil okkupere så lenge det er krig.

Lenke til kommentar
Det er bedre å la være å legge på bandasje, og bare la pasienten dø?

Utvilsomt.

Ganske sjokkerende innrømmelser du kommer med her. Håper ikke du jobber innenfor helsevesenet... Sikker på du ikke leste den setningen feil?

Er det bevisst at du venter til innlegget mitt er gammelt nok til at det er glemt, og så quoter det for å fremstille meg som en jødehatende terroristelsker?

 

Resten av innlegget mitt, for de som ønsker å lese det;

 

Utvilsomt. Men dessverre er det i praksis slik at Israel først bandasjerer pasienten, og så plasserer et par nye skudd i magen.

 

Et annet svært viktig poeng er at muren i stor grad bygges på okkupert land, og ikke innenfor Israels grenser. Svært mange palestinske bosetninger og landsbyer deles i to, bosted og dyrkningsland deles, og muren går enkelte steder groteskt langt inn på land som ikke tilhører Israel.

 

I alle tilfeller er det bosetningene som må bort først. De er ulovlige, de er groteske brudd på internasjonal lov og de er definitivt det største hinderet for en fredelig løsning. Dersom Israel skal ha en mur får de vennligst finne seg i å bygge denne muren på sitt eget land også, men det er en litt annen diskusjon.

 

På lang sikt vil muren uansett forværre alt. Israel har mange arabere internt, og jo mer man fremmedgjør dem, jo større fare vil de utgjøre på lang sikt.

 

Jeg vil Israels beste. Og det er ikke bare til Israels beste å løse konflikten. Det er faktisk helt essensielt for Israel, dagens konflikt kan kun føre til Israels undergang. Og det ønsker verken du eller jeg.

Lenke til kommentar
Jeg påpeker fakta, nemlig at Hamas fortsetter å angripe Israel når de vet at det eneste det fører til er at Israel blir tvunget til å forsvare seg.

 

Nå gjør jo ikke Israel noe for å få til fred selv. De hadde sjansen da Hamas sa seg villig til å snakke med Israel, men de nektet. Da er det Israel sin feil, ikke Hamas.

 

Hamas ønsker å utslette Israel. Og de eneste gangene de vil "snakke" er når de sliter og trenger tid til å bygge seg opp igjen militært.

 

Dette er den ekstreme delen av Hamas, en som er blitt mye sterkere siden Israel forviste dem til Gaza. Da de vant valget i 2006 var Hamas mye mer moderert enn de er nå, og grunnen til at den ekstreme delen vinner frem er fordi Israel ikke vil snakke med dem. Mange av Hamas' toppolitikere er høyt utdannet, og å ignorere disse mer moderate kreftene fører kun til mer terrorisme fra begge sider. Bare at nå er det Israel som har ødelagt sine sjanser, og det er deres skyld.

 

Jo, det er faktisk det.

 

Det eneste som kom frem i linken var synsing. Det ble ikke vist til noe konkret. FNs rapport om at Israel bombet skoler med sivile i, som var utgangspunktet vårt i denne diskusjonen, er ikke feil. Du har ennå ikke klart å motbevise at Israel bombet skoler med sivile i. Du prøver bare å ro deg unna ved å si at FN er korrupt, og det holder ikke.

 

Nei, det som skjer er at en rekke diktaturer bruker Israel for å fjerne all fokus fra seg selv.

 

Akkurat som du gjør nå. Vi diskuterte Israels bombing av FN-skoler med sivile inni, og det eneste du kan si til deres forsvar er at FN er korrupt, og det kan du heller ikke bevise.

 

Israel vil okkupere så lenge det er krig.

 

1. Du har ennå ikke bevist at kartet jeg linket til er feil.

 

2. Hvorfor trenger de å okkupere Vest-Bredden og Øst-Jerusalem? Støtter du virkelig at Israel hiver Palestinske familier ut av deres hjem bare så de kan flytte sine egne borgere inn der?

Lenke til kommentar

Den arabiske verden vil ha palestinske flyktninge leirer i Eretz Israel!

 

Israel vil hjelpe disse såkallte flyktningene, men de får ikke lov, det fordi araberne/muslimene/islam/palestinerne vil ha flyktnige-leirene der. HVORFOR?

 

I 1994 kom det en melding om at PLO var villig til å gjøre noe positivt med de heslige flyktningeleirene i Gaza og på Vestbredden. Dessverre viste det seg at det ikke stemte: De arabiske lederne tviholder på flyktningeleirene. HVORFOR?

 

ISRAELS FORSØK PÅ Å FÅ VEKK FLYKTNINGELEIRENE:

 

Få år etter at israelerne overtok kontrollen over Gaza og Vestbredden i 1967, framla de en plan for å flytte hele befolkningen i flyktningeleirene over i boliger av god standard.

 

Israel har ikke råd til å gjennomføre en så stor plan selv. Dessuten synes israelerne det er urimelig at de, som har tatt seg av de jødiske flyktningene (ikke minst fra arabiske land), også skal ha kostnadene med flyktningene som dro andre veien. Planen forutsatte derfor støtte fra resten av verden. Men Israel startet opp på egenhånd. Blant de flyktningene som meldte seg frivillig til å være med på prosjektet, plukket Israel ut ca. ti tusen palestinske familier til den første puljen som skulle få et nytt og bedre liv utenfor flyktningeleiren.

 

OG HVA SKJEDDE?

 

Israel ble fordømt i FN for å ville flytte flyktninger vekk fra leirene. Denne fordømmelsen ble gjentatt nesten hvert år siden. Nesten alle land har stemt for kritikken, også Norge.

 

Dei sa at israelerne "forandret situasjonen" for flyktningene! Altså: Flyktningene skulle fortsette å bo i leir. - Og deretter fikk norske politikere og andre seg til å dra til Gaza og kritisere Israel for hvor dårlige forholdene var for de palestinske flyktningene!

 

Dette viser litt hvor "blindhet" denne verden er av satansike-åndsmakter, som vil utslette jødene og det "hellige land" som Gud har gitt dem. Iflg.Bibelen skal alle verdens nasjoner vende seg mot Israel/jødene og fordømme dem og også angripe dem!

 

 

DET ARABISKE SYNET:

 

Fra arabisk side har det vært åpent erklært at leirene skulle bestå til de arabiske flyktningene fra 1948 kunne "vende tilbake" til Israel. Det måtte naturnødvendig bety at jødene i Israel skulle fratas alt de eier en gang til. De aller fleste jødene er jo kommet til Israel som flyktninger, de fleste fra arabiske land. De skulle igjen bli dhimmier, diskriminert og forfulgt av skiftende arabiske regjeringer, religiøse fanatikere og andre.

 

ISRAEL HAR TIGGET TIL PALESTINERNE:

 

Det ble framstilt som en sensasjon i 1994 at utenriksminister Shimon Peres reiste rundt og tigget verden om hjelp til palestinerne. Men også i Likud-regjeringenes tid prøvde Israel gang på gang å få verdens hjelp til å sanere de heslige flyktningeleirene og erstatte dem med menneskeverdige boliger. Svaret fra verden har alltid vært nei. "Araberne vil ikke godta det," fikk Israel høre. PLO vedtok å gå imot alle forsøk på å gi flyktningene nye hjem.

 

SIGNAL OM KRIG ELLER FRED?

 

Så lenge PLO, Hamas og resten av palestinernes ledere lar leirene bestå, er det et alvorlig signal om at palestinerne ikke ønsker noen varig, skikkelig fred.

 

Araberne vil ikke ha fred med Israel, de vil krige med kynisk terror, de vil ha hele Israel under islamsk styre. Og nekter å gi opp sin kyniske og onde terror mot jødestaten før det har skjedd. Flykninge leirene, er bare ett råttent ledd i den muslimske kampen mot jødestaten.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

"Over halvparten av palestinerne som ble drept under de israelske angrepene mot Gazastripen tidligere i år, var ubevæpnede sivile, slår ny rapport fast.

 

Den israelske menneskerettsorganisasjonen B'Tselem la onsdag fram en detaljert rapport om den israelske militæroffensiven, der de dokumenterer at 1.387 palestinere ble drept.

 

773 av disse var ubevæpnede sivile som ikke deltok i kamphandlinger, og av disse var 252 av dem barn under 16 år, slår rapporten fast.

 

330 av de drepte blir av B'Tselem karakterisert som stridende, og i tillegg til disse ble 248 palestinske politifolk drept i israelske angrep mot politistasjoner.

 

(...)

 

Forsvarsledelsen har erkjent at 295 av de drepte ikke deltok i kamphandlinger og at det var 89 barn under 16 år blant dem. Ifølge B'Tselems dokumentasjon var tallet på drepte barn nesten tre ganger så høyt.

 

B'Tselem bygger sin rapport på flere måneder med undersøkelser der feltarbeidere har gått gjennom dødssertifikater, snakket med øyenvitner, samlet bildemateriell og besøkt ofrenes etterlatte."

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoste...hp?artid=579914

 

"UN: Gaza in worst condition since 1967.

 

A UN report published Tuesday says poverty in the Gaza Strip has deteriorated to levels unseen since 1967. The UN trade and development development agency says 90% of Gaza's residents are currently beneath the poverty line."

 

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3773955,00.html

 

"The Israeli military offensive in the Gaza Strip in December and January caused four billion dollars of losses to the Palestinian economy, a UN think tank said Tuesday."

 

http://www.google.com/hostednews/afp/artic...uFbrWpb7sCuPBbQ

 

Ny utvikling i Bostrøm-saken :

 

"A Palestinian minister and an Israeli Arab member of parliament have stoked a row over allegations that Israel has taken organs from dead Palestinians.

 

Issa Qaraqae said Israel was hiding the bodies of dead Palestinian prisoners to disguise evidence of organ trafficking.

 

Israeli Arab MP Mohammed Barakei said he would believe the organ-removal claims unless Israel disproved them.

 

Israel has angrily denied the allegations, first made in a Swedish newspaper, calling them "outrageous".

 

Mr Qaraqae said Israel was "hiding the bodies of Palestinian martyrs to remove the proof of their crimes, including organ trafficking"."

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/8245306.stm

 

"Palestinian NGOs say Israel is holding the bodies of about 275 Palestinians."

 

http://www.news.com.au/story/0,27574,26047873-23109,00.html

 

"An Algerian official revealed Sunday the New York city police were able to catch a Jewish gang involved in the abduction of children from Algeria and trafficking of their organs headed by Levy Rosenbaum.

Rosenbaum was directly involved in the recent case of trading human organs which raised a storm of reactions in the US and Israel.

Dr. Mustafa Khayatti, the head of the Algerian national committee for the development of health and research, said that the arrest of the gang came after Interpol investigations showed that Algerian children were abducted from cities in western Algeria and taken to Morocco in order to harvest their kidneys and traffic them in Israel and the US for $20,000 and $100,000 dollars each."

 

http://www.watan.com/en/the-news/633-new-y...n-children.html

Lenke til kommentar
Er det bevisst at du venter til innlegget mitt er gammelt nok til at det er glemt, og så quoter det for å fremstille meg som en jødehatende terroristelsker?

Hæ? Jeg venter ikke med noe. Jeg svarer på innlegg etter hvert som jeg leser dem.

 

Resten av innlegget mitt, for de som ønsker å lese det;

Resten er jo irrelevant. Det interessante er jo at du rett ut sier at det er bedre å la pasienten dø.

Lenke til kommentar
Jeg påpeker fakta, nemlig at Hamas fortsetter å angripe Israel når de vet at det eneste det fører til er at Israel blir tvunget til å forsvare seg.

Nå gjør jo ikke Israel noe for å få til fred selv. De hadde sjansen da Hamas sa seg villig til å snakke med Israel, men de nektet. Da er det Israel sin feil, ikke Hamas.

Hver gang Hamas har "villet snakke", så er det fordi de ønsker fred og ro for å bygge seg opp igjen, så de kan slå enda hardere til mot israelske sivile. Er slike løgnere noen du ville gitt et uendelig antall sjanser?

 

Hamas ønsker å utslette Israel. Og de eneste gangene de vil "snakke" er når de sliter og trenger tid til å bygge seg opp igjen militært.

Dette er den ekstreme delen av Hamas

Da er det "den ekstreme delen" som gjør at Hamas ikke er til å stole på.

 

Jo, det er faktisk det.

Det eneste som kom frem i linken var synsing. Det ble ikke vist til noe konkret.

Eh jo, det ble vist til en rekke konkrete eksempler. Inkludert videoer fra en uavhengig organisasjon.

 

FNs rapport om at Israel bombet skoler med sivile i, som var utgangspunktet vårt i denne diskusjonen, er ikke feil.

Jo, den er feil. Israel bombet mål i nærheten, mål som så satte av sekundære eksplosjoner, slik videoene fra IDF viser.

 

Nei, det som skjer er at en rekke diktaturer bruker Israel for å fjerne all fokus fra seg selv.

Akkurat som du gjør nå. Vi diskuterte Israels bombing av FN-skoler med sivile inni, og det eneste du kan si til deres forsvar er at FN er korrupt, og det kan du heller ikke bevise.

Jeg påpeker at FN er kuppet av diktaturer, og at det strømmer på med løgner mot Israel fra FN. Og så bruker du løgnerne som har kuppet FN som "sannhetsvitner"!

 

Israel vil okkupere så lenge det er krig.

1. Du har ennå ikke bevist at kartet jeg linket til er feil.

Jo, jeg har bl.a. forklart at det ikke tar med de 70% av Palestina-mandatet som ble delt ut til araberne.

 

2. Hvorfor trenger de å okkupere Vest-Bredden og Øst-Jerusalem?

Fordi det er krig.

Lenke til kommentar
Er det bevisst at du venter til innlegget mitt er gammelt nok til at det er glemt, og så quoter det for å fremstille meg som en jødehatende terroristelsker?

Hæ? Jeg venter ikke med noe. Jeg svarer på innlegg etter hvert som jeg leser dem.

 

Resten av innlegget mitt, for de som ønsker å lese det;

Resten er jo irrelevant. Det interessante er jo at du rett ut sier at det er bedre å la pasienten dø.

Irrelevant? Det er det på ingen måte. De langsiktige konsekvensene av muren er viktigere enn de kortsiktige konsekvensene.

Lenke til kommentar

Det finnest ikke "fredsalternativer" på midtøsten konflikten, dere kan gi opp.

 

Det er absolutt ikke jødene og deres Israel som er problemet.

 

Problemet er helt 100 prosent åpenbart araberne/muslimene/islam/palestinerne eller hva enn nå liker å kalle araber folket. Problemet er at araberne kan IKKE godkjenne eller helhjertet permanent godkjenne noen jødestat, fordi det står i deres hellige-skrift koranen.

 

...og en kan ikke bare overse at islam betyr alt for araberne, det er ingenting de er mer trofast til.

 

Og til dere som ikke vil forstå det, dere står på side med den "fortapte" lusifer sin åndehær og ikke med Guds åndehær. Det kjemper om oss mennesker, av kjøtt og blod.

 

Iflg. koranen så skal ALLE land som har vert under muslimsk/islamske hender ALLTID forbli det, her ligger absolutt problemet med midtøsten konflikten som den kristne jødiske Bibelen skriver mye om.

 

Problemet er at Israel-området har vert på arabiske-hender etter at jødene ble jaget ut av landet sitt (70.e.kr)

under Romernes sine herjinger på Romer-tiden. Dermed befaler koranen at området alltid skal være under islamsk styre. Det er derfor araberne regelmessig har gått til krig mot Israel det siste 60 årene.

 

Dermed er ikke koranen rett pr.dato, fordi Israel ikke er under muslimske-hender, men under jødiske ! Iflg. koranen skal Israel vera på muslimske-hender, fordi araberne/muslim engang hadde landet, vekselsvis med bl.a England og Hellas etter at Romerne hadde okkupert Israel og jaget bort jødene til alle verdens-kanter!

 

I 1948 fikk jødene hjem landet sitt igjen og jødene kommer nå fra alle-verdens hjørne til sitt hjem-land og sin egen stat, men dette kunne selvsasgt ikke araberne godta, fordi Muhammed i Koranen sier det.

 

Med andre ord, det finnest ikke "fredsalternativer" på midtøsten konflikten.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Koranen sier tydelig jødestaten Israel ikke må eksistere.

 

Jaha..? Hvordan kan koranen som ble skrevet for vel og merke ca 1400år siden mene at Israel ikke burde eksistere når man ikke hadde noe som het for Israel på den tiden. Israel er jo ikke 100år engang, så det mener jeg er en veldig merkelig påstand.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...